Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Freddie

Re: Jeanette sin blogg

Post by Freddie »

Ok Jeanette, får vel følge opp store ord på Grava da, og skrive noen innlegg....

Så fin på håret du er blitt!! :smt007 Så med en gang at det var noe nytt... (og jeg har ikke lest i bloggen din)

Attila: Hi five!! ....eller er det 5 kalde du skal ha?

Skal tenke over Attilas visdomsord: "Det blir kaldt i buskene om vinteren" Skal visst være mye bedre på juletrefest...
Den som tar, han har
Den som slår, han får
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Fine bilder, Jeanette! Og du har blitt veldig flink til å sensurere! ;-)
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Freddie wrote:Så fin på håret du er blitt!! :smt007 Så med en gang at det var noe nytt... (og jeg har ikke lest i bloggen din)
Tuuusen takk! :D Hihi!
Og jeg synes virkelig du skal ta med deg Oscillo og komme på julebordet, for det er kaldt å luske i buskene i november altså!
Ulvinnen wrote:Fine bilder, Jeanette! Og du har blitt veldig flink til å sensurere! ;-)
Hihi takk! :-
RuneS
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000

Post by RuneS »

Fine bilder Jeanette. :) Synd Grava ikke ligger nærmere Gjøvik. ;) Skulle nok ha vært der en gang til før vinteren.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Freddie

Post by Freddie »

Jeanette wrote:
Freddie wrote:Så fin på håret du er blitt!! :smt007 Så med en gang at det var noe nytt... (og jeg har ikke lest i bloggen din)
Tuuusen takk! :D Hihi!
Og jeg synes virkelig du skal ta med deg Oscillo og komme på julebordet, for det er kaldt å luske i buskene i november altså!
OK, har jukset litt og lest i bloggen da :oops: Men det var fint. Og jeg sett det på ånk'li i dag

Må vel vurdere denne juletrefesten og se hvordan det passer :-k Hva med nissen? Kommer han? Blir jo vanskelig å bli hjemme dersom selveste Julenissen kommer...
Den som tar, han har
Den som slår, han får
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Så artig det høres ut til at dere har hatt det.
Jaja, man kan ikke være med ALLTID! :lol:
Hvem er hvem av de to nye guttene?

Og Attila: Frøys du fælt?
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Paulsen wrote:Ja fulleffekt fazer er også morro.. det var det jeg kjørte med på kjøreskolen :)
Hei, Paulsen!

Jeg forsto ikke hvem du var før jeg så på bildene fra grava i dag.
Gratulere med lapp og sykkel!
Skikkelig tøff sykkel du har! :D
Kjøpte du den ny?
Og øvelsekjørte du med en som het Endre?
Så Jeanette og du kjenner hverandre fra før? Det burde jeg jo kanskje tenk meg. Når jeg tenker meg om... ;-)

Ingen fler spørsmål. :)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Freddie wrote:OK, har jukset litt og lest i bloggen da :oops: Men det var fint. Og jeg sett det på ånk'li i dag

Må vel vurdere denne juletrefesten og se hvordan det passer :-k Hva med nissen? Kommer han? Blir jo vanskelig å bli hjemme dersom selveste Julenissen kommer...
Jasså, så du løy til meg i går?! [-( Da kan du like gjerne bli hjemme fra julebordet altså, vil ikke ha løgnere der. Vi jobber med å få nissen dit, så da blir det uansett ingen gave til deg :roll:
Gruzzi wrote:Hvem er hvem av de to nye guttene?
Av de nye guttene, så regner jeg med du tenker på VfrLars og Oscillo? VfrLars har du ved siden av Ulvinnen her:

Image

Oscillo er karen til venstre for Gorgeous på dette bildet:

Image

Og i tilfelle du ikke har sett Freddie før, så er dette han (delvis gjemt bak hånda til Attila):

Image
Gruzzi wrote:Så Jeanette og du kjenner hverandre fra før? Det burde jeg jo kanskje tenk meg. Når jeg tenker meg om... ;-)
Jepp, vi kjenner hverandre fra før, har kjent hverandre siden jeg flyttet til Langhus i 1997. Gikk i samme klasse på barne- og ungdomsskolen :D

(Ble merkelig dette innlegget her, med den grå ramma rundt bildene, selv om jeg har sjekket quotinga mi :-k )
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Høsten er egentlig en kjempefin årstid. Man kan våkne til kuldegrader om morgenen, men utover dagen kan man få strålende sol som varmer fra blå himmel, og det er egentlig bare å nyte slike dager. I går var en slik dag. Jeg var relativt tidlig hjemme fra skolen, gradestokken viste 30 grader i solveggen, og det fristet rett og slett å bare gå seg en tur. Tok med meg D50'en til faren min og gikk meg en fin runde på snaue halvannen time, kjempedeilig. Ruslet i mitt eget tempo, med musikk på øret og bare nøt sola og naturen.

6-7 minutters gange herfra ligger et vann/tjern som heter Tusse, og det var dette som var målet for turen i går. Jeg badet en del der da jeg var mindre, men etter at vi mistet hunden vår i fjor har jeg vel ikke vært der mer enn én gang. Litt spesielt å gå der igjen, men veldig deilig å bare rusle i min egen verden. La meg ned på stupebrettet der noen minutter og slappet av med sola i ansiktet, det var jo nesten som å være på stranda om sommeren. Godt med litt tid for seg selv en gang iblant.

