NSR vs RS
Re: NSR vs RS
Du skrev det ja.. Men hvordan har det seg at du trodde det var fire-takter da? 

- honda cbr 4 the win
- MC: ser etter Honda CBR ;D (eller gjør jeg det?)
fordi pappa sa det

-
- MC: Starway CL-125 3 2001
4-takt er tingen! 

Chu lan Starway cl125-3 2001 Mod
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Det der med 2-takt og 4-takt asså, 2-takt har bedre aks og toppfart, mens 4-takt har bedre dreiemoment og drar ofte bedre med 2 på og på lavt turtall.
Men dette er Off-topic
NSR ER BEDRE ENN RS
Nei på en litt mer seriøs måte så kan man vel konkludere med at begge syklene er veldig gode. Som sagt er RS'en en mer 'racing' sykkel enn NSR'en, og med dette så kommer både positive og negative sider. De positive er vel bla at den kanskje er litt sprekere? (34 hk FP), at den har bedre bremser o.l (knapt nok prøvd en), mens NSR'en kanskje er en bedre allrounder, ikke vet jeg. RS'en skal visstnok måtte skrus oftere på enn NSR'en (skruing holder jeg meg oftest unna --> pang inn på verksted for 680 kr/timen+moms). Men må si jeg hadde heller valgt en 06+ RS anytime enn en NSR, men sier seg kanskje selv med tanke på at NSRen begynner å dra litt på åra
Men dette er Off-topic

NSR ER BEDRE ENN RS

Nei på en litt mer seriøs måte så kan man vel konkludere med at begge syklene er veldig gode. Som sagt er RS'en en mer 'racing' sykkel enn NSR'en, og med dette så kommer både positive og negative sider. De positive er vel bla at den kanskje er litt sprekere? (34 hk FP), at den har bedre bremser o.l (knapt nok prøvd en), mens NSR'en kanskje er en bedre allrounder, ikke vet jeg. RS'en skal visstnok måtte skrus oftere på enn NSR'en (skruing holder jeg meg oftest unna --> pang inn på verksted for 680 kr/timen+moms). Men må si jeg hadde heller valgt en 06+ RS anytime enn en NSR, men sier seg kanskje selv med tanke på at NSRen begynner å dra litt på åra

Honda NSR 125 02'
- honda cbr 4 the win
japser er billigere å skru på da, er de ikke? 

