Nye dekk er satt på :)

Prat om tung MC.
Post Reply
Spyder
MC: GSX-R 750

Nye dekk er satt på :)

Post by Spyder »

Endelig er det nye dekk på sykkelen.

Fikk tak i et sett med Metzeler Sportec M3 som visstnok skal være svært bra i følge mange tester. Jeg er storfornøyd med å få dem på.
Har jo lest på forumet at nye dekk er eller kan være glatte, så jeg tenkte jeg skulle poste min erfaring her.

JA, det er glatt!! Fryktelig glatt!!

Jeg trodde det skulle være litt glatt som i at jeg ikke skulle gi full gass og ikke legge sykkelen langt ned i svinger... Mmmmnei. 20 km/t og såvidt rørte på bakbremsen og det var full låsing. Forbremsen ga ikke like ille resultat, men det var vanvittig mye dårligere grep. Nå har jeg kjørt 5-6 mil med dekkene, og nå er tydeligvis det belegget på dekkene borte. ihvertfall fra midten og litt ut på kantene. Det har ikke blitt de helt store nedleggene enda.

Så kjære medsyklister: Nye dekk er svært glatte. Kjør forsiktig :)

Spyder
tohjulisvingen
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)

Re: Nye dekk er satt på :)

Post by tohjulisvingen »

Mange har fortalt meg dette tidligere, men min første tur med nytt bakdekk ga meg en skrekk og adrenalin så det holdt ja. Kom sidelengs ut av den rundkjøringen, men heldigvis rettet den seg fint opp igjen. Tok mange uker før jeg turde å legge meg ned i svinger igjen. Har sett på noen bilder (fra andre steder på kloden?) at verkstedet setter et klistremerke på styret/instrumentene med advarsel om glatte dekk, ingen dum ide akkurat.
Gixxerman

Re: Nye dekk er satt på :)

Post by Gixxerman »

Tja, syntes det er mye bry. Er da bare å kjøre rolig i starten, så slites det automatisk :)
Post Reply