Erstatningsoppgjør med IF
Re: Erstatningsoppgjør med IF
"fredspipen"!? Det är ju nu det börjar bli intressant. 

- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Okay, da. Jeg satser en tier på Zergo! La blodet flyte!rerell wrote:"fredspipen"!? Det är ju nu det börjar bli intressant.

As if...

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
-
En sak har alltid to sider, og nå har vi jo bare hørt din side, hadde vi kanksje hørt if sin side også så kanksje alt hadde vært annerledes? Ikke vet jeg
Det kan jo hende at Asker-Anders tok saken i egne hender og ville høre litt om saken fra IF sin side? Og når han fikk den info^n så ble alt annerledes og han skrev om det her... Det kan jo hende, men ikke vet jeg
Im Neutral!

Det kan jo hende at Asker-Anders tok saken i egne hender og ville høre litt om saken fra IF sin side? Og når han fikk den info^n så ble alt annerledes og han skrev om det her... Det kan jo hende, men ikke vet jeg

Im Neutral!

Det har du nok rett i, at folk roper ikke ved godt oppgjør. Jeg hadde for ca 6 mnd siden uhell med bilen min (Opel Ascona -78) der jeg ble påkjørt. If.. var forsikringsselskapet for oss begge. Vanligvis vil det være en ulempe. Men jeg synes If.. oppførte seg smidig, i og med at motparten tok på seg skyld. Jeg fikk en takst fra lokal biloppretter, og utbetalt hele beløpet ca. 2 mnd etter skadeGixxerman wrote:Ikke for å virke drittsekk her nå, men det er noe spesielt med de fleste slike tråder som går rundt på ulike fora. Jeg skjønner at man blir jævla forbanna og at akkurat den personen gjerne sier fuck off til det gjeldende forsikringselskap, men så kommer det til spørsmålet da: Skal man velge å tro at dette tilhører normen av saksoppgjør til det gjeldende selskap ? Det har seg jo slik at folk har lett for å skrike høyt når noe kjipt skjer dem, men det er mindre utrop av de glade utfallene. Jada, jeg er slik selv, og det er jo menneskelig, men da er det viktig at alle tenker gjennom nettopp dette før de gjør seg opp en mening om en slik sak.
Håper såklart det ordner seg for deg, så du får ha all lykke til videre !

Jeg behøver vel ikke fortelle at skadesummen var høyere enn hva jeg betalte for bilen?

Joda, det er nok både og med disse forsikringsselskapene - men JEG har god erfaring med If..

