Erstatningsoppgjør med IF

Prat om tung MC.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Re: Erstatningsoppgjør med IF

Post by Dominator »

Hvilken unnskyldning har If forresten for å ha beholdt sykkelen i 3 mnd? (og attpåtil ikke gjort noe med den) Hadde det vært meg skulle jeg laget et helvete for å si det på nynorsk... Jeg ville krevd å få dekket årsavgift og forsikring for 2007. Er tross alt ikke mer enn max 5-6 mnd med sesong her i landet...
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Post by Gixxer »

Gi blaffen i IF. Det er ditt forsikringsselskap du skal forholde deg til. Ta en prat med dem og avtal videre fremgangsmåte. spiller ingen rolle om du ikke har kasko.
Get your knee down and prey!
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

De fleste saker av denne typen har to sider, men det store flertallet her på forumet har vel ikke sympatier for store forsikringsselskaper ;)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Koffor gir jeg de så mye penger hvert år da???? :lol:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Synes if er bra.

Hadde en skade på bilen i våres. Meldte skaden inn på nett samme kveld, en time senere ringte de. Fikk time på verksted om to dager for taksering og innlevering.
Det tok riktignok en uke før bilen var ferdig, men det var på grunn av delemangel, er ikke så mange av disse bilene i norge. Det gjorde jo ikke så mye siden jeg fikk leiebil.

Makan til god og kjapp service er det ikke ofte jeg får i detta landet.
:)
zergo

Post by zergo »

[quote="Kjitta8648"]Koffor gir jeg de så mye penger hvert år da???? :lol:[/quote]

Haha! Den var god..!
lgbekk

Post by lgbekk »

Forsikringsklagenemda. http://www.forsikringsklagekontoret.no/vis.asp?id=1
Selskapet ikke er lovpålagt å følge vedtaket, men du får i hvertfall greie på hva som er riktig i ditt tilfelle.
Og i mange tilfeller følger selskapene opp også. Koster ikke noe å prøve.
rerell

Post by rerell »

@ asker-anders:
Menar du att zergo försöker begå försäkringsbedrägeri? Tycker du inte att det blir dumt att gå ut med en så grov anklagelse utan att backa upp det med mer information? Får vi höra vad du vet eller tror dig veta, som inte har framkommit i denna tråd?
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Etter meg beskjent har han bekjente som jobber i If. Men uansett er jeg helt enig at det ikke går ann å gå ut med sånne anklager uten å underbygge det med fakta..
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Det er gflere som sier du skal gå til ditt eget selskap. De har ingen ting med saken å gjøre. Du har kun ansvarsforsikring, og det er bare dersom denne skal brukes at eget selskap har noe i bildet å gjøre.

Dersom du har blitt påkjørt av en annen, er dette i utgangspunktet en sak mellom deg og ham/henne som har kjørt på deg. Siden man er pliktig ansvarsforsikring her i landet, vil motpartens selskap tre inn i motpartens sted, og det bli i dette tilfellet en sak mellom deg og If.

Verkstedene har ingen myndighet i denne saken. De kan ikke gjøre noen reparasjoner uten at If godkjenner det. Det eneste de kan gjøre er å komme med en faglig basert uttalelse, men det er opp til If om de vil ta den til følge eller ikke.

Dersom du mener å ha ytterligere krav på If, som If ikke vil vedkjenne seg, har du i realiteten bare to veier å gå. Det ene er forsikringsskade nemda, det andre er til advokat/forliksråd/søksmål etc.

Men jeg bruker selv If som selskap, og opplever dem som meget ryddige. Det er jo kommet noen antydninger her om at det er mer i denne saken enn det som er fremkommet så langt. Dersom du ønsker ytterligere råd, bør du enten sannferdig avvise at det er noe mer, eller i detalj beskrive eventuelle sider som ikke er fremkommet.

Det er sjelden noe problem å få med seg folk i en kamp mot forsikringsselskapene, og du vil få mange velmente råd. Men dersom rådene er basert på sviktende/manglende informasjon blir de verdiløse for deg. Dersom du har en svak (men rettferdig) sak, kan det være mulig å vinne frem med den også, men da må man gjøre ting riktig. Dersom du følger råd som ikke tar hensyn til alle sider av saken, vil du nesten garantert tape.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
zergo

Post by zergo »

[quote="asker-anders"]Det er bra at if ikke er mer medgivende i sånne saker som det her,
hvis if ikke hadde vært det ville forsikringene på Mc vært [b]MYE[/b] høyere enn det de er i dag...[b]Alle[/b] her på forumet skal være glad for at if og andre ikke gir erstatning til de som utnytter/svindler forsikringen sin...[/quote]

Nå er jeg blitt ganske forbanna her!
Hva er det du sier? Og hva slags informasjon er det du har som gjør deg i stand til å uttale deg slik?
Last edited by zergo on 29 Sep 2007 23:01, edited 1 time in total.
boxer wolf

Post by boxer wolf »

zergo wrote:Nå er jeg blitt ganske forbanna her!
Hva er det du sier? Og hva slags informasjon er det du har som gjør deg i stand til å uttale deg slik?
Hvem stiller du spørsmålet til?
Image
Si det du mener, og men det du sier.
zergo

Post by zergo »

[quote="boxer wolf"][quote="zergo"]Nå er jeg blitt ganske forbanna her!
Hva er det du sier? Og hva slags informasjon er det du har som gjør deg i stand til å uttale deg slik?[/quote]
Hvem stiller du spørsmålet til?[/quote]

hehe... er nok ikke deg!
zergo

Post by zergo »

Nå ble jeg virkilig provosert her...
Jeg aner ikke selv hva er det de har på meg at jeg har fått denne behandlingen. Det er derfor jeg er her for spørre om dette er vanlig med en slik behandling eller ikke i slike saker. Dette er første gangen jeg er borti dette her og har ingenting å skyle.

Og når en 17 åring påstår a han veit mer enn alle sammen her på forumet, så vil jeg gjerne ha en god forklaring på dette her. Samtidig kan du kanskje forklare meg hvorfor takstmannen (hvis du kjenner han) ikke har gjort stort på sykkelen min første gangen, at jeg kunne bokstavelig talt skrape gummi fra ripene på sykkelen min fra støtfangeren til bilen som kjørte inn i meg!
Og at det eneste IF kunne si til meg med en irritert tone om hva slags rettigheter jeg har og om hvilke muligheter jeg har til å klage var å snakke med sjefen til takstmannen. (Det var det eneste).

Eller prøver du bare skape liv her på forumet fordi du ikke har noe annet å gjøre?
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Tror ikke dette forumet får noe ut av å virke som forliksråd i denne saken. Påstander og store ord kommer man heller ikke langt med. Dette er en sak mellom Zergo og IF, og tipsene som vi her på forumet kan gi er vel gitt i denne tråden. Man får så håpe at saken løser seg på et vis i den ene eller andres favør før det går til forliksråd og en eventuell rettssak. Forum som dette har en iboende natur i seg i å raskt ende i hanekamp, der de fleste konflikter blir dobbelt så hissige når det skjer gjennom tastaturer. Partene frifinnes, og tilkjennes ikke saksomkostninger for dette forum. Jeg stemmer for denne :)

*Blåser i fredspipen*
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Post Reply