God morgen folkens!
Eller, det er vel ikke morgen om man ser på klokka, men jeg sitter nå her i pysj og morgenkåpe og tar livet helt med ro. I går kveld var jeg sammen med to venninner, så på "Skal vi danse?", en film og spiste hjemmelaget pizza. Ene venninna mi og jeg tuslet fra venninna vår litt over 1, men vi ble stående ute i natten og prate til klokka nesten var 3. Kom meg dermed ikke i seng før i halv 4-tiden i natt. Deilig med frihelg
Det ble jo ingen forumtur i går, men jeg bråbestemte meg for å ta meg en tur alene. Da jeg satte meg på sykkelen litt før kl 13 hadde det så smått begynt å regne, og det var helt svart innover mot Oslo, så jeg dro sørover. Kjørte om Kråkstad før jeg kom ut på E18. I Spydeberg kjørte jeg forbi det som viste seg å være NM i traktorpløying, og det fikk meg til å tenke på scenen i "Cars" der de vekker traktorene utpå åkeren om natta

Skikkelig bondelandet!
Jeg tok av mot Trøgstad og fulgte rv 115 et stykke, men da jeg så at den var stengt fra Vamma bro tok jeg av mot Eidsberg kirke i stedet. Det ble en runde gjennom Mysen og Momarken i retning Skjønhaug. Planen var å kjøre i motsatt retning av hva VfrLars og jeg gjorde en kveld, og det ble det sånn ca. Kjørte om Løken opp til Bjørkelangen, og der tok jeg meg en liten pause for å strekke på beina og få litt varme i fingrene. Med unntak av to lettsykler som lekte seg ved bensinstasjonen der, hadde jeg ikke sett en eneste sykkel så langt på veien.
Fra Bjørkelangen satte jeg nesa mot Fetsund, før jeg deretter kjørte litt på måfå. Kjørte opp langs Glomma til Sørumsand, videre til Lørenfallet, Frogner, Skedsmokorset, og så forbi Hellerudsletta i retning Hagan/Nittedal. Jeg finnes ikke kjent oppi distriktet der, så da jeg oppdaget at jeg var på vei i retning Gjelleråsen og Nittedal bestemte jeg meg for å se om halvbroren min var hjemme. Stoppet på Esso'n i Nittedal og slo på tråden, og han hadde akkurat kommet hjem. Var fremme der i 16-tiden, og det ble et besøk på halvannen times tid. Satt og pratet, fikk en kopp te å varme meg på, og vi så på bilder fra en mc-tur han var på i august i Lysefjordendistriktet. Var hjemme igjen i 1830-tiden, og hadde da bare tid av veien før jeg skulle møte venninnene mine i 19-tiden.
Turen i går ble på 22 mil, så jeg er nå på 9180 km totalt i år. Gårdagens tur var nok årets siste, litt lengre tur, men det er da forhåpentligvis enda noen sjanser igjen før jeg skal parkere sykkelen. Det var deilig å kjøre igår, veiene var tørre og fine og temperaturen ganske grei. Det ble litt kaldt på fingrene og tærne på de lengste etappene, men ellers var det "helt ålreit"