[Tyrigrava] Det er onsdag
Re: [Tyrigrava] Det er onsdag
Det er veldig hyggelig at folk varsler om kontroller og slikt, men strengt tatt burde det jo ikke være nødvendig å frykte politiet. Vi kjører vel med lovlig og med marginene på vår side, gjør vi ikke? 

Suzuki GSX-R 1000 K5
- SoloTwin
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
Og ellers var det hyggelig på grava?
Jeg hadde ikke anledning til å komme... Har ikke hørt et døyt om reléet til sykkelen.
Jeg ser bare den ene dagen etter den andre bare "renne" vekk. Trærne blir mer og mer glisne og vitner om at den gjør seg klar for vinteren.
Kanskje neste onsdag da...

Jeg hadde ikke anledning til å komme... Har ikke hørt et døyt om reléet til sykkelen.
Jeg ser bare den ene dagen etter den andre bare "renne" vekk. Trærne blir mer og mer glisne og vitner om at den gjør seg klar for vinteren.

Kanskje neste onsdag da...

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A

Blir ikke det litt skinnhellig?
Selvfølgelig er fartsgrensene til for å holdes og "alle gjør det" er ingen unnskyldning.
De på mc som aldri er over grensen får unnskylde meg, men jeg tror de fleste som hevder dette bløffer eller er uoppmerksomme.
Jeg har ingen fartsbøter, men jeg unngår dem gjerne fortsatt. Bare hyggelig å få et lite hint om kontroll. Med et bøtenivå som er satt av inntektspolitiske hensyn og ikke for trafikksikkerhet, tar jeg tipset med rak rygg.
Kommer du i 80 i 40-sona, så er det ikke sikkert jeg varsler heller
Selvfølgelig er fartsgrensene til for å holdes og "alle gjør det" er ingen unnskyldning.
De på mc som aldri er over grensen får unnskylde meg, men jeg tror de fleste som hevder dette bløffer eller er uoppmerksomme.
Jeg har ingen fartsbøter, men jeg unngår dem gjerne fortsatt. Bare hyggelig å få et lite hint om kontroll. Med et bøtenivå som er satt av inntektspolitiske hensyn og ikke for trafikksikkerhet, tar jeg tipset med rak rygg.
Kommer du i 80 i 40-sona, så er det ikke sikkert jeg varsler heller

Jeg vurderte å dra i går,men tenkte at det ble forholdsvis kort opphold der for meg. Og med tanke på at det hadde blitt en lang, kald og ensom tur hjem til Gjøvik etterpå, så ble jeg hjemme. Men det kommer flere muligheter senere, om ikke på onsdager, så kanskje en søndag, eller ihvertfall til neste år når det blir lengre dager og varmere i luften igjen.
Men jeg skal jo på Grava 17. november da.
Men jeg skal jo på Grava 17. november da.

Suzuki GSX-R 1000 K5
Det er så ofte kontroll på den strekningen at det er bare å regne med at onkel står et eller annet sted der.
Noen varsler sikkert ikke, fordi de tenker at det er ikke behov for det, ingen er så dumme at de kjører for fort på Gamle Mossevei en onsdag.
Var det radar-kontroll? De har vært kjent for å ha "vanlige" kontroller hvor de ikke måler fart, men "bare"sjekker papirene på sykkelen, førerkort, og noen ganger promille. Ren "vise at vi er her og holder øye med dere kontroll".
Noen varsler sikkert ikke, fordi de tenker at det er ikke behov for det, ingen er så dumme at de kjører for fort på Gamle Mossevei en onsdag.

Var det radar-kontroll? De har vært kjent for å ha "vanlige" kontroller hvor de ikke måler fart, men "bare"sjekker papirene på sykkelen, førerkort, og noen ganger promille. Ren "vise at vi er her og holder øye med dere kontroll".
Det var vel en "vink inn og se hva vi sjekker-kontroll"
Enig med deg, men jeg har ikke sett dem selv i år, så et lite vink gjør jo ikke noe
Enig med deg, men jeg har ikke sett dem selv i år, så et lite vink gjør jo ikke noe

- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
De stod i en lomme tidlig i sommer, da var det førerkort/vognkort- og promillekontroll, i begge retninger.
Er ikke akkurat så rart de stiller seg opp noen onsdager, spør du meg, men jeg setter helt klart pris på varsling av andre syklister.
Er ikke akkurat så rart de stiller seg opp noen onsdager, spør du meg, men jeg setter helt klart pris på varsling av andre syklister.
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 22:50, edited 1 time in total.
-
Åssen varsler man egentlig om at deter politi nede i gata? blinker bare med fjernlyset? 

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Slipp styret, reis deg opp og vift med begge armeneAsker_Alex wrote:Åssen varsler man egentlig om at deter politi nede i gata? blinker bare med fjernlyset?

Eventuelt kan du jo også ta ut venstrehanda og pumpe nedover med den, den er generelt for å vasle mot farer (noe i veien/kontroll/++)
- boxer wolf
demons wrote: Slipp styret, reis deg opp og vift med begge armene![]()

Si det du mener, og men det du sier.
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Den ble redigert inn etterpå, kan jo ikke være så slemAJ_Twin wrote:Edit:demons wrote:Slipp styret, reis deg opp og vift med begge armeneAsker_Alex wrote:Åssen varsler man egentlig om at deter politi nede i gata? blinker bare med fjernlyset?
Ops! La ikke merke til at demons allerede hadde gitt en god forklaring på hilsinga![]()
Men greit nok... da har du sikkert forstått hva det dreier seg om

-
.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 22:50, edited 1 time in total.
-
.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 22:51, edited 7 times in total.