NSR vs RS
Re: NSR vs RS
Det er jo ren idioti og sammeligne generelt Nsr og genert rs på utseende.
Finst mange rs som er finere enn nsr. men finst også nsr som er finere enn rs.
Men eg er enig med at orginalt er flertallet tøffere med nsr.
Men har ikke like mye racing preg som en rs.
Men en styler rs er 100 ganger finere enn en stylet nsr. ( min mening )
Finst mange rs som er finere enn nsr. men finst også nsr som er finere enn rs.
Men eg er enig med at orginalt er flertallet tøffere med nsr.
Men har ikke like mye racing preg som en rs.
Men en styler rs er 100 ganger finere enn en stylet nsr. ( min mening )
Re: NSR vs RS
rs`en er så rund det ekke noe fint
Re: NSR vs RS
Noen av di ja.hzl wrote:rs`en er så rund det ekke noe fint
ubåt ligner noen av di på

Re: NSR vs RS
Du kan gjerne utdype litt hva som er mer solid på en NSR kontra RS. Er det den råtøffe svingarmen på NSR-en?asker-anders wrote:Rs'en er sikkert den beste sykkelen i verden vil noen mene, går ikke ann å diskutere hvem som er penest o.s.v.
Men det som er helt sikkert er at honda er mye mer solid.
Re: NSR vs RS
Akkurat svingarmen har ikke noe med det å gjøre, men NSR er jo som du sikkert vet, kjent for å ha bedre kvalitet enn RS.Bonnis wrote:Du kan gjerne utdype litt hva som er mer solid på en NSR kontra RS. Er det den råtøffe svingarmen på NSR-en?asker-anders wrote:Rs'en er sikkert den beste sykkelen i verden vil noen mene, går ikke ann å diskutere hvem som er penest o.s.v.
Men det som er helt sikkert er at honda er mye mer solid.

- Honda NSR 2003
Re: NSR vs RS
Nå brukte han ordet "solid" og ikke "kvalitet", da, men nei, jeg vil ikke si NSR har bedre kvalitet enn RS. Verken kosmetisk eller teknisk.
Re: NSR vs RS
Jeg synes både RS og NSR er tøffe sykler, men hadde jeg skulle tatt valget på nytt, hadde det fortsatt falt på NSR.
Rett og slett for at jeg synes den er mer til å stole på, altså jeg synes kvaliteten er og virker bedre.
Men, dette er jo mitt synspunkt
Rett og slett for at jeg synes den er mer til å stole på, altså jeg synes kvaliteten er og virker bedre.
Men, dette er jo mitt synspunkt


- Honda NSR 2003
Re: NSR vs RS
AMEN!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 138
- Joined: 10 May 2007 10:47
- MC: Starway CL-125 3 2001
- Location: Akershus-Nannestad
Re: NSR vs RS
dagens sykkeler ligger på så høyt nivå at de ikke kan sammenlignes på denne måten.
og denne diskusjonen er et levende bevis på det!
og denne diskusjonen er et levende bevis på det!

Chu lan Starway cl125-3 2001 Mod
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
Re: NSR vs RS
NSR og RS er bunnsolide sykler begge to så lenge du gjør et miniumum av vedlikehold og ikke tukler med den selv etter å ha lest på mopedportalen hva du skal gjøre.
Det kommer så utrolig mye mer ann på eieren en på sykkelen..
Det kommer så utrolig mye mer ann på eieren en på sykkelen..
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: NSR vs RS
Helt enig. Det at speedowire, clutchwire ryker og at sylindere skjærer seg hyppigere enn på NsR (bare noen eksempler), har ingenting med kvalitet å gjøre, verken kosmetisk eller tekniskBonnis wrote: Nei, jeg vil ikke si NSR har bedre kvalitet enn RS. Verken kosmetisk eller teknisk.

Honda NSR 125 02'
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: NSR vs RS
Det med at sylinderen skjærer seg fortere har hvert fall noe med kvalitet og gjøre jo, absolutt.
NSR har nicasil belegg på sylinderen sin noe som gjør at den holder lenger. Samme som det er på mange trimsylindere.
Og dårlig speedometer waier, hvorfor skulle ikke det være dårlig kvalitet? Dårlig kvalitet og en svakhet.
NSR har nicasil belegg på sylinderen sin noe som gjør at den holder lenger. Samme som det er på mange trimsylindere.
Og dårlig speedometer waier, hvorfor skulle ikke det være dårlig kvalitet? Dårlig kvalitet og en svakhet.
Re: NSR vs RS
Aner en viss ironitet over innlegget til Andy.
Beklager, men det er null, niks nada av hva du sier som er realitet. Speedowire ryker IKKE om du smører den, noe svært få 16-åringer gjør. Samme med speedodrev som mange mener ryker fort på RS. Samme med clutchwire.
Nikasil brukes forresten også av Rotax, så der var du passe driti ut. Så du mener de fleste trimsylindere holder lenge? Gi deg.
Grunnen til at RS sine sylindere har fått merket på seg til å ryke fortere, er at flere hester frigjøres ved uplombering, og motoren trenger mer væske til å kjøle ned. Det mange idioter ikke tenker på, er at de må sette på en større hoveddyse. Siden NSR har mindre hk, og produserer også mindre varme, trenger den ikke så mye større dyse for å overleve. Derfor holder de ofte lengre uten å bytte dyse ved f eks montering av effektanlegg, men til slutt vil de ryke de også. Om ikke klimaet er veldig spesielt.
Still opp en helt original, aldri tukla med NSR, mot en tilsvarende RS, så skal vi se hvem som skjærer seg først. Fins ingen fasitsvar.
Er forresten HELT enig med hva ErlingSG sier.
Beklager, men det er null, niks nada av hva du sier som er realitet. Speedowire ryker IKKE om du smører den, noe svært få 16-åringer gjør. Samme med speedodrev som mange mener ryker fort på RS. Samme med clutchwire.
Nikasil brukes forresten også av Rotax, så der var du passe driti ut. Så du mener de fleste trimsylindere holder lenge? Gi deg.
Grunnen til at RS sine sylindere har fått merket på seg til å ryke fortere, er at flere hester frigjøres ved uplombering, og motoren trenger mer væske til å kjøle ned. Det mange idioter ikke tenker på, er at de må sette på en større hoveddyse. Siden NSR har mindre hk, og produserer også mindre varme, trenger den ikke så mye større dyse for å overleve. Derfor holder de ofte lengre uten å bytte dyse ved f eks montering av effektanlegg, men til slutt vil de ryke de også. Om ikke klimaet er veldig spesielt.
Still opp en helt original, aldri tukla med NSR, mot en tilsvarende RS, så skal vi se hvem som skjærer seg først. Fins ingen fasitsvar.
Er forresten HELT enig med hva ErlingSG sier.
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: NSR vs RS
Det med smøring av speedometer waieren hørtes faktisk ganske fornuftig ut Bonnis
Jeg mente ikke at en trimsylinder holder bra, men den holder bedre med nicasilbelegget...
Og du sier at RS sylinder ikke holder så lenge fordi det blir pressa ut så mange hester? Det er vel ingen unnskylding. Hva skal man med mye hester hvis sylinderen ikke takler det.....
Men er ganske enig med ErlingSG jeg også

Jeg mente ikke at en trimsylinder holder bra, men den holder bedre med nicasilbelegget...
Og du sier at RS sylinder ikke holder så lenge fordi det blir pressa ut så mange hester? Det er vel ingen unnskylding. Hva skal man med mye hester hvis sylinderen ikke takler det.....
Men er ganske enig med ErlingSG jeg også

Re: NSR vs RS
Sykkelen takler det, men det sliter mer. Akkurat som at man visstnok skal bytte stempel på 8000km på en KTM EXC, med nesten 40hk.