-
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
Bonnis wrote:Du har virkelig ikke forstått det du, Ducos?
Det fins sykler som er i dårlig stand, og kunne trengt en ny clutch eller stempel, eller rett og slett er veldig dårlig innstilt. Eller det kan selvfølgelig også være sjåførene.
Disse syklene du har kjørt mot kan umulig ha vært i godform dersom du kjørte "ræva" av de, noe jeg tviler sterkt på at du gjorde.
Dette er hvorfor du kjører fra de. Var dette en god nok grunn, eller vil du fortsatt leve i drømmen?
du må seriøst være en av de personene som "vet" at rs går 10-15km/t fortere enn NSR, det jeg har erfart er at nsr går like fort som både RS og Mito i axx, mitoen gikk jeg fra opp til 80, deretter likt opp til 160 hvor vi lå å fila side om side til det kom en bil forran. Seriøst se virkligheten. btw, det var 3 aprilia'er tviler sterkt på at alle 3 var noen vrak på dynga, nsr kan faktisk gå BRA de å, mantis vet hvordan min går i forrhold til de der aprilia gutta!
poenge mitt er ikke å få fram at aprilia er noen drit sykkel å at NSR går 1000ganger bedre.
poenge er å få fram at folk har HØØØRt at aprilia går så jævla bra. begge 2 går hovedsaklig like godt? kansje aprilia går 2km/t bedre i toppfart kansje IKKE? handler om erfaring ikke papirer spør du meg.
håper du sjønner dette å ikke begynner å fyre av jammen jammen
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
- NF
- MC: Nå: Yamaha YZF R6
Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125 - Location: Ålesund
Må nesten si meg enig i det ducos sir der på enkelte punkter, nsr går faktisk ikke så dårlig i forhold til mito og rs som mange tror.
NSR går ganske bra, veldig behagelig sykkel og kjøre, mange fine egenskaper og har ganske god levetid og driftsikker.
Men syns den minner mer om en hverdags sykkel som man bruker for å komme seg fra A til B
Mito går ganske bra, går hakket bedre en NSR men er ikke så fryktelig stor forskjell, noen av grunnene til mito går bedre i toppfart er pga mindre luftmotstand en NSR.
Syns av egen erfaring og mening at Mito er endel artigere og kjøre fordi den er så racing innspirert, får følelsen av å kjøre ekte racing.
Svinger osv går som en drøm med mito, kan legge meg så langt ned jeg tørr uten å ta nedi med fothvilere, må innrømme at jeg aldri har tatt nedi med en NSR men det er fordi jeg ikke tørr å prøve å legge meg så langt ned med den.
Men for all del, kjempesykkler begge 2
er igrunn smak og behag
Aprilia har ikke jeg kjørt før, men regner med den er nokså lik mito
NSR går ganske bra, veldig behagelig sykkel og kjøre, mange fine egenskaper og har ganske god levetid og driftsikker.
Men syns den minner mer om en hverdags sykkel som man bruker for å komme seg fra A til B
Mito går ganske bra, går hakket bedre en NSR men er ikke så fryktelig stor forskjell, noen av grunnene til mito går bedre i toppfart er pga mindre luftmotstand en NSR.
Syns av egen erfaring og mening at Mito er endel artigere og kjøre fordi den er så racing innspirert, får følelsen av å kjøre ekte racing.
Svinger osv går som en drøm med mito, kan legge meg så langt ned jeg tørr uten å ta nedi med fothvilere, må innrømme at jeg aldri har tatt nedi med en NSR men det er fordi jeg ikke tørr å prøve å legge meg så langt ned med den.
Men for all del, kjempesykkler begge 2

Aprilia har ikke jeg kjørt før, men regner med den er nokså lik mito

Andynsr: Dreimomentet er så absolutt ikke bedre på en 4-takter.
La oss ta et eksempel:
Plombert RS125 har 15Nm
"Fulleffekt" CBR har 10,10Nm
4-takterne trenger ikke så mye turtall for å vise hestene, så drar nok bedre på bånn. Men var ikke dette vi skulle diskutere i denne tråden.
Den eneste grunnen dere sier til at NSR er bedre enn RS, er at RS må skrus mye på. Min erfaring er at dette absolutt ikke stemmer. Verken for meg selv, eller for kamerater.
En veldig god kompis av meg har nå kjørt roadracing med en 2002 modell RS 125 i to år. Uten å bytte stempel- og eller andre motordeler som har gått.
Sykkelen har rulla over 19000KM, men klarer fortsatt å måle 180km/t på sånn fartsmåler de har på Rudskogen.
Det er noen få folk som kjører NSR der også, men den har absolutt ikke sjans til å følge med.
I svingene skraper fothvilere, og man mister kontrollen, mens på slettene har den for lite power.
Honda RS 125 tar han selvfølgelig ikke, de fiser forbi på slettene, men i svingene holder han fint følge.
Med dette i bakhodet + erfaring + fakta, vil jeg påstå at jeg "vet" at RS går 10-15+km/t fortere enn NSR som FP + bedre aks også.
Begge går hovedsakelig like godt? Jeg vet ikke hva du legger i "hovedsakelig", men jeg vil ikke si meg enig i denne kommentaren.
NSR er en kjempegod sykkel det også, men den er ikke bedre enn RS på noen tekniske måter.
Mulig den er bedre til å holde balansen på for nybegynner i veldig lav fart pga du sitter rett-opp-og-ned.
Ducos: Hvorfor vil du ikke at jeg skal kverulere på dine utsagn? Liker du ikke få kommentarer, syns jeg du skal slutte med å poste.
La oss ta et eksempel:
Plombert RS125 har 15Nm
4-takterne trenger ikke så mye turtall for å vise hestene, så drar nok bedre på bånn. Men var ikke dette vi skulle diskutere i denne tråden.

