Hvor har det blitt av alle motorsyklene?
Re: Hvor har det blitt av alle motorsyklene?
Skjerpings, når det ikke er glatt, så er det ikke kaldt!!!

-
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Dette er en skikkelig sesongforlenger. Norsk forhandler er http://www.mc2k.no. Testet og solid. Jeg har prøvd en sånn vest. Utrolig behagelig! Sokker, hansker og dress m/ varmereguleringsboks står på ønskelista mi til jul. 

Stavanger. Tipper det var 11-12 grader på veiene jeg kjørte i går.Ulvinnen wrote:Hvor bor du da? Sommerhansker uten varmeholker er definitivt for kaldt nå på Østlandet, i hvert fall om man skal kjøre noen timer.blarsen wrote: Jeg hadde ikke noe spesielt undertøy på i dag, men jammen var jeg småsvett da jeg kom hjem. Det hjelper å kjøre selv, og å dra på litt mer enn temperaturen tilsier i de morsomste høyhastighetssvingene.![]()
Kjørte til og med med sommerhansker og uten varmeholker (de har ikke kommet ennå..). Kald ble jeg på knokene, men ikke så mye at det var plagsomt.
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Her var det ca 8 grader. De 3-4 gradene i forskjell merkes godt.blarsen wrote:Stavanger. Tipper det var 11-12 grader på veiene jeg kjørte i går.Ulvinnen wrote:
Hvor bor du da? Sommerhansker uten varmeholker er definitivt for kaldt nå på Østlandet, i hvert fall om man skal kjøre noen timer.
Jada. Jeg pleier som regel å ha en grense på 10 grader. Er det under det så tar jeg vinterhanskene. Skal jeg kjøre langt/lenge tar jeg som regel begge med.Ulvinnen wrote:Her var det ca 8 grader. De 3-4 gradene i forskjell merkes godt.blarsen wrote:Tipper det var 11-12 grader på veiene jeg kjørte i går.
Kjører forresten med håndbeskyttere på GSen og TDMen, det hjelper godt. På CBFen ville det blitt helt feil så der har jeg ikke slike, men jeg har fått montert "knuckle visors" på halvkåpa under speilene, og de gjør en overraskende god jobb med å lede bort vinden fra hendene.
- KL. A
- MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt* - Location: Telemark
Kjører fortsatt jeg også.
Men blir ikke ofte til jobb lenger, da det har vært minusgrader på morgenkvisten.
Ettermiddagene kan være supre ennå
Senest i går kjørte jeg et par timer, ikke tegn til å fryse. Hjelper nok en del med beskytterene på styret.
Men blir ikke ofte til jobb lenger, da det har vært minusgrader på morgenkvisten.
Ettermiddagene kan være supre ennå

Senest i går kjørte jeg et par timer, ikke tegn til å fryse. Hjelper nok en del med beskytterene på styret.
All my drinking buddies have a racing problem!
Kjører fortsatt jeg. Alltid med crosshansker og jakke, men ikke noe særlig annet utstyr. Turene blir som regel kun når jeg faktisk MÅ en eller annen plass, og jeg har ikke bil heller da så. Ned til sentrum, til skolen, til kamerater osv. er det vanlige. Men blir jo bil straks sååå. Ifjor kjørte jeg hele vinteren, men stort sett de samme klærne. Da ble det litt ekstra crossing også.
Når det regner kjører så og si minimalt. Regnvær er absolutt det definitive drittvær når det kommer til mc kjøring, og all annen aktivitet. Heller snø enn regn. Snø kan faktisk være rimelig morsomt, men ikke til daglig dersom jeg ikke er i humør til å crosse o.l.
Når det regner kjører så og si minimalt. Regnvær er absolutt det definitive drittvær når det kommer til mc kjøring, og all annen aktivitet. Heller snø enn regn. Snø kan faktisk være rimelig morsomt, men ikke til daglig dersom jeg ikke er i humør til å crosse o.l.
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Vært en liten tur i dag, jeg også. 

http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Kjører enda jeg og
Hele ræva på sykkelen min er dekket i et tynt lag med lysebryn gjørme som er verdig en crossykkel! Som jeg sa til Jeanette så var det tettpakka snø på enkelte steder opp mot Toten, der jeg og to kamerater kjørte tur igår. Jeg måtte kjøpe et par ullsåler som de solgte på en Statoil, og den siste halvannen timen hadde sola gått ned så vi ble gode og kalde, men det var kjempebra fordetom. Hadde bare et par millimeter lysebrune kyllingstriper igjen på bakdekket da jegkom hjem, tror de svant hen i svingene opp mellom Einafjorden og Lygna.
Med mindre denne uken også blir full av solskinn tror jeg dog det er påtide å la dyret gå i hi..

Med mindre denne uken også blir full av solskinn tror jeg dog det er påtide å la dyret gå i hi..
- quantumduck
- MC: Hayabusa
Tur til Blefjell i helga, ferga over v. Svelvik og så rv318,32,35,40 i omtrent den rekkefølgen til Kongsberg og gjennom Jondalen. Litt kjølig på vei oppover etter sola gikk ned men ellers helt ok. Super vei forresten. Kjørte til jobb i dag også, varmt nok i massevis, men litt for tåkete ... Flere andre som trossa været langs Mosseveien også.
Lar sykkelen stå når de har salta, eller burde ha salta veien. Setter den inn når serviceintervallet er "oppbrukt" tenker jeg. Sesongen varte godt og vel ut desember for meg i fjor, men det var vel litt overivrig
Edit: Jepp, det var flere ute og sykla også! Vintern er ikke kommet ennå!
Lar sykkelen stå når de har salta, eller burde ha salta veien. Setter den inn når serviceintervallet er "oppbrukt" tenker jeg. Sesongen varte godt og vel ut desember for meg i fjor, men det var vel litt overivrig

Edit: Jepp, det var flere ute og sykla også! Vintern er ikke kommet ennå!
- esstrom
- MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Var sol å pent vær i trondheim, 10 grader, fikk vaska sykkeln, å klargjort til innstetting, men d blir vel ikke ennå 

Det er Honda originalutstyr til CBFen, så de er neppe relevante for andre sykler.AJ_Twin wrote:'Knuckle visors' ?blarsen wrote:Kjører forresten med håndbeskyttere på GSen og TDMen, det hjelper godt. På CBFen ville det blitt helt feil så der har jeg ikke slike, men jeg har fått montert "knuckle visors" på halvkåpa under speilene, og de gjør en overraskende god jobb med å lede bort vinden fra hendene.
Bilde?

- quantumduck
- MC: Hayabusa
Tapte kampen mot foret i vinterhanskene i går, så jeg måtte kjøre uten hjem fra jobb. Det var faktisk ikke uutholdelig det heller. Tar gjerne imot anbefalinger hvis noen har vinterhansker de er ekstremt fornøyde med. Fortrinnsvis uten løst for ...blarsen wrote: Kjørte til og med med sommerhansker og uten varmeholker (de har ikke kommet ennå..). Kald ble jeg på knokene, men ikke så mye at det var plagsomt.
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Har kjørt i dag,jeg. 

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
I dag var det 15 grader ute i Asker - Oslo området, så det ble kjøring her også i dag
Temperaturen svinger mye for tiden. 6 grader er nærmest en lidelse, mens 15 grader er ganske behagelig. Eneste fordelen med 6 grader er lavere innsugstemp og kanskje en halv ekstra hest i peden min 

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE