Kawasaki ZX6R 636
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Kawasaki ZX6R 636
Jeg har i lang tid tittet på Kawasaki ZX6R og synes det er en utrolig pen sykkel. Er det noen som har noen erfaring rundt det å bruke denne som 'til og fra jobb'-sykkel? Samtidig som man kan kose seg på landeveien, evt bane. Hvor allsidig er sykkelen?
Last edited by Bizcocho on 26 Sep 2007 07:54, edited 3 times in total.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Kawasaki ZX6R 636 - Pendler/bysykkel?
Kommer vel ann på årsmodell. De nyeste er mer fokuserte enn de eldre.
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kawasaki ZX6R 636 - Pendler/bysykkel?
'05. Fokuserte? Dvs fremoverlent?inunf wrote:Kommer vel ann på årsmodell. De nyeste er mer fokuserte enn de eldre.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Kawasaki ZX6R 636 - Pendler/bysykkel?
De nyere modellene har litt mer anstrengt kjørestilling enn eldre modeller ja. Har kjørt mange mil på en 98 modell ZX6-R, og den kunne jeg kjørt mange mil på uten å bli sliten, på tross av mine 192 cm.
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kawasaki ZX6R 636
Hva er service intervallet på denne sykkelen? Evt noen som vet om det finnes noen listepriser noe sted?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Kawasaki ZX6R 636
Tipper den har ganske likt serviceintervall som min; lettservice med oljeskift og sjekk hver 6000, og litt større hver 12.000, med storservice på 12k, 24k, 48k.
Betalte nettopp 7500 spenn for en 48k-service, da inkludert bytte av drevsett/kjede til 1998,-. Men grunnprisen for servicen var 4800 spenn på MC Partner...
Hvor mye betaler dere for STORE servicer på syklene deres, da inkludert ting som hjulbalansering, justering av ventilklaringer/injection/wirer, sjekk av "alt" etc?
Betalte nettopp 7500 spenn for en 48k-service, da inkludert bytte av drevsett/kjede til 1998,-. Men grunnprisen for servicen var 4800 spenn på MC Partner...
Hvor mye betaler dere for STORE servicer på syklene deres, da inkludert ting som hjulbalansering, justering av ventilklaringer/injection/wirer, sjekk av "alt" etc?
Re: Kawasaki ZX6R 636
Forøvrig har jeg lest i Fast Bikes at de synes de nyere 600-R-syklene er altfor slappe i midtpartiet til å være fine til bykjøring/pendling; de må ganske høyt opp i turtall før det sparker. Hvis du kjører en SV650 idag vil den jo oppleves drastisk svakere, med mindre du veit hvordan du skal behandle en liten firesylindra japse 

- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kawasaki ZX6R 636
SVn er veldig fin i Oslotrafikken, men det er en del bakedeler med SVn som gjør at jeg ønsker å bytte. 636 utgaven av ZX6Rn er vel litt mer 'bunndrag' i den 599 utgaven?! Men man må vel fort opp på 12" RPMs før det skjer no med disse? Da er allerede SVns sperre inne ... Liten? 130 gamp er vel nesten det dobbelte av SVn.moonlit wrote:Forøvrig har jeg lest i Fast Bikes at de synes de nyere 600-R-syklene er altfor slappe i midtpartiet til å være fine til bykjøring/pendling; de må ganske høyt opp i turtall før det sparker. Hvis du kjører en SV650 idag vil den jo oppleves drastisk svakere, med mindre du veit hvordan du skal behandle en liten firesylindra japse
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: Kawasaki ZX6R 636
Ulempe heter det, bakdelen er jo meget fin på sv'eneBizcocho wrote: SVn er veldig fin i Oslotrafikken, men det er en del bakedeler med SVn som gjør at jeg ønsker å bytte.

