Hvor har det blitt av alle motorsyklene?

Prat om tung MC.
BALLA

Re: Hvor har det blitt av alle motorsyklene?

Post by BALLA »

Har du ikke bil Gixxerman?
R1BALLA
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei og heller ikke lappen faktisk :lol:
Ducatija
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Post by Ducatija »

Jeg kjører fortsatt :D Håper det er leeenge til snø og is kommer.......!!!
BALLA

Post by BALLA »

Gixxerman wrote:Nei og heller ikke lappen faktisk :lol:
Da er det bare å ringe kjøreskolen ;-) Kollektivtransport suger :(
R1BALLA
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

BALLA wrote:
Gixxerman wrote:Nei og heller ikke lappen faktisk :lol:
Da er det bare å ringe kjøreskolen ;-) Kollektivtransport suger :(
Det gjør køa igjennom Oslo t.o.m bil!! Blir ett helvette å sitte og stampe der i 1t hver vei :@
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
thomand
MC: 07 Kawa Z750

Post by thomand »

Fikk meg en liten tur i går og en litt lengre en i dag. Med godt undertøy og ullsokker under dressen så var det faktisk ikke kaldt i det hele tatt. Det skal stå november på kalenderen før jeg parkerer for godt håper jeg.
Høstkjøring er undervurdert.

:D
Image
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Kjørte fra Lognvik, Rauland via Rjukan, Tuddal, Notodden, Skollenborg, Drammen og hjem til Oslo. Møtte to MC med sidevogn i Øvre Eiker og en sykkel i Oslo på ringveien. Så de fleste har nok gitt seg.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Adlertag
MC: Honda Transalp 600

Post by Adlertag »

Jeg har kjørt lett mc med piggdekk hver vinter i mange år. Denne vinteren skal jeg kjøre en Honda Transalp 600 med veltebøyler men uten piggdekk, og er veldig spent på hvordan det går. Jeg sitter jo høyt og har bra balanse, men den føles jo veldig tung. Problemet slik jeg ser det er de dagene det er stålis under nysnøen, da må man jo stå på to bein og holde sykkelen oppreist. Andre utfordinger er 20 cm kram snø om natta og dårlig brøyting. Kulda er ikke noe problem, varme støvler, superundertøy, skjerf og tykke votter. Visiret dogger alltid litt, så må ha den halvveis åpen. Testet nettop kjølevæska, og den skal holde - 33 grader. Fylt på tynn olje. Vurderer å smøre litt vaselin på batteri-polene.

Vi som kjører hele året skulle hatt en egen klubb.
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Adlertag wrote:Jeg har kjørt lett mc med piggdekk hver vinter i mange år. Denne vinteren skal jeg kjøre en Honda Transalp 600 med veltebøyler men uten piggdekk, og er veldig spent på hvordan det går. Jeg sitter jo høyt og har bra balanse, men den føles jo veldig tung. Problemet slik jeg ser det er de dagene det er stålis under nysnøen, da må man jo stå på to bein og holde sykkelen oppreist. Andre utfordinger er 20 cm kram snø om natta og dårlig brøyting. Kulda er ikke noe problem, varme støvler, superundertøy, skjerf og tykke votter. Visiret dogger alltid litt, så må ha den halvveis åpen. Testet nettop kjølevæska, og den skal holde - 33 grader. Fylt på tynn olje. Vurderer å smøre litt vaselin på batteri-polene.

Vi som kjører hele året skulle hatt en egen klubb.
Lykke til :D
Om jeg ikke husker feil så gikk du vel overende med lettsykkelen i fjord vinter, stemmer ikke det? Kan bli artig på en Transalp da. Dyrere å gå overrende med denne så vinterdekk kunne vel vært verd investeringen :D
hansb

Post by hansb »

Jeg har kjørt lett mc med piggdekk hver vinter i mange år. Denne vinteren skal jeg kjøre en Honda Transalp 600 med veltebøyler men uten piggdekk, og er veldig spent på hvordan det går.
Det høres veldig dristig ut. Jeg kjører litt på vinteren selv uten piggdekk. Det funker til en viss grad på veier med lite trafikk, men er ikke noe jeg ville anbefalt. Har opplevd å ligge i passe drag over ei slette, ingen ting har skulle tilsi at noe skulle hende. Plutselig finner ett av hjulene ett glattere parti, og du er på full fart ned mot moder jord. Jeg kjører en liten og lett germanermoped (DKW 350, 43 modell), så hos meg funker det å trampe begge beina i bakken og rette opp sykkelen igjen. Men jeg tviler på at det funker på en tyngre Transalp. Det holder vel med en velt så har du fort skader som koster like mye som det ett par piggdekk koster. Og hvis det står "sommerdekk" i skademeldingen så er vel det ett slikt ord forsikringsselskapet kicker på tipper jeg :)

...jepp, jeg kaster vel litt stein i glasshus nå.
Og jada, i år skal jeg kjøpe piggdekk selv ;-)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

uten pigg blir det nok en dyr vinter... :roll:
Adlertag

Post by Adlertag »

Jeg kjørte uten pigger ifjor vinter, og merket ingen forskjell. Piggene på mc-dekk er veldig korte, og det må de være for å beholde kjøreegenskapene på bar asfalt. Eneste er at i fjor hadde jeg crosser med knastedekk, mens iår har jeg standart TransAlp-dekk med 5 mm mønster. Det jeg lurer på er om snuten kan stoppe meg, og nekte meg å kjøre videre ? Vanligvis kjører jeg kun til og fra jobb inne i byen og på veier som er både brøytet og saltet, så jeg føler at jeg totalt får bedre kjøreegenskaper uten pigger.
Honda TransAlp
Adlertag

Post by Adlertag »

Borg wrote:
Adlertag wrote: Om jeg ikke husker feil så gikk du vel overende med lettsykkelen i fjord vinter, stemmer ikke det? Kan bli artig på en Transalp da. Dyrere å gå overrende med denne så vinterdekk kunne vel vært verd investeringen :D
Vil ikke skje en gang til
Honda TransAlp
thomand
MC: 07 Kawa Z750

Post by thomand »

I dag hadde jeg en liten tur på ca 30 -40 min, og traff faktisk noen stykker. Fint vær og 12 av de varme fristet nok ikke bare meg :)
Image
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Vi hadde også en fin tur i dag. 2 timer og 15 minutter, 120,3 km. Vi fulgte denne ruten:

Image

Møtte kun 6 sykler på hele turen. Det er noen flere bilder i Ulvinnebloggen.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Post Reply