-
Dette er for meg urkomisk, og ikke ulikt de som klapper når sjåføren setter flyet på bakken. Fordi som fortsatt ikke har fattet det: Vi har sluttet å applaudere sjåføren/piloten vår når flyet lander.rufse wrote:Det har du nok rett i, at folk roper ikke ved godt oppgjør. Jeg hadde for ca 6 mnd siden uhell med bilen min (Opel Ascona -78) der jeg ble påkjørt. If.. var forsikringsselskapet for oss begge. Vanligvis vil det være en ulempe. Men jeg synes If.. oppførte seg smidig, i og med at motparten tok på seg skyld. Jeg fikk en takst fra lokal biloppretter, og utbetalt hele beløpet ca. 2 mnd etter skadeGixxerman wrote:Ikke for å virke drittsekk her nå, men det er noe spesielt med de fleste slike tråder som går rundt på ulike fora. Jeg skjønner at man blir jævla forbanna og at akkurat den personen gjerne sier fuck off til det gjeldende forsikringselskap, men så kommer det til spørsmålet da: Skal man velge å tro at dette tilhører normen av saksoppgjør til det gjeldende selskap ? Det har seg jo slik at folk har lett for å skrike høyt når noe kjipt skjer dem, men det er mindre utrop av de glade utfallene. Jada, jeg er slik selv, og det er jo menneskelig, men da er det viktig at alle tenker gjennom nettopp dette før de gjør seg opp en mening om en slik sak.
Håper såklart det ordner seg for deg, så du får ha all lykke til videre !![]()
Jeg behøver vel ikke fortelle at skadesummen var høyere enn hva jeg betalte for bilen?![]()
Joda, det er nok både og med disse forsikringsselskapene - men JEG har god erfaring med If..
Norges største forsikringsselskap må pr. definisjon ha en del fornøyde kunder, men det er dessverre et faktum at de også har flest missfornøyde av alle forsikringsselskapå, og tar jeg ikke feil ligger de også i toppen når man ser prosentandel klager i forhold til antall kunder. Nå er det heldigvis langt færre enn 50% av kundene som er missfornøyde men da blir også "vitnesbyrd" om ryddig kundebehandling omtrent like my verd som applausen på syndenflyet. (langt de fleste fly lander uten problemer)
Til trådstarter: Sjekk forsikringsvilkårene dine nøye. Tror du kan ha rett til å få dekket advakathonorarer opptil en viss sum. Dette kan også være et effektivt middel for å få ditt forsikringsselskap på banen. Har selv brukt dette med stor suksess. Jeg trodde det var ditt selsakap som var din direkte motpart og at oppgjøret skulle skje gjennom dem, men ser andre påstår noe annet. Sjekk ihvertfall om du har rett til å få dekket advokatutgifter, er du heldig er det motbarten, if, som må dekke dette.
- quantumduck
- MC: Hayabusa
If har ingen interesse av å fortelle deg hvilke rettigheter du har, det er i deres interesse at du tror du ikke har noen rettigheter.zergo wrote: Jeg snakket med IF i dag og lurte på hvilke rettigheter jeg har
- quantumduck
Jepp, og det er definitivt lov å skrike når de ikke gjør det!Babelfisken wrote: Dette er for meg urkomisk, og ikke ulikt de som klapper når sjåføren setter flyet på bakken. Fordi som fortsatt ikke har fattet det: Vi har sluttet å applaudere sjåføren/piloten vår når flyet lander.
Skal man godta å bli r*vpult av forsikringsselskapet bare fordi så få andre blir det? Nei, det skal man ikke!
- Svennis
- MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special - Location: Lørenskog
Jeg jobber i et forsikringsselskap
For det første, du skal forholde deg til ditt eget selskap. De skal ha kontakten med If.
Dersom man ikke blir enige, har du muligheten til å klage saken inn til forsikringsklagenemda. Det er tross alt din rettighet.
Det er ikke normal praksis at slike saker tar lang tid, så her ligger det nok noen grunner. Det kan være at selskapene ikke er enige i skyld, det kan være at verkstedet ikke vurderer skadene store nok, det kan være tidligere skader på sykkel som takstmann ser.
Man skal få dekket sitt økonomiske tap, ikke få gevinst. Sier ikke at du prøver dette i denne saken, men vet at slike saker ofte er plankekjøring. Og selskapet gidder ikke bruke mye tid på en sykkel fra 86, som ikke koster mye å rette opp igjen. Verdien på sykkelen totalt sett er ikke særlig stor. Selskapet bruker mer penger på å behandle din skade, enn det sykkelen er verd, så det er nok en grunn til hvorfor de bruker tid her.
Har selv hatt skade på bil, hvor jeg selv hadde feilen, motparts bil var reparert etter 4 dager, min ble reparert etter 5 dager.
Og begge bilene var i If....
For det første, du skal forholde deg til ditt eget selskap. De skal ha kontakten med If.
Dersom man ikke blir enige, har du muligheten til å klage saken inn til forsikringsklagenemda. Det er tross alt din rettighet.
Det er ikke normal praksis at slike saker tar lang tid, så her ligger det nok noen grunner. Det kan være at selskapene ikke er enige i skyld, det kan være at verkstedet ikke vurderer skadene store nok, det kan være tidligere skader på sykkel som takstmann ser.
Man skal få dekket sitt økonomiske tap, ikke få gevinst. Sier ikke at du prøver dette i denne saken, men vet at slike saker ofte er plankekjøring. Og selskapet gidder ikke bruke mye tid på en sykkel fra 86, som ikke koster mye å rette opp igjen. Verdien på sykkelen totalt sett er ikke særlig stor. Selskapet bruker mer penger på å behandle din skade, enn det sykkelen er verd, så det er nok en grunn til hvorfor de bruker tid her.
Har selv hatt skade på bil, hvor jeg selv hadde feilen, motparts bil var reparert etter 4 dager, min ble reparert etter 5 dager.
Og begge bilene var i If....
No pain, no gain... Mind over body!!
Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
- quantumduck
Mulig du har rett i dette, men jeg skjønner ikke hva de tjener på treg saksgang. Hvis det koster mer å taksere skaden og behandle saken, enn sykkelen er verdt burde det hele være en no-brainer for selskapet som de kunne få unna rimelig kjappt, til glede for alle.Svennis wrote: Og selskapet gidder ikke bruke mye tid på en sykkel fra 86, som ikke koster mye å rette opp igjen. Verdien på sykkelen totalt sett er ikke særlig stor. Selskapet bruker mer penger på å behandle din skade, enn det sykkelen er verd, så det er nok en grunn til hvorfor de bruker tid her.
Takk! Her var det mange gode svar.
Du har rett i at det er flere kompliserte forhold her i saken Svennis. Takstmannen vurderer ikke skadene store nok og det er tidligere skader på sykkel.
Men nå har jeg 7 mnd igjen til kjøresesongen begynner, så skal jaggu meg kjøre saken helt ut! Så får de vurdere hvor hennsiktsmassig dette er ifh til kostnadene.
Jeg leste på http://www.forsikringsklagekontoret.no at jeg kan også kreve erstatning for verdiforringelse hvis kjøretøyet etter reparasjon får mindre yteevne, eller vesentlige skjønnhetsfeil. Dessuten skal selskapet betale renter fra en måned etter at skaden ble meldt til selskapet. Rentefoten er for tiden 18 % p.a. Hvis de skulle foreta en reparasjon som etter deres syn øker verdien på sykkelen, så skulle de ta en skjønnsmessig fradrag for dette, og ikke gi meg tilbake en sykkel med en knekt støtdemper, riper, manglende deksler og "du har ikke rett til noe".
Nå har IF fått seg en sint Zergo på hælene
Dette blir nok en prinsippsak.
Du har rett i at det er flere kompliserte forhold her i saken Svennis. Takstmannen vurderer ikke skadene store nok og det er tidligere skader på sykkel.
Men nå har jeg 7 mnd igjen til kjøresesongen begynner, så skal jaggu meg kjøre saken helt ut! Så får de vurdere hvor hennsiktsmassig dette er ifh til kostnadene.
Jeg leste på http://www.forsikringsklagekontoret.no at jeg kan også kreve erstatning for verdiforringelse hvis kjøretøyet etter reparasjon får mindre yteevne, eller vesentlige skjønnhetsfeil. Dessuten skal selskapet betale renter fra en måned etter at skaden ble meldt til selskapet. Rentefoten er for tiden 18 % p.a. Hvis de skulle foreta en reparasjon som etter deres syn øker verdien på sykkelen, så skulle de ta en skjønnsmessig fradrag for dette, og ikke gi meg tilbake en sykkel med en knekt støtdemper, riper, manglende deksler og "du har ikke rett til noe".
Nå har IF fått seg en sint Zergo på hælene

Dette blir nok en prinsippsak.
- IImilleniumII
Ikke gi opp! Hadde nok blitt passe frustrert selv når det i tillegg skal gå så lang tid. Håper det ordner seg for deg zergo 

- quantumduck
Da mangler det bare at det var If som skulle bekostet utbedring av disse i sin tid ... poetic unjustice elns ... Lykke til ihvertfall!zergo wrote:og det er tidligere skader på sykkel.