Hvis man setter seg på en 98 mod R1, sitter man i praksis i en vinkel som gjør at man enten må henge på ryggen eller henge på håndleddene. Man kan ikke akkurat ligge på tanken heller. Jeg trener jevnlig(og er 1.84 høy), og lider ikke av dårlig rygg. Jeg tok et par turer fra Asker - Lillehammer - Asker, og siste mila var en lidelse uansett hva jeg gjorde. Jeg prøvde å sitte så rett jeg kunne, men da rakk jeg ikke ned til gassen, og brukte fingerspissene til å holde gassen. Setter man seg derimot på en 07 R1, er saken en HELT annen. Den tror jeg nesten jeg skulle kunne ta en tur rundt kloden med. Beina var det aldri noe problem med, men jeg kjenner andre som sliter med den typen problemer.
Til banekjøring derimot, er en 98 modell R1 midt i blinken. Jeg kjørte en del pass rundt Rudskogen, og kan ikke tenke meg en bedre sykkel

Det bunner vel ut i at visse MC'er passer fint for noen, mens det går dårligere for andre. Kan være at 98 mod R1 er glimrende på langtur med en annen fører, men jeg fant aldri harmonien på 20 mils+ turer.
PS: Sorry for eventuell off-topic

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE