Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Re: Jeanette sin blogg

Post by hansp »

Takk for fin tur i går Jeanette. Legger ut bilder i bloggen min nå snart. Har også en daffedag i dag fram til jeg skla i gullbryllup klokka 1800. Deilig med sånne sovelenge dager iblant.
Hans Petter
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Selv takk, hansp - det ble jo en kjempefin tur! Får håpe vi får til flere i den nærmeste fremtid :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

I går var det ut på tur igjen, superherlig! Skulle egentlig ha sovet lenge og våknet slapp etter fredagsfylla, men det ble det ikke noe av. Tungt å komme seg opp var det uansett, jeg er jo ingen morgenfugl, men med nydelig vær var det helt ok så fort jeg kom meg opp. Tok et bilde ut av vinduet mitt for å bevise den flotte morgenen i halv 9-tiden:

Image

Satte etter hvert nesa mot Tusenfryd, og møtte Vfrlars der halv 10. Kjørte Oslofjordtunnelen, og møtte Hans Petter (hansp) og Inger Johanne på rasteplassen ved Sætre.

Image

Planen var å kjøre mot Vestfold og Telemark, så først dro vi mot Drammen. Underveis på rv 23 mot Kjelstad møtte vi Marius I som kom kjørende i motsatt retning. Hans Petter som kjørte først trodde ikke Marius hadde kommet, så han stoppet i veikanten for å vente. Men da var allerede Marius bakerst i rekka, så det ble tatt bilder i stedet.

Image

E18 sørover er ikke akkurat noen morsom vei, men en transportetappe går greit. Kjørte ikke så langt at vi kom gjennom Hanekleivtunnelen og avkjøringa mot Hof der, men tok en tidligere avkjøring så vi kjørte de flotte veiene over Hanekleivene. Stoppet da vi kom til Statoil i Hof, der jeg også sendte en sms til Øyvind (wolfram) om hvor vi var.

Image

Neste mål var Vindfjelltunet - koselig sted! Tok oss en lunsj der, og etter en liten stund ringte Øyvind. Han bor i Skien, så det var ikke lange veien for han opp til tunet. Satt og pratet litt før Øyvind viste oss veien mot Skien, og så skiltes vi da vi andre 5 skulle mot Notodden.

Image

Image

Image

Image

Kjørte en helt nydelig vei forbi Nordagutu mot Notodden, og vi koste oss masse alle sammen. Flott veidekke, nydelig doserte svinger og en herlighet å kjøre :D Tror ikke jeg har kost meg så mye siden jeg kjørte i Romsdalen i sommer. Det ble til et stopp underveis på denne veien også:

Image

Image

Image

Fra Notodden fulgte vi E134 til Kongsberg, der Marius forlot oss for å rekke barnevakten. Vi andre kjørte etter hvert videre mot Drammen, og så rundt Hurumlandet før vi stoppet ved det gamle fergeleiet på Storsand.

Image

Image

Fra fergeleiet hadde Hans Petter og Inger Johanne kun ett minutt hjem, mens Lars og jeg kjørte videre. Gjennom Oslofjordtunnelen og til Tusenfryd, der vi stoppet og pratet på 123-benser'n igjen. Mens vi stod der kom også Smart-kolonnen som demons nevnte i bloggen sin, og den ble jo kommentert av både Lars og meg. Det ble tatt et bilde av Lars mens vi stod der også:

Image

Var hjemme kl 18, og da hadde jeg kun 45 minutter til jeg skulle være ute av døra igjen. Hoppet i dusjen, fikk på meg festklærne, og dro til Oslo der det var mc-forumjentenes kveld. Referat fra det kommer senere, inntil da får jeg takke for turen til Hans Petter, Inger Johanne, Marius, Lars og Øyvind :D

EDIT: Turen ble på 37 mil, så nå mener jeg å huske at sykkelen har gått ca 782 mil.
Last edited by Jeanette on 06 May 2008 13:09, edited 2 times in total.
RuneS
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000

Post by RuneS »

Når jeg ser bildene, Jeanette, så angrer jeg på at jeg ikke ga blaffen i det jeg skulle i går, og ble med dere på tur. Hadde vært mye artigere det enn å kjøre en tur aleine slik jeg gjorde. Men, men. Hadde blitt en ekstra lang tur på meg da. Hvis du tar med turen tur/retur Gjøvik på tilsammen ca 30 mil, så hadde blitt en lang , lang tur.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Det hadde virkelig blitt en lang tur på deg i går da ja, men med greit vær er jo det bare deilig da!
Du får slenge deg på neste gang om det passer :D
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Jeg fikk så sykt lyst på veikro-mat.
Så dere sitte på Vindfjelltunet og jeg har ikke merket at jeg faktisk er sulten. Fikk vann i munn ved å tenke på "mors kjøkkaker", ertestuing, tyttebær og ekte poteter. DET er lenge siden jeg har spist.
Og veikro eller kafeer er vi kun innom når vi kjører bil eller mc på langturer.

