Cluch til Cagiva Mito

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Cluch til Cagiva Mito

Post by Henriks »

hei!

Lurte på om noen vet når man burde bytte cluch/ hva man burde kjenne etter? Har en Mito som det blir bytte cluch på ifjor, så den burde være helt i orden. Men det er det at hvis jeg prøver å kjøre den igang på bare cluch, uten gasspådrag, virker det som om den napper/ rykker litt når jeg slipper den ut. Kjenner ikke noe til det ved giring og igangkjøring med gasspådrag, da er den helt fin, ingen napping, ble først oppmerksom på det ikveld, da en kamerat prøvde å kjøre den.


Takk for svar! :D
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Cluch til Cagiva Mito

Post by mekkern »

hvis du lugger litt m clutchen på max drag på høyeste gear og den biter fort-og frir helt ut fra fri til gear, er den nok helt grei..at det kan lugge litt uten effekt på tomgang er nok pga at det er ikke så mye krefter i sving.. :)
Starway 125
Posts: 138
Joined: 10 May 2007 10:47
MC: Starway CL-125 3 2001
Location: Akershus-Nannestad

Re: Cluch til Cagiva Mito

Post by Starway 125 »

Henriks wrote:hei!

Lurte på om noen vet når man burde bytte cluch/ hva man burde kjenne etter? Har en Mito som det blir bytte cluch på ifjor, så den burde være helt i orden. Men det er det at hvis jeg prøver å kjøre den igang på bare cluch, uten gasspådrag, virker det som om den napper/ rykker litt når jeg slipper den ut. Kjenner ikke noe til det ved giring og igangkjøring med gasspådrag, da er den helt fin, ingen napping, ble først oppmerksom på det ikveld, da en kamerat prøvde å kjøre den.


Takk for svar! :D
høres ikke ut som om det er noe feil her.
Hvis den slurer, så bør du bytte clutch lammeller og kanskje stålplatene. men det er ikke dyrt.
har nettop gjort det på min. Ble som ny. Men du bør ha en motortegning on litt peiling før du setter i gang. Hvis du sitter helt fast er det bare å ringe verkstedet.
Chu lan Starway cl125-3 2001 Mod
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Cluch til Cagiva Mito

Post by Henriks »

asker-anders wrote:Takk for turen i kveld, regner med at det detter inn et svar fra mekkern!

eventuelt så kan jo kanskje noen ta en titt på det på tyrigrava i morgen da hvis du tar turen? blir gjerne med som passasjer jeg 8)

Ja, takk for turen. Dro tidlig onsdag, så ble ikke noe tyrigrava da..Men hvis du har noen planer om det denne onsdagen, så henger jeg meg mer en gjerne på ;-)
Post Reply