Den eneste grunnen dere sier til at NSR er bedre enn RS, er at RS må skrus mye på. Min erfaring er at dette absolutt ikke stemmer. Verken for meg selv, eller for kamerater.
En veldig god kompis av meg har nå kjørt roadracing med en 2002 modell RS 125 i to år. Uten å bytte stempel- og eller andre motordeler som har gått.
Sykkelen har rulla over 19000KM, men klarer fortsatt å måle 180km/t på sånn fartsmåler de har på Rudskogen.
Det er noen få folk som kjører NSR der også, men den har absolutt ikke sjans til å følge med.
I svingene skraper fothvilere, og man mister kontrollen, mens på slettene har den for lite power.
Honda RS 125 tar han selvfølgelig ikke, de fiser forbi på slettene, men i svingene holder han fint følge.
Med dette i bakhodet + erfaring + fakta, vil jeg påstå at jeg "vet" at RS går 10-15+km/t fortere enn NSR som FP + bedre aks også.
Begge går hovedsakelig like godt? Jeg vet ikke hva du legger i "hovedsakelig", men jeg vil ikke si meg enig i denne kommentaren.
NSR er en kjempegod sykkel det også, men den er ikke bedre enn RS på noen tekniske måter.
Mulig den er bedre til å holde balansen på for nybegynner i veldig lav fart pga du sitter rett-opp-og-ned.
Ducos: Hvorfor vil du ikke at jeg skal kverulere på dine utsagn? Liker du ikke få kommentarer, syns jeg du skal slutte med å poste.
Du ligger ikke akkurat over tanken på en RS heller da!Bonnis wrote:Andynsr: Dreimomentet er så absolutt ikke bedre på en 4-takter.
La oss ta et eksempel:
Plombert RS125 har 15Nm
4-takterne trenger ikke så mye turtall for å vise hestene, så drar nok bedre på bånn. Men var ikke dette vi skulle diskutere i denne tråden.![]()
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
man sitter en del rettere på en nsr kan ikke motsi det, men det er mer behaglig i lengen da 
har jeg ikke kjørt rs'n på noen dager så får jeg vondt i ryggen jeg

har jeg ikke kjørt rs'n på noen dager så får jeg vondt i ryggen jeg

Aprilia RS 125 05' mod <3
Jeg er ganske høy (ikke veldig), så jeg sitter egentlig veldig behagelig på lengre turer på RS-en. Sitter litt mer framoverlent enn på NSR, men er vel smak og behag hva man foretrekker, og ikke minst hva man er vandt til.
- crab
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
RS FTW YOYO MADDAFAKKERS
hahaha, lurer på hvor lang denne unødvendige diskusjonen blir! :S
hahaha, lurer på hvor lang denne unødvendige diskusjonen blir! :S
Aprilia RS50 Kundo Edition 
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

- honda cbr 4 the win
It' will never stop ! ! :smt064

-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Prøvde en RS idag. FP 98 mod (elsk -98 :p). Har selv en 15k's NSR, og jeg må si at jeg fikk et stort glis rundt ansiktet når jeg runda 8k omdreininger og dro på :p Gikk i hule helvette. Speedo waieren hadde røket (lol) så så ikke farta, men tipper jeg hadde 150, detta var ikke toppfarta da, den ligger på en 160+. Men poenget mitt var at det var en helt anna sykkel. Jeg ville tro det å kjøre en sykkel for så å sammenligne med en anna ikke går ann fordi dette er en tilveningssak. Gira, clutcen bla var veldig annerledes. Helt ærlig ville jeg ikke bytta den i min (om min hadde samme trim) fordi jeg følte min var bedre å kjøre, men så igjen ville jeg ikke tro at denne uttalelsen kan kalles troverdig med tanke på at turen bare var på en 10-15min's råkjøring
Men jeg vil heve poenget med at begge to er to flotte sykler, de har plusser og minuser begge to, og det er opp til enhver hvem de vil forelske seg i

Men jeg vil heve poenget med at begge to er to flotte sykler, de har plusser og minuser begge to, og det er opp til enhver hvem de vil forelske seg i

Honda NSR 125 02'