Er på høy tid å bytte ut savagen med noe annet...
Har sett litt på triumph tiger rundt 1999-2000 mod.
Noen som har erfaring med disse syklene, eller har andre å anbefale i samme klasse?
Valg av sykkel
-
- MC: For tiden en '87 mod suzuki savage i sjabby forfatning.....
Re: Valg av sykkel
Ja savagen har nok noe forskjellig kjøreegenskap en de syklene jeg har begynt å se på nå
Savagen er egentlig en alt for liten sykkel til meg, da jeg er ca 185 høy, duger nok bare til småturer. Ble kjøpt for at samboeren min også kunne kjøre den(hun er 157).
Nå er jeg på flyttefot, og dermed begynt å se etter sykkel bare til meg
Liker Tiger'n rent utseendemessig, men har aldri prøvd den; så er derfor veldig intr. i andres erfaringer med den.
Og for all del; vil gjerne ha anbefalinger på andre sykler i samme stil.(BMV F 650 GS, R 1200 GS f.eks)

Savagen er egentlig en alt for liten sykkel til meg, da jeg er ca 185 høy, duger nok bare til småturer. Ble kjøpt for at samboeren min også kunne kjøre den(hun er 157).
Nå er jeg på flyttefot, og dermed begynt å se etter sykkel bare til meg

Liker Tiger'n rent utseendemessig, men har aldri prøvd den; så er derfor veldig intr. i andres erfaringer med den.
Og for all del; vil gjerne ha anbefalinger på andre sykler i samme stil.(BMV F 650 GS, R 1200 GS f.eks)
-
- MC: For tiden en '87 mod suzuki savage i sjabby forfatning.....
Har kikket litt på transalp også, noen erfaringer med den?
TDMen er fin den AJ, kunne bare ikke dy meg. 
Liker du Tiger er det jo rekka å sjekke, da; TDM, honda Varadero og Transalp, Ducati Multistrada, BMW GS, Yammert V-Strom.. masse snadder.

Liker du Tiger er det jo rekka å sjekke, da; TDM, honda Varadero og Transalp, Ducati Multistrada, BMW GS, Yammert V-Strom.. masse snadder.

None expectedAJ_Twin wrote:No hard feelings, selvfølgeligLølle wrote:TDMen er fin den AJ, kunne bare ikke dy meg.
.

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Da jeg fikk nye dekk på sykkelen min snakket jeg med han som la om. Han sa det var veldig varierende hvor mye arbeid det var med forskjellige sykler. Og TransAlp var den han nevnte som den verste han hadde erfaring med. Mye som måtte demonteres.Frejak wrote:Har kikket litt på transalp også, noen erfaringer med den?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
PÅ tannkremtuba mi er det 10 plastdeksler + tank som må demonteres før du kommer til motoren...
men det går jo på ca et kvarter når en har gjort det et par ganger.. :-
litt demontering er det jo på alle sykler i dag...

litt demontering er det jo på alle sykler i dag...
Jepp, det går FORT å demontere noen plastdeksler når man har litt trening. Persen min er vel av og på med luftfilterboks og tank 5 ganger på en dag. Og den luftfilterboksen er ikke grei å ha med å gjøre. For de av dere som setter mcer inn på verksted så er det et godt tips å skru av sidekåper og slikt hjemme. Kan fort spare noen kroner på det, og ikke er det særlig vanskelig. Er noen kroner å spare på å skru av hjulene selv når du skal bytte dekk også.