400 mil, litt mye på 2 månder =s
400 mil, litt mye på 2 månder =s
Hei, jess nå er seongen godt i gang, og jeg har kjørt litt.. eller mye i siste,
400 mil ca, og 300 av dem den siste månden. SÅ nå lurer jeg er dette litt mye? er det ikke så at sylinder/stempel på rs skall byttes etter 1400? med denne hastigheter er jeg jo godt på vei dit innen sesong slutt
400 mil ca, og 300 av dem den siste månden. SÅ nå lurer jeg er dette litt mye? er det ikke så at sylinder/stempel på rs skall byttes etter 1400? med denne hastigheter er jeg jo godt på vei dit innen sesong slutt
Re: 400 mil, litt mye på 2 månder =s
Stempel; ca 13000kmTrulso wrote:er det ikke så at sylinder/stempel på rs skall byttes etter 1400? med denne hastigheter er jeg jo godt på vei dit innen sesong slutt
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Hvis du syns det er ille har du nok ikke sett service intervallene på EXC, der er det 4000km.ATWindsor wrote:16000? Står ikke noe om det i min service-bok, scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.MuV wrote:Stempel skal jo ikke byttes før 16000km. Kan vel være lurt før, men er ikke nødvendig.
AtW
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Akkurat det samme som kan skje på lettsykkel: du kan ende opp med ødelagt stempel_Adler_ wrote:Har du kjørt 20000 km og aldri byttet stempel? Hva kan skje om det ikke byttes og mopeden, eller scooteren for del, er pent kjørt?ATWindsor wrote:scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.
AtW
alle mopeder med minarelli-motor bør bytte ved 6000 km.
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Å nei ødelagt stempel? Da må jeg jo bytte? Høres ikke akkurat ut som en krise å bytte for sent. Service-intervaller for motorer som er beregnet på har kjøring ser jeg på som lite relevant for en normal scooter (eksemplet med 4000 km)NeoNxiX wrote:Akkurat det samme som kan skje på lettsykkel: du kan ende opp med ødelagt stempel_Adler_ wrote:Har du kjørt 20000 km og aldri byttet stempel? Hva kan skje om det ikke byttes og mopeden, eller scooteren for del, er pent kjørt?ATWindsor wrote:scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.
AtW
alle mopeder med minarelli-motor bør bytte ved 6000 km.
AtW