Heftelser på kjøretøy

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

Heftelser på kjøretøy

Post by Gixxerman »

http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_ ... gnr=LA6500

Merkelig med to heftelser på et kjøretøy som skal bli solgt til 80.000. Er det sirup i systemet eller hvorfor står det slik :?
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Re: Heftelser på kjøretøy

Post by Baron von Waffel »

Det kan være sånn hvis det er en forhandler som skal ordne salget og det er et gammelt salgspant på den. Det tar tid både å få registrert og slettet pant. Det viktige er å få en ordning så du ikke betaler for sykkelen før du er sikret at gamle pant blir slettet. Eventuelt kan du avtale at du gjør deler av oppgjøret direkte til panthaver.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ingen forhandler, dette er privatsalg.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Panten står på to forskjellige personer ser jeg. Merkelig..
Hvor er personvern og sånt inne her? Man får jo opp full adresse på folka ved å klikke på datoene...
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

I slike tilfeller har jeg sans for å bruke oppgjør via 3. mann. Ved kjøp på finn.no kan du bruke betaling via pay-ex. http://mypayex.no/escrow/info-finn.htm Du må da avtale at pantet skal slettes før du frigir utbetalingen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
StenR

Post by StenR »

Sikkert bare sirup. Ny eier kjøper sykkel med heftelse, og selger igjen med en gang. For min del tok det ca 1mnd fra jeg betalte ut gamle mclånet til heftelsen var slettet. Men bevares, hadde ikk gambla her. Hadde ringt Santander og hørt. Så betaler du ikke før heftelsen er bekreftet slettet. Evt. tror jeg noen betaler mellomlegget mellom heftelsen og kjøpssummen. Så sletter du heftelsen selv. Men vet ikke om det er en god løsning.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det viste seg å være etterslep ja. De holder på "å behandle" den første heftelsen sa de, men det var hvertfall registrert at den skulle slettes. Vi lever da i Norge så etterslep aka "papirmølla" må man vel regne med :-#
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Gixxerman wrote:Det viste seg å være etterslep ja. De holder på "å behandle" den første heftelsen sa de, men det var hvertfall registrert at den skulle slettes. Vi lever da i Norge så etterslep aka "papirmølla" må man vel regne med :-#
Den papirmølla er også fin å skylde på hvis man ikke gidder å gjøre noe med ting selv... :D
Post Reply