Derbi GPR 125
Derbi GPR 125
Må si at dette er en aldeles nydelig sykkel!! fyttig grisen, den er råå.
er det 2takt? og hvor mye power bor det i den når den er full-effekt?
med det samme, er det 2takt i GPR 50? og hvor mye kraft er det i den(fulleffekt)?
Hvis du ikke har sett den, her er et bilde.
http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C05%5 ... 5-full.jpg
(føreren er ikke meg!)
er det 2takt? og hvor mye power bor det i den når den er full-effekt?
med det samme, er det 2takt i GPR 50? og hvor mye kraft er det i den(fulleffekt)?
Hvis du ikke har sett den, her er et bilde.
http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C05%5 ... 5-full.jpg
(føreren er ikke meg!)
- bikejanerik
- Posts: 101
- Joined: 08 Apr 2007 17:07
- MC: GT750 og GT550 og B-king................Suzuki, så klart
- Location: Hosle, Bærum
Re: Derbi GPR 125
Fulleffekt er det ca 35 hk. Inn med en sikring, og vips..........fulleffekt
Hvor sikringen skal inn får du finne ut av selv
Derbi er helt greit. Designet har de vært heldige med, men de var plaget med litt dårlig ferdigjørings kontroll på fabrikk. Dette er nå rettet opp, da piaggio er blitt eier

Hvor sikringen skal inn får du finne ut av selv

Derbi er helt greit. Designet har de vært heldige med, men de var plaget med litt dårlig ferdigjørings kontroll på fabrikk. Dette er nå rettet opp, da piaggio er blitt eier

Sykler: Suzuki GT750 72m og Suzuki GT550 75m
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
Re: Derbi GPR 125
ok, er dette en sykkel du ville anbefalt?bikejanerik wrote:Fulleffekt er det ca 35 hk. Inn med en sikring, og vips..........fulleffekt![]()
Hvor sikringen skal inn får du finne ut av selv![]()
Derbi er helt greit. Designet har de vært heldige med, men de var plaget med litt dårlig ferdigjørings kontroll på fabrikk. Dette er nå rettet opp, da piaggio er blitt eier
hva mente du med sikringen?


Re: Derbi GPR 125
Jeg har hatt sykkelen to sesonger og er greit fornøyd, mye problemer med det elektriske(starter), men kjøreegenskapene går utenpå det meste av lettsykler i dag.. Derbi GPR er den som går best orginalt, men får ikke mer enn 22hk på hjulet og 25hk på veiva med "Sikringstrim"... Men skulle kjøpt igjen ville jeg kjøpt muligens en ny RS, hvert fall om jeg skulle trimmet..
Test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... &R=EPI-353
Test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... &R=EPI-353
- Derbi GPR 125R (06)
Re: Derbi GPR 125
Ivarfm, har du trim på nå? og hva er topspeed hvis din går orginalt? og evt. med trim?
Re: Derbi GPR 125
Min går 130 originalt(speedo), legg til 20 ved "trim"...Du får kjøpt diverse forgassere, effektanlegg, sylindere +++ til å øke effekten, men anbefales IKKE, da forfaller garantien, noe som kommer veldig godt med når man har en lettsykkel.. Du trenger ikke mer enn sikringen, da fliser du det meste, bortsett fra sykler med en del trim..
- Derbi GPR 125R (06)
Re: Derbi GPR 125
gjelder forsikringen MED trimpotte?
og får man bare 20km/h extra ved trim ?
da er det jo nesten ikke verdt det? ???

og får man bare 20km/h extra ved trim ?
da er det jo nesten ikke verdt det? ???
Re: Derbi GPR 125
Synes ikke denne er noe spesielt fin. Samme om Aprilia RS 125.
Selfølgelig er de fine, men ikke noe spesielle.
Flertallet kjører jo moped, Derbi GPR 50, Aprilia RS 50.
125cc versjonen av disse syklene ser helt like ut som 50cc'ene.
Og da vil det ikke være morsomt å kjøre lett-versjonene lenger.
De fleste vil jo tro at du har moped.
Kjøp deg heller no spesielt, som folk kan skjønnne med en gang at det er 125.
Min mening
Selfølgelig er de fine, men ikke noe spesielle.
Flertallet kjører jo moped, Derbi GPR 50, Aprilia RS 50.
125cc versjonen av disse syklene ser helt like ut som 50cc'ene.
Og da vil det ikke være morsomt å kjøre lett-versjonene lenger.
De fleste vil jo tro at du har moped.
Kjøp deg heller no spesielt, som folk kan skjønnne med en gang at det er 125.
Min mening


Re: Derbi GPR 125
nakken wrote:gjelder forsikringen MED trimpotte?![]()
og får man bare 20km/h extra ved trim ?
da er det jo nesten ikke verdt det? ???
Nei, den gjelder ikke lenger ved effektøkning
Re: Derbi GPR 125
Men er ikke sikkert de sjekker sykkelen når det sjer noe.. Da får du igjen, men sjekker de den å finner ut at du har trimma så sliter du en smule. 

x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Derbi GPR 125
i den forstand at forsikringen ikke gjelder?NSR-freak wrote:Men er ikke sikkert de sjekker sykkelen når det sjer noe.. Da får du igjen, men sjekker de den å finner ut at du har trimma så sliter du en smule.

Re: Derbi GPR 125
Jeg er enig med "moses" kjenner flere som har GPR50 og kjører med trim og snut og alle tror det er lettsykkel. men ender opp med at folk spør om du har 50/125ccm uansett..
Skal man ha en sykkel ville jeg valgt EXC eller Mito:) Har selv en Cagiva Mito SP525 2008 med dekkpenn og rimstape og folk spørr om det er en 525ccm eller mere! Tungførere helser til deg:)
Ville ikke vært noe morsomt hvis folk ikke ser forskjell på en 50/125! Enaste er hvis du har 50 gpr og du sitter 2/har trim på den så er det mindre kjangs for at politiet stopper deg.
Skal man ha en sykkel ville jeg valgt EXC eller Mito:) Har selv en Cagiva Mito SP525 2008 med dekkpenn og rimstape og folk spørr om det er en 525ccm eller mere! Tungførere helser til deg:)
Ville ikke vært noe morsomt hvis folk ikke ser forskjell på en 50/125! Enaste er hvis du har 50 gpr og du sitter 2/har trim på den så er det mindre kjangs for at politiet stopper deg.
Re: Derbi GPR 125
Its not what you ride, its how you ride it.
Og btw har en venn som trodde at en rs 50 hadde 50hk fordi det stod "50" på sykkelen.
Hmm ville du heller kjørt en yamaha dragstar en for eks Gpr/rs (med tanke på at den burde se stor ut ifølge din teori)?
Og btw har en venn som trodde at en rs 50 hadde 50hk fordi det stod "50" på sykkelen.

Hmm ville du heller kjørt en yamaha dragstar en for eks Gpr/rs (med tanke på at den burde se stor ut ifølge din teori)?
Last edited by Paiwani on 11 Nov 2008 20:54, edited 1 time in total.
Re: Derbi GPR 125
REP +1Paiwani wrote:Its not what you ride, its how you ride it.
Er noen idioter som kjører råtøffe 125cc rundt omkring. Men de kjører som bestemødre. Da ser jeg ned på dem og legger dem på lik linje som småpiker på 50cc scootere.
