Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
betelgeuse
Posts: 4
Joined: 03 Nov 2006 08:29
Location: Oslo

Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by betelgeuse »

Etter å ha lest et par innlegg kaster jeg kanskje bensin på bålet nå...
Men jeg ønsker å høre litt erfaringer fra folk som har slip-on.

Hvordan reagerer politi/biltilsyn på bruk av dette? Ønsker innspill fra R-folk, KTM-tilhengere og HD/Custom profeter. :lol:
Alle grupper er vel representert her, men er det noen som har havnet i trøbbel p.g.a. støy fra Slip-on anlegg?

Hva gjør politiet hvis man blir stoppet?
Er det mange som HAR blitt stoppet?

Hvordan er prosessen med å få et slik anlegg godkjent?
Jeg spør siden jeg nylig har fått montert Leo Vince EVO II Slip on på min sykkel, og dette er typegodkjent med innsatsen (DB-killer) på plass, men jeg har valgt å kjøre uten foreløpig.
Ber jeg om trøbbel da?
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by Endre »

Ble stoppet pga uorginalt skilt her i sommer.. Politimannen rusa sykkelen og bemerka at det kanskje var "litt" høy lyd i den.. Sa han ville bytta tilbake til orginalannlegg hvis han hadde vært meg.. :roll: Hvis han hadde vært meg ville ha jo ikke det, så skjønte egentlig ikkeno! :shock: Hehe, neida, men tror det kommer helt ann på hvilke folk du treffer på. Er ikke lov, men om det blir håndhevet av politiet varierer fra person til person..
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Gixxerman

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by Gixxerman »

Har aldri hatt noen problemer med det. Har blitt stoppa med alle tre R-syklene jeg har hatt. Den første hadde jeg en slipon som bråka noe helt sjukt. På nummer to hadde jeg helanlegg, og på den jeg har nå er det slipon hvor jeg ikke bruker innsats. Har aldri fått noen spørsmål om eksosannlegg whatsoever, men de likte miniskiltet mitt da :lol:
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by Den Røde Fare »

Treffer man rette rævhollet på godt bergensk, risikerer man å bli klippet og må på biltilsynet og vise sykkelen for å få skiltet igjen. Såvidt meg bekjent var det helst en kontrollør i Rogaland med seriøse aversjoner mot folk som kjører buldrende HDer iført skinnvest med ryggmerke som pleier/pleide å gjøre dette.

Men så lenge man har noe mer diskret og mindre buldrende og brølende enten hjemme eller i bekjentskapskretsen, er det null problem å sette dette på, vise sykkelen, få igjen skiltet og så gå hjem og bytte igjen.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by RH racing »

har blitt stoppet flere ganger med slip-on..dem har aldri sagt noe... kun polisen i drammen som bemerket at den gav godt gjenklang gjennom Bragenes tunnelen :D 10 000omdr inne i tunnelen er fett :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by Gixxerman »

Savner første 750'n. Var dritrå lyd for å være rekkefirer faktisk, men det ble for vilt for daglig kjøring desverre, og uansett solgte jeg den kort tid etter. MEN, det var skikkelig racinglyd det skal være sikkert og visst :D
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by MuV »

Den Røde Fare wrote:Treffer man rette rævhollet på godt bergensk, risikerer man å bli klippet og må på biltilsynet og vise sykkelen for å få skiltet igjen. Såvidt meg bekjent var det helst en kontrollør i Rogaland med seriøse aversjoner mot folk som kjører buldrende HDer iført skinnvest med ryggmerke som pleier/pleide å gjøre dette.

Men så lenge man har noe mer diskret og mindre buldrende og brølende enten hjemme eller i bekjentskapskretsen, er det null problem å sette dette på, vise sykkelen, få igjen skiltet og så gå hjem og bytte igjen.
Er det strengt der nede altså? Håper de ikke blir for hissige på "mopeden" min, om det blir effektanlegg på den til våren :?
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Erfaringer med bruk av uorginalt eksosanlegg

Post by ErlingSG »

MuV wrote:
Den Røde Fare wrote:Treffer man rette rævhollet på godt bergensk, risikerer man å bli klippet og må på biltilsynet og vise sykkelen for å få skiltet igjen. Såvidt meg bekjent var det helst en kontrollør i Rogaland med seriøse aversjoner mot folk som kjører buldrende HDer iført skinnvest med ryggmerke som pleier/pleide å gjøre dette.

Men så lenge man har noe mer diskret og mindre buldrende og brølende enten hjemme eller i bekjentskapskretsen, er det null problem å sette dette på, vise sykkelen, få igjen skiltet og så gå hjem og bytte igjen.
Er det strengt der nede altså? Håper de ikke blir for hissige på "mopeden" min, om det blir effektanlegg på den til våren :?
Håper jeg havner bak deg når Eiksund-sambandet åpner :mrgreen: "Braaaaaaaaaap"
Syns det er dritgøy å gire ned i tunnelene selv om jeg ruller rundt på moped :P

Men ontopic: Har kjørt med frieksos lenge fordi jeg har venta på eksospakning fra Solberg. Uanset hvor lite kubikk det er så bråker det noe så inni helv.. Har ikke fått problemer med Torvald selv om jeg kjørte forbi stasjonen til jobb hver dag i sommer. :)
Post Reply