Gikk en litt annen vei hjem igjen, fulgte ei lysløype i skogen. Litt kaldere, men fortsatt behagelig temperatur. Så selv om høsten kan virke svært så kald og ugjestmild i forhold til sommeren, skal en ikke klage. Vi motorsyklister ser med frykt mot den kommende årstiden, men i stedet synes jeg vi skal nyte de flotte dagene høsten kan gi oss.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Med ønske om en fortsatt flott torsdag til dere alle :D
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Veldig flotte bilder Jeanette, virkelig!! =D>

Sola skinner her i Stavanger og, men jeg må nok få gjort unna litt skolearbeid før jeg tar meg en liten runde tenker jeg. Dog på to hjul, skal skvise mest mulig ut av sesongen :D

Ha en flott dag videre du og!
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det er ikke lett å mislike høsten når det går an å ta så flotte bilder.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Mange flotte bilder der ja!
moto
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998

Post by moto »

hie igjen. takk for en kjempe fin tur.. var virklig fin avslutning på en onsdag det :lol:

men hvor er burger bilde :-k
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Fint at høstbildene falt i smak - tenkte jeg måtte vise frem noen gode sider av høsten også ;)

moto wrote:hie igjen. takk for en kjempe fin tur.. var virklig fin avslutning på en onsdag det :lol:

men hvor er burger bilde :-k
Selv takk, dere fikk kjørt dere litt dere gutta ;)
Burgerbildet har jeg, men var ikke sikker på om dere ville ha det ut på nett. Men med din etterlysning får det vel publiseres:

Image
Dette er da moto og Paulsen som gjøv innpå burgerne sine på Grava i går =)

Så ble det en liten tur i kveld også. Dro først og besøkte Paulsen på jobb; ble stående der og prate en god stund. Han ville være med ut og kjøre så da dro vi hjem til han så han fikk skiftet, og så dro vi til Drøbak. Tok oss en kakao på Ost & Vinhuset, men ble nærmest jaget ut da det skulle være fortellerkveld der. Skulle vi sitte inne måtte vi betale 50 kr, så det stod vi glatt over. Gikk i stedet ut og satte oss, det var ikke så ille kaldt likevel, og mye billigere..

Paulsen fikk etter hvert en tlf fra en han skulle hjelpe med bilen, så det tok ikke lange stunden før vi dro hjemover igjen. Paulsen med 'tidspress' satte avgårde, mens jeg kjørte hjem i mitt eget tempo. Så ingen vits i å jage etter ham når han hadde noen han skulle møte. Parkerte utenfor for et kvarters tid siden, med 8007 km på telleren, 5 av milene nå i kveld. Det begynner å bli kjølig på kveldene, men det er fortsatt deilig å kjøre :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Noen skriblerier ifra min side igjen, nå som det er helg og all tingen ;) Starter med et bilde fra turen i går kveld med Paulsen, tatt ved bryggekanten i Drøbak:

Image

I dag var jeg hjemme fra skolen kvart på 2, og ca to timer senere satte jeg meg på sykkelen inn mot Oslo. Skulle møte Marius I på Statoil Alna, og så skulle vi kjøre sammen til YX ved Fetsund for å møte VfrLars der. Vel fremme på Alna hadde jeg fått melding fra Marius, som hadde kommet ut til flatt bakdekk i garasjen. Av den grunn fikk han dessverre ikke vært med på tur, så da satte jeg nesa nordover i rushen alene. Glemte meg litt og lå feil ved avkjøringa mot Lillestrøm og Lørenskog, så jeg fortsatte på E6'en nordover. Etter hvert skjønte jeg jo at jeg kom frem ved den veien også (gikk opp et lys for meg om at det var dér Olavsgård ligger), og var fremme ved Fetsundbrua ti på 5. Like etterpå kom Lars, og etter litt prat kjørte vi avgårde.

Turen vår i kveld gikk kort fortalt i denne ruten:

Fetsund - Løken - Skjønhaug/Trøgstad - Mysen - Eidsberg - Rakkestad - Ise - Sarpsborg - Tusenfryd

Strekningen fra Fetsund til Løken kjørte jeg for første gang på vei til Charlottenberg for 3 uker siden, men jeg hadde aldri kjørt denne ruten sammenhengende. Kjente meg igjen da vi etter Eidsberg kom mot Rakkestad, så litt kjente trakter var det jo. Vi hadde et par småstopp underveis, og tok også en avstikker inn til Rudskogen for å se om det var noe liv der (det var det ikke, og porten var stengt), ellers var det jevn kjøring. Sola var selvfølgelig temmelig lav så den ødela litt av moroa da ingen av oss hadde solbriller, men jeg har oppdaget mange fine nye veier i dag og har kost meg masse på tur :D

Det ble jo kjølig så fort sola gikk ned så vi bestemte oss for å ta E6'en hjemover. Stoppet og fikk litt varme i oss ved Storebaug, og så ble det prat og en liten photosession ved 123-bensern på Tusenfryd.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sykkelen har nå gått 8240 km, men jeg håper på enda flere mil før sesongen er omme. Det er dessverre meldt skikkelig dårlig vær nå i helga, og jeg jobber dessuten begge dagene, men til uka igjen skal jeg prøve å få kjørt litt om været er sånn noenlunde. Kjempedeilig med kveldsturer som i dag, så takk for en fin tur Lars! =)
Post Reply