Hvordan trimme en Honda Wallaroo PK50 ?

Prat om moped & scooter.
User avatar
MXer50
Posts: 83
Joined: 26 Apr 2005 21:19

Post by MXer50 »

Det er sikkert pakningsmasse som skal gjøre det tett der.
Kymco MXer50 Rød
Porta Malossi Sport
Tecnigas Quad Chrome
Malossi Multivar
Malossi reeds
Malossi/Dellorto 19mm gasser
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

MXer50 wrote:Det er sikkert pakningsmasse som skal gjøre det tett der.
Gjør det noe om jeg delvis fjerner den? Hvis jeg delvis fjerner den, kan det jo hende at alt henger igjen på en side, slik at det noenlunde blir tett når jeg skrur på "lokket" igjen. Er det mulig å få kjøpt slik masse, og i såfall hvor?
Er det vanlig at scootere/mopeder tettes slik?
Vil så gjerne få ut den plomba.... :(
User avatar
MXer50
Posts: 83
Joined: 26 Apr 2005 21:19

Post by MXer50 »

Sånn masse får du kjøpt i de fleste bilrekvisitaforr. eller på bensinstasjoner. Ser ut som at forhandleren din har valgt den lette løsningen med pakningsmasse istedet for å sette inn ny originalpakning etter service. Det ser ut som om det ligger en grønn pakning der i tillegg til massen.

Bruk et skrujern og jekk forsiktig av dekselet etter at du har fjernet alle skruene. Massen fungerer også som en slags lim.

Kjøp en tube med masse og klin på etter at du har fjernet den gamle massen.
Kymco MXer50 Rød
Porta Malossi Sport
Tecnigas Quad Chrome
Malossi Multivar
Malossi reeds
Malossi/Dellorto 19mm gasser
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

MXer50 wrote:Sånn masse får du kjøpt i de fleste bilrekvisitaforr. eller på bensinstasjoner. Ser ut som at forhandleren din har valgt den lette løsningen med pakningsmasse istedet for å sette inn ny originalpakning etter service. Det ser ut som om det ligger en grønn pakning der i tillegg til massen.

Bruk et skrujern og jekk forsiktig av dekselet etter at du har fjernet alle skruene. Massen fungerer også som en slags lim.

Kjøp en tube med masse og klin på etter at du har fjernet den gamle massen.
Hva skal jeg lete etter, altså hva kalles denne massen? Hvor lenge trenger en slik masse for å tørke?
Syns å huske at det IKKE var slik svart pakningsmasse før jeg hadde den på service.

Når det gjelder det siste bildet jeg linker til; hvor på innsiden ligger den ringen?
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Har funnet ut at mopeden min ikke har en plombering, altså en ring som i mange andre scootere. Ringte crash 'n burn.
Honda Wallaroo: Mye plomberinger i eksospotta, så denne er det første som bør byttes ut.
Vi har uplomberte orginalpotter til 695,- Montering av effektpotte gir ca. 5-10km/t i økt toppfart. Ombygging av variatoren for høyere fart kun 250,- For å oppnå bedre trekkraft og fart må også trimsett monteres.Toppfart opp mot 95 km/t mulig. (trimsylinder, effektanlegg,variator og 17,5mm forgasser).
Hva menes med trimsett, altså hva innebærer et trimsett (mener de: trimsylinder, effektanlegg,variator og 17,5mm forgasser?
Er alt dette vanskelig å montere? Kan ganske lite når det gjelder mekking nemlig, så jeg har lite erfaring.
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply