Hæ?Lølle wrote:Merkelig hvordan man blir "rasist" over natten..?
Ulvinnebloggen. Sesongstart 2013
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Ulvinnebloggen.
morsomt å se hvordan man leter etter det rette, og når man har funnet det er alt annet feil til det latterligeUlvinnen wrote:Hæ?Lølle wrote:Merkelig hvordan man blir "rasist" over natten..?

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Ulvinnen
Jeg er fortsatt ikke med, jeg Lølle. Jeg skjønner ikke en gang hvem som er rasist. Er det meg, fordi jeg foretrekker ørner fremfor stemmegafler?Lølle wrote:morsomt å se hvordan man leter etter det rette, og når man har funnet det er alt annet feil til det latterligeUlvinnen wrote:Hæ?Lølle wrote:Merkelig hvordan man blir "rasist" over natten..?
- Ulvinnen
Jeg kan ikke hverken le av eller ta alvorlig et poeng jeg ikke skjønner. Så kom igjen med teskjeene, takk!Lølle wrote:Skal plutselig jeg bli tatt på alvor, nå da?
Beklager.

Kanskje "merkist" er mer forståelig i denne sammenhengenLølle wrote:Merkelig hvordan man blir "rasist" over natten..?

(Eller hvis man bruker rasebevisst som noen rasister liker å kalle seg, så vil vel noen her kunne kalles merkebeviste...
til det ekstreme...

- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Bra innlegg AJ!
Forøvrig lager Yamaha også mye forsterkere, ikke bare høyttalere
Og jeg mener at BMW logoen skal forestille en propell, det er såvidt meg bekjent de som eier Rolls Royce, eller de eide det ihvertfall. De lager/lagde flymotorer ihvertfall.
Og ringene til Audi stammer vel fra de fire firmaene som ble slått sammen til Audi, eller Auto Union, husker ikke helt det der....
Forøvrig lager Yamaha også mye forsterkere, ikke bare høyttalere

Og jeg mener at BMW logoen skal forestille en propell, det er såvidt meg bekjent de som eier Rolls Royce, eller de eide det ihvertfall. De lager/lagde flymotorer ihvertfall.
Og ringene til Audi stammer vel fra de fire firmaene som ble slått sammen til Audi, eller Auto Union, husker ikke helt det der....
- SoloTwin
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
Jeg skal ikke la dette stå uimotsagt nei. 
Det er forøvrig en "Guzzi"-ørn som er logoen

Mandello har både fjell og vann; Fiskeørn (som jeg antar det er)

Jeg synes også at en fugls vinger i flukt kan ta form som sylindrene på Guzzien.
Men det var faktisk ikke det heller, for når jeg søkte på det, fant jeg en Wikipedia side som forklarte hvorfor Guzzi har ørn som sitt symbol.
Trist historie....
Så vet vi vet...
Og jeg er glad du tvang frem dette AJ_Twin, for nå ble ørnen enda mer interessant.
(Dette vil jeg legge inn i bloggen min og i Guzzi-skryt-siden.
)

Det er forøvrig en "Guzzi"-ørn som er logoen

Mandello har både fjell og vann; Fiskeørn (som jeg antar det er)

Jeg synes også at en fugls vinger i flukt kan ta form som sylindrene på Guzzien.
Men det var faktisk ikke det heller, for når jeg søkte på det, fant jeg en Wikipedia side som forklarte hvorfor Guzzi har ørn som sitt symbol.
Trist historie....

http://en.wikipedia.org/wiki/Eagle"Eagles as coroporate symbols
* Italy The eagle is the symbol of Moto Guzzi, the motorcycle manufacturer. Carlo Guzzi, and Guiseppi Parodi, along with Gionvanni Ravelli had envisioned starting a motorcycle company after WWI ended. Parodi and Guzzi went on to create Moto Guzzi by themselves, as Ravelli was killed in a plane crash just days after the end of the war. To commemorate Ravelli, Parodi and Guzzi chose as the emblem of their nascent company, the symbol that represented their commeraderie and their common passion for flight: the insignia of the Italian Air Corp, l’aquila ad ali spiegate, the winged eagle"
Så vet vi vet...
Og jeg er glad du tvang frem dette AJ_Twin, for nå ble ørnen enda mer interessant.
(Dette vil jeg legge inn i bloggen min og i Guzzi-skryt-siden.

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A

- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Ulvinnen vet nok hva hun vil ja, men litt takhøyde er det nok i hiet hennesAJ_Twin wrote:Men skal vi utveksle synspunkter på disse tingene videre bør vi nok starte en egen tråd...
Ulvinnen er en bestemt dame og hiver oss ut om vi fortsetter her, skal du se...

