Ducati - startinga
Ducati - startinga
Jeg synes det har blitt pittelitt vanskeligere å få startet sykkelen. Er det fordi det er kaldere ute eller kan det være noe galt? Batteriet kanskje?
Re: Ducati - startinga
Mener dette er et velkjent "fenomen" på disse Ducatiene. Liker ikke kulda så godt desverre 

- 748R
- MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory - Location: Finnskogen
Samme problemet på 748R'en min, de liker ikke kulda noe serlig desverre. På 1098'ern er det ikke noe problem, for der styres alt elektronisk
Så løsningen på problemet må nok være og kjøpe nyere bike 

xxx
"Godt" å høre at det er normalt. Da er det vel ikke snøen som stopper kjøringen for i år...
Elektronisk styring på 996 også. Starteren går litt tregere, spesielt de første rundene, når det er kaldt. Starter gjør den alltid til slutt.
Ja, den starter jo alltid til slutt:) Litt redd for batteriet når det tar litt lang tid, men så plutselig starter den. Finnes det sjåk (har ikke peiling hvordan det staves) på 996? Det er en knapp under forbremsen, lurer på om det kan være den, men jeg har ikke prøvd den sånn just in case det er noe heeelt annet.
Knappen under bromsen, dvs vid gasvajern, gör att du höjer tomgången en smula. Den är väl tänkt att kunna användas istället för choke. Om du trycker in den så kan du se att gashantaget vrider sig en liten bit. Enkel konstruktion, men kan vara praktisk ibland. För att återställa till normal vrider du bara tillbaka gashandtaget till ursprungsläget.
Da var den til det, så bra!!! Den skal jeg teste i morgen tidlig
Takk, rerell! 

- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
På Monster'et mitt er det "choke"-hendel,eller kaldstart siden vi snakker om injection. Det er en S4R med 996-motor. 

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Ja, men den hever bare tomgangen. Rikere blanding (choke) tar elektronikken seg av. På 916/996/998 er dette bare en knapp som vrir gasshåndtaket litt. Monsterløsningen gir deg jo mulighet til å justere litt, som kan være fint. På min har det lett for å bli enten for mye eller for lite, så ender alltid opp med å bare holde gassen sånn "akkurat passe".
- indianeren
Kondens kan også gi startproblem på ducatiene... ut med pluggene og prøv igjen.
Skulle ut med spagettimaskinen på lørdag..men tror du den røde dolla ville starte.. ?
Batteriet har tatt kvelden.. men tror jeg drøyer med å kjøpe nytt ferskt batteri til våren..
Den gamle indianen startet som vanlig på kicken..(selv med lite strøm på batteriet)...så det ble en runde med den istedenfor. Fikk tilogmed strammet primærkjedet..så nå rasler det ikke så mye..
Er vel egentlig "mett" på mc-kjøring i år..ble rundt 13000 med høykvalitets turkjøring på den gamle indianen, og rett over 6000 (endel pendling)på den røde dolla ..
Skulle ut med spagettimaskinen på lørdag..men tror du den røde dolla ville starte.. ?
Batteriet har tatt kvelden.. men tror jeg drøyer med å kjøpe nytt ferskt batteri til våren..
Den gamle indianen startet som vanlig på kicken..(selv med lite strøm på batteriet)...så det ble en runde med den istedenfor. Fikk tilogmed strammet primærkjedet..så nå rasler det ikke så mye..
Er vel egentlig "mett" på mc-kjøring i år..ble rundt 13000 med høykvalitets turkjøring på den gamle indianen, og rett over 6000 (endel pendling)på den røde dolla ..
Tok oppi litt kondensfjerner i bensinen i dag og brukte choken og da startet han som en engel
Når en skal sjekke pluggene, så må en jo ta av tanken og greier og det er ganske pes når en er alene.... MEN når jeg tenker meg om, så må jeg vel egentlig ta av tanken uansett for å fylle på frostvæske (korken sitter jo søtter'n meg halvveis under tanken!), så kanskje jeg skulle ta en titt på dem også.....
Hvilke type sykkel er en indianer? Og hvordan duc har du? OG hva er et primærkjede? Hører kanskje ikke til under dette temaet disse spørsmålene...

Hvilke type sykkel er en indianer? Og hvordan duc har du? OG hva er et primærkjede? Hører kanskje ikke til under dette temaet disse spørsmålene...

Er det ikke bare å løfte opp tanken på duc's da?
- indianeren
Ugh ugh.. meg indianer..Ducatija wrote:Tok oppi litt kondensfjerner i bensinen i dag og brukte choken og da startet han som en engelNår en skal sjekke pluggene, så må en jo ta av tanken og greier og det er ganske pes når en er alene.... MEN når jeg tenker meg om, så må jeg vel egentlig ta av tanken uansett for å fylle på frostvæske (korken sitter jo søtter'n meg halvveis under tanken!), så kanskje jeg skulle ta en titt på dem også.....

Ekte indians ble laget fra 1901-1953 i Springfield, Massachusets. Var en av pionerene og en gang verdens største mc produsent. Mere info her : http://home.online.no/~sfos/Indian-hist-meny.htm
Hele greia er at det er sykler med sjel, stil, kvalitet og kjøreglede som fremdeles er der over 60 år senere...
De har noe varig som man ikke finner i plastikksykler uansett hvor mange R'er og klistremerker de måtte sette på de...
Dette er en indian.. i sitt rette miljø.

Har en 1998 900ssie ... til lek og pendling.
Vurderte 916 og 748.. men fant det mest praktisk og riktig for meg å ha en luftavkjølt motor (riktig klang i motoren..og for meg, mere enn nok krefter til svingekjøring på trange norske fjellveier)
Broderns 748R er mere renspikket svingemaskin...men min har mere krefter fra bunn og er mere føyelig..
900ssie'en..:

Sånn relativt off-topic..muligens.. men et tegn på engasjement...(for det meste med hjul..egentlig)
Oi, den var gammel... Men så lenge den går så er det vel greit:)
Min 996 er også luftavkjølt og den blir fort varm når jeg kjører i byen (det er vel ikke mulig å kjøre der til sommeren...). Er ikke 748 luftavkjølt altså? Men for all del, 900'n din er fin den
Min 996 er også luftavkjølt og den blir fort varm når jeg kjører i byen (det er vel ikke mulig å kjøre der til sommeren...). Er ikke 748 luftavkjølt altså? Men for all del, 900'n din er fin den

Joa, det er vel det, men den er tung, pluss at det er noen bensinslanger under der som jeg ikke vet hvordan man kobler fra og da blir det litt mer komplisert for min del.FV wrote:Er det ikke bare å løfte opp tanken på duc's da?