Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by Simen H »

Hei, trenger hjelp.

Det gjellder min kjære RS 125. Håper noen kan noe om dette!!! :-#

Varsels lampen har begynnt å lyse litt i det siste :? og jeg kan ikke skjønne hva som kan være galt. I dag merket jeg at mens varsels lampen lyste, blinket det termometer merke samtidig.

Sånn her:

Image


Hvis noen vet om dette er alvolig, eller om det bare er en bagatell så si ifra? :) Jