Litt Ducati hjelp for dummies

Prat om tung MC.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Desmo »

He-he....... :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Desmo-Dude »

Har seriøst lyst til å bytte til en 998S eller R,men det var dette med penger da!Hva var det som fikk deg til å se på Ducati da Gixxerman?Har ikke du nesten akkurat kjøpt deg 1000 gsxr?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gixxerman

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Gixxerman »

Har hatt lyst på V-Twin lenge, og da måtte det enten ha blitt Suzuki TLR eller Honda VTR SP-1 eller SP-2. Ettersom det er vanskelig å få fatt i, så blir det da Ducati. Og de tøffeste er jo såklart de med det gamle designet. Tidløst :)
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Desmo-Dude »

http://bikepics.com/pictures/991684/
Det er godt at folk kan forrandre seg! =D>
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gixxerman

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Gixxerman »

Må da ha det litt gøy. Som sagt hundre ganger før er det kun en practical joke mellom meg og Doofy her inne, som kjører Ducati og har den motsatte versjonen =]
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Desmo-Dude »

Har den samme greia gående med 2 kompiser som kjører R6 og TL,og alle kjører selvfølgelig den beste sykkelen! :lol: Synes også helt klart det gamle designet står seg meget godt,men har jo fått en liten utfordrer i 1098.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Furre »

litt satt på plass etter det bildet som ble postet gixxerman? \:D/ neida, kult at du får deg italiener også =D>
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Desmo-Dude »

Hva er dine erfaringer med F4`n Furre?Var ute å prøvekjørte en slik i sommer,og fant ut at jeg aldri kan kjøpe meg en R4!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Furre »

F4'en er hittil den beste sykkelen jeg har kjørt, sitter veldig mye bedre enn andre sykkler jeg har kjørt i svinger, og den drar utrolig bra. Dessuten ser den jo lekker ut Image
Gixxerman

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Gixxerman »

Håper kjørestillingen på Duc'en funker for meg på 184. Får vel finne noe kit så jeg får justert fothvilerne kanskje :) Du som kjører Duc kan vel kanskje svare meg på hvordan du opplever den. På 750'n jeg hadde følte jeg at jeg satt oppå sykkelen, har blitt litt bedre til den jeg har nå men ser av en eller annen grunn for meg at man får litt mer følelsen av å sitte i sykkelen på denne typen Duc. Ka du sei ? :-k
Gixxerman

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by Gixxerman »

916 desmo quattro - og det betyr :roll:
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by inunf »

4 ventiler per topp med desmodromisk ventilstyring. Altså ingen ventilfjærer, men mekanisk åpning OG LUKKING av ventilene. Ducati sitt varemerke. Alle 916 har det.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by rerell »

Ett generellt svar (detaljer om exakt vilka modeller som har vilken motor från vilket år får någon annan svara på)...

Desmo betyer desmodromisk ventilstyrning, som sagt ovan.

Desmoquattro är motortypen (4 ventiler per cylinder). Sitter i allt av 916, 748, och 996 (utom R), samt vattenkylda Monster och ST-modeller. I 996R, allt av 998, 999 och 1098 sitter det Testastrettamotorer. I SS-modellerna, de flesta Monster och övriga luftkylda Duccar sitter det Desmoduemotor (2 ventiler per cylinder). Så finns Desmosedici (16 ventiler), som sitter i Desmosedici RR och GP-cyklarna.
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by inunf »

@ rerell: Er det desmodromisk ventilstyring på testaretta-motorene, eller er det ventilfjærer der? Trodde det var desmodromisk ventilstyring på alt jeg...
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Litt Ducati hjelp for dummies

Post by rerell »

Desmodromiskt på allt ja.

En korrigering förresten. 1098 har "Testastretta Evoluzione"-motor.

En korrigering till. Det är så klart inte samma motor i Desmosedici RR som i GP-hojarna, den heter bara detsamma.
Last edited by rerell on 24 Sep 2007 19:33, edited 1 time in total.
Post Reply