Så nå tar vi bilen og kjører til veikroa for å få oss litt "ekte norsk tradisjons-kost"! :lol:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Vi møtte dere mellom Mjøndalen og Hokksund. Vi kjørte bil da. Skulle til Hokksund i lag. Er skikkelig misunnelig på turen deres altså! Er nødt til å bli med på en sånn tur når det passer. :D Skal vel holde hardt om det blir noe før til neste år, men da satser vi på en bedre sommer enn i år og mange, lange turer! Juhuuu!! :D :D :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gruzzi wrote:Så nå tar vi bilen og kjører til veikroa for å få oss litt "ekte norsk tradisjons-kost"! :lol:
Hehehe, dere altså! Trodde det var mer normalt å spise slikt hjemme, og så spise junk ute :P
Ninja Turtle wrote:Er nødt til å bli med på en sånn tur når det passer. :D
Det er ikke noe problem å få til =) Og det er heller ikke umulig at det blir flere sjanser i år til slike turer. Må i såfall bli på sparket med det været her til lands, men det funker vel? Og det blir selvfølgelig annonsert her på forumet også.
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Hvilken dag er det i dag, hvilken dag osv
Hadde ikke kjøttkaker og slikt tilgjengelig i dag vi. Og dessuten er det deilig å slippe å lage mat osv en gang i blant.

Vi spiste oss gode og mette. Og det var mange som hadde funnet veien til veikroa i dag.
Jeg bestilte kjøttkaker med tyttebær, brun saus og kålstuing. Nam! :D
Image
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Guri så herlig det var å kjøre sykkel nå :mrgreen:
Var skikkelig trøtt og slapp da jeg var her hjemme i stad, og var ikke veldig lysten på å kjøre gokart heller. Men kom meg på sykkelen, og det var godt å kjøre igjen. Våknet ganske bra på vei til Alnabru, og selvfølgelig enda mer på gokartbanen. I dag fikk vi startspor nr 8 av 10, men arbeidet oss oppover. Da løpet var over lå vi på en 5. plass, men pga at et av de andre lagene ble disket fikk vi 4. plassen - moro :D Nå er det igjen 2 løp, om hhv. 2 og 4 uker.

På vei hjem igjen merket jeg fort at det var en flott temperatur, så jeg bestemte meg raskt for å ta av ved Mortensrud og kjøre Enebakkveien mot Siggerud hjem igjen. Da jeg kom til Siggerud hadde jeg lyst til å kjøre enda mer, så i stedet for kjøre hjem til Langhus derfra, ble det en fin runde til Ski, og så hjem derfra. Fikk dermed kjørt snaue 6 mil i dag, flott med omveier altså :D

I går var det ut med mc-forumjentene, og det ble en superkoselig kveld :D Pga. helgeruter måtte jeg ta et tidligere tog enn planlagt, og satt og ventet på jentene på Alexandros fra ca kvart på 8, til de kom en drøy halvtime etterpå. På Alexandros var det en koselig stemning og hyggelig bevertning, og ikke minst kjempegod mat, så vi koste oss veldig. Anneline hadde vært i bursdagslag i Hokksund, så da klokka ble litt over 22 kom hun, og like etterpå ruslet vi til Sir Winston i Karl Johans gate.

Inne på Sir Winston endte vi etter hvert opp ved et bord like ved pianoet, og fikk diverse mannfolk rundt oss. Noen mer 'normale' enn andre, og vi fikk oss en god latter innimellom av en gjeng med 80-tallsfanatikere som tok helt av med dansing :lol: Ulvinnen dro dessverre ganske tidlig for å rekke siste bussen (eller var det toget?) hjem, mens vi andre holdt ut til 0230-03-tiden. Fulle ble vi ikke da, så det får vi ta igjen, men det var uansett en vellykket kveld.

Først noen bilder fra Alexandros:

Image

Image

Image

Image

Og så ifra Sir Winston:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Og her er da dansepartneren til Linda:

Image

Takk for en flott kveld, jenter!! :D
Last edited by Jeanette on 23 Sep 2007 21:20, edited 1 time in total.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gruzzi wrote:Hvilken dag er det i dag, hvilken dag osv
Hadde ikke kjøttkaker og slikt tilgjengelig i dag vi. Og dessuten er det deilig å slippe å lage mat osv en gang i blant.

Vi spiste oss gode og mette. Og det var mange som hadde funnet veien til veikroa i dag.
Jeg bestilte kjøttkaker med tyttebær, brun saus og kålstuing. Nam! :D
Hehe, fint dere koste dere :D Godt med ordentlig norsk mat innimellom!
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

\:D/ \:D/ Fine bilder!!

åååå jeg vil gjøre det igjen!!! :twisted: :twisted:
Death Is The Road To Awe.
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Det var fine bilder, Jeanette! Og Gentlemannen til Småkjeltringen tok seg også godt ut. Image

Til neste gang så vet jeg nå at tiden løper avgårde i så godt selskap, så da skal jeg sjekke ut rutene til nattbussen. (Det var siste tog jeg tok hjem.)
Last edited by Ulvinnen on 23 Sep 2007 21:23, edited 1 time in total.
Småkjeltringen
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Hehehe.... Så flotte bilder :-D !! Ulvinnen var med på mange bilder også!!
Super kveld jenter!! Var jo ikke mulig å bli full når det var så lang kø ved baren ;-) Men trenger ikke det når man er ute med så godt selskap som dere!! Har det like kult uansett :mrgreen:

Ja bra bilde av gentlemannen :-)

Dette må gjentas en gang iblandt!! \:D/
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Flink fotograf! :D

Og kan dere forstå hvorfor det ikke var flere mannfolk ved bordet vårt, da? :smt047
8-[ ;) :)
Image
Post Reply