Vet noen om et verksted,i tr.heim som kan hjelpe med plomber

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Trulso

Vet noen om et verksted,i tr.heim som kan hjelpe med plomber

Post by Trulso »

Hei, ja er det noen som vet om et verksted i tr.heim som kan være vilig til og hjelpe med og fjerne plomben fra eksospotten i min rs?
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

har du ikke noen kamerater som kan gjøre det for deg da?
sparer noen kroner da :wink:
Trulso

Post by Trulso »

prøver og leite, men ingen som har før minst etter sommern og det er lenge d :(
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

visst du vet hvor plomberingene ligge er det ikke så vansklig å gjøre det selv,men du må jo ha sveiseapparat også(og kunne sveise :lol: )
Trulso

Post by Trulso »

vet hvor den er, men har ikke sveieapperat... også var det en som går mek. som snakket om og velge riktig seviseapperat var visst forsjellige typer :s
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

stemmer det
MIG og noen andre...
Tar jeg ikke helt feil så er annlegge av stål...
Trulso

Post by Trulso »

ja, vet du hvilken type som må brukes dær da ?
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

der kan det brukes elektrode sveising,gassbuesveising og plasmasveising(tror jeg) osv.
elektrodesveising er lettest...
ChristR

Post by ChristR »

Ikke ta plomba. Det er bare kjipt.
Pass på at du må ha gasssveis, og kun gasssveis for å åpne potta. Kjøp heller MPO anlegg, 2000kr og mere morro, pluss at du har noe å bytte med.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
_Adler_

Post by _Adler_ »

Helt enig med ChristR!
Blir bare trøbbel hvis du blir tatt for trim, for da har du ikke noe å bytte med. Da må du skaffe en original potte og det er sikkert vanskeligere enn kjøpe effektanlegg eller uplombert eksosanlegg.
Yamaha Aerox 2004

Image
Trulso

Post by Trulso »

ChristR wrote:Ikke ta plomba. Det er bare kjipt.
Pass på at du må ha gasssveis, og kun gasssveis for å åpne potta. Kjøp heller MPO anlegg, 2000kr og mere morro, pluss at du har noe å bytte med.
_Adler_ wrote:Helt enig med ChristR!
Blir bare trøbbel hvis du blir tatt for trim, for da har du ikke noe å bytte med. Da må du skaffe en original potte og det er sikkert vanskeligere enn kjøpe effektanlegg eller uplombert eksosanlegg.
Asså nå var poenget at jeg ikke har så mye og rutte med enda! og blir jeg tatt for trim koster ett nytt 1300 ca fikk jeg oppgitt, og dessuten vil jeg at anlegge skal sje helt orginalt ut, du merker vel ikke så mye forskjell på det lell, borsett fra at lyden blir rar :P
Godfather of K1M

Post by Godfather of K1M »

Ta plomba! Ikkeno problem!!!!
Motorhispania RX 2003
ChristR

Post by ChristR »

Trulso wrote:Asså nå var poenget at jeg ikke har så mye og rutte med enda! og blir jeg tatt for trim koster ett nytt 1300 ca fikk jeg oppgitt, og dessuten vil jeg at anlegge skal sje helt orginalt ut, du merker vel ikke så mye forskjell på det lell, borsett fra at lyden blir rar :P
Øhh.. Hvis du har råd til å gå på verksted å ta plomba har du råd til å kjøpe effektannlegg. Dessuten er det ikke så lett å ta den plomba, så det er stor mulighet for at det blir en dårlig jobb.

MPO ser helt orginalt ut, du bytter kun ut svana, ikkenoe mer.

Koster et nytt plombert annlegg 1300kr? Er du morsom? Koster minst 3000kr.

Dessuten kan du finne et brukt effektanlegg til 1500kr
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

et orginalt eksosannlegg te NSR koster minst 5000 fikk jeg beskjed om når jeg skulle ha nytt :?
Trulso

Post by Trulso »

ChristR wrote:
Trulso wrote:Asså nå var poenget at jeg ikke har så mye og rutte med enda! og blir jeg tatt for trim koster ett nytt 1300 ca fikk jeg oppgitt, og dessuten vil jeg at anlegge skal sje helt orginalt ut, du merker vel ikke så mye forskjell på det lell, borsett fra at lyden blir rar :P
Øhh.. Hvis du har råd til å gå på verksted å ta plomba har du råd til å kjøpe effektannlegg. Dessuten er det ikke så lett å ta den plomba, så det er stor mulighet for at det blir en dårlig jobb.

MPO ser helt orginalt ut, du bytter kun ut svana, ikkenoe mer.

Koster et nytt plombert annlegg 1300kr? Er du morsom? Koster minst 3000kr.
Dessuten kan du finne et brukt effektanlegg til 1500kr

Nei har ikke rå, bare hører va som sies. Jeg snakket med en dude som jobbet i en "aprilia butikk" han sa no han kunne skaffe til den prisen, men uansett, MPO høres greit ut...
Post Reply