-
- Posts: 27
- Joined: 19 Aug 2007 15:09
- MC: Har en kawa zx6r 1997 mod,
tidligere hatt en cbr600f 1998.
97-modellen har avgått!
kjører zx6r 2000 mod.
Re: Kawasaki ZX6R 636
moonlit:moonlit wrote:Tipper den har ganske likt serviceintervall som min; lettservice med oljeskift og sjekk hver 6000, og litt større hver 12.000, med storservice på 12k, 24k, 48k.
Betalte nettopp 7500 spenn for en 48k-service, da inkludert bytte av drevsett/kjede til 1998,-. Men grunnprisen for servicen var 4800 spenn på MC Partner...
Hvor mye betaler dere for STORE servicer på syklene deres, da inkludert ting som hjulbalansering, justering av ventilklaringer/injection/wirer, sjekk av "alt" etc?
Hadde stor service nå på 42 k, har en zx6r 97 mod, det kostet meg 5630,- totalt

kawa zx6r
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kawasaki ZX6R 636
For meg så er den noe høy (noe som er et 2003 modell problem har jeg hørt), føler liksom at man sitter oppå sykkelen og ikke på den. Fremgaffelen er veldig myk. Det er nok mulig å fikse disse små issuene.quantumduck wrote:Men jeg er litt nyskjerrig, siden alle sv'ere pleier å lovprise syklene sine opp i skyene, hva er galt?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: Kawasaki ZX6R 636
Jepp, men da får man jo ikke prøvd noe nyttBizcocho wrote:For meg så er den noe høy (noe som er et 2003 modell problem har jeg hørt), føler liksom at man sitter oppå sykkelen og ikke på den. Fremgaffelen er veldig myk. Det er nok mulig å fikse disse små issuene.quantumduck wrote:Men jeg er litt nyskjerrig, siden alle sv'ere pleier å lovprise syklene sine opp i skyene, hva er galt?

Tror dog man sitter mer "oppå" rene R-sykler, ihvertfall kjentes det sånn da jeg prøvekjørte GSXR1000 i sommer. Tilbake på SV'n følte jeg meg liksom litt "hjemme i sofa'n" igjen.
Generelt skal V2-sykler være litt smalere enn R4, så selv om setehøyden er den samme skal det altså (i teorien) være enklere å rekke ned på en V2 siden du ikke sitter så hjulbeint.
Re: Kawasaki ZX6R 636
Det var da ganske billig, iallfall hvis du også fikk byttet drevpakke. Kan du se på kvitteringa hvor mye av de 5630,- som var selve servicen, og hvor mye som var delepriser? Eneste forskjell er vel at de rebalanserte hjulet mitt og vasket KN-luftfilteret. Kanskje Z750 tar lenger tid å skru fra hverandre, hva vet jeg..josefine wrote:moonlit:moonlit wrote:Tipper den har ganske likt serviceintervall som min; lettservice med oljeskift og sjekk hver 6000, og litt større hver 12.000, med storservice på 12k, 24k, 48k.
Betalte nettopp 7500 spenn for en 48k-service, da inkludert bytte av drevsett/kjede til 1998,-. Men grunnprisen for servicen var 4800 spenn på MC Partner...
Hvor mye betaler dere for STORE servicer på syklene deres, da inkludert ting som hjulbalansering, justering av ventilklaringer/injection/wirer, sjekk av "alt" etc?
Hadde stor service nå på 42 k, har en zx6r 97 mod, det kostet meg 5630,- totaltDa inkludert alt du henviser til,og med skifte av drev og kjede. Dette var på MC Partner. (sitter med en liste her på 27 punkter, som alt er kontrollert og evnt skiftet!)
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kawasaki ZX6R 636
Missforstå meg ikke, SVn er god! Har bare lyst på noe som kanskje går litt mer og har litt mer kåpe (vet man kan putte på). Mulig det å fremdeles kjøpe 600 som man kanskje må gire ennå mer med enn SVn er feil. Men ... Eneste ulempen (korrekt eller?) med ZX6R er jo forsikring!quantumduck wrote:Tror dog man sitter mer "oppå" rene R-sykler, ihvertfall kjentes det sånn da jeg prøvekjørte GSXR1000 i sommer. Tilbake på SV'n følte jeg meg liksom litt "hjemme i sofa'n" igjen.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003