Og vi kan ikke starte ny tråd, jeg kan ikke mer enn det lille jeg allerede har kommet med skjønner du.....

Forøvrig så er Guzzi-ørnen egentlig ganske så pen.
- Ulvinnen
Denne diskusjonen har dratt helt feil avsted. Det utvikler seg til en diskusjon om MC-merker. Dette er jo fullstendig uinteressant, og helt underordnet i denne sammenheng.
Jeg har interesse for fugler, og ser etter dette også i MC-miljøet. Som en hobby ornitolog in spe har jeg glede av å telle antall fugler både på min og andres MC. For meg blir antallet stemmegafler på en Yamaha fullstendig irrelevant. Jeg har imidlertid full forståelse for at en som er musikkinteressert, som AJ, ønsker å bruke tid og krefter på dette. Men det har lite med min ornitologiske interesse å gjøre.
Boxer Wolf er flyinteressert (er også kastet ut fra fly i noen tusen fots høyd, men det er en annen historie) og har valgt seg en MC med en flypropell mot en blå Bayersk himmel som sin logo. BMW kjøpte riktig nok Rolls Royce, men det var først på 90-tallet og har ingen ting med flypropellen å gjøre. BMW startet å produsere flymotorer (derav Bayerische Motoren Werke) allerede i 1916, MC kom på programmet først i 1923.
Noe positivt har imiderltid kommet ut av dette, Gruzzi har dokumentert at fuglen til Moto Guzzi er en ørn (som om det var noen tvil)
, takk for det.
Nei, jeg overlater diskusjonen av MC-merker til dere andre, og koser meg med mine fugler. Som sagt har jeg i øyeblikket 12 stykker (Banditbiker har 13), og gleder meg til å få flere.

Jeg har interesse for fugler, og ser etter dette også i MC-miljøet. Som en hobby ornitolog in spe har jeg glede av å telle antall fugler både på min og andres MC. For meg blir antallet stemmegafler på en Yamaha fullstendig irrelevant. Jeg har imidlertid full forståelse for at en som er musikkinteressert, som AJ, ønsker å bruke tid og krefter på dette. Men det har lite med min ornitologiske interesse å gjøre.
Boxer Wolf er flyinteressert (er også kastet ut fra fly i noen tusen fots høyd, men det er en annen historie) og har valgt seg en MC med en flypropell mot en blå Bayersk himmel som sin logo. BMW kjøpte riktig nok Rolls Royce, men det var først på 90-tallet og har ingen ting med flypropellen å gjøre. BMW startet å produsere flymotorer (derav Bayerische Motoren Werke) allerede i 1916, MC kom på programmet først i 1923.
Noe positivt har imiderltid kommet ut av dette, Gruzzi har dokumentert at fuglen til Moto Guzzi er en ørn (som om det var noen tvil)

Nei, jeg overlater diskusjonen av MC-merker til dere andre, og koser meg med mine fugler. Som sagt har jeg i øyeblikket 12 stykker (Banditbiker har 13), og gleder meg til å få flere.

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det er godt at noen tar vare på ørnene. For IRL er de jo utrydningstruet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- SoloTwin
Kjørte km:
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
Til fugledebatten, og innlegget til Ulvinnen har jeg bare en ting å si:
"øøøøørn-øøøøøøøøørnnnn-øøøøøøøøøøøøøøøøøørrnnn".
Sies med en liten porsjon dramaturgi og er lyden av en motor som "flyr" av gårde. Og sa selvsagt en Moto Guzzi.
(Og jeg har foreløbig 13 stk av dem)
"øøøøørn-øøøøøøøøørnnnn-øøøøøøøøøøøøøøøøøørrnnn".
Sies med en liten porsjon dramaturgi og er lyden av en motor som "flyr" av gårde. Og sa selvsagt en Moto Guzzi.

(Og jeg har foreløbig 13 stk av dem)
Last edited by SoloTwin on 28 Sep 2007 09:59, edited 1 time in total.

- SoloTwin
Kjørte km:
Årets treff;
Bare innrøm det. Du er litt fugleinteressert du og. 

- SoloTwin
Kjørte km:
Årets treff;
Gå ut å sample da gutt.
Det finnes masse "musikk" der ute.
I allefall lyder man kan bruke i musikken.
Hørt den eller?
Apropos fugler;
I fjor fikk jeg selskap av denne krabaten i noen minutter. (Ja, her hjemme på østlandet!
)
Utrolig flott fugl!!!!!

Priol (Google)
Det finnes masse "musikk" der ute.
I allefall lyder man kan bruke i musikken.
Hørt den eller?
Apropos fugler;
I fjor fikk jeg selskap av denne krabaten i noen minutter. (Ja, her hjemme på østlandet!

Utrolig flott fugl!!!!!

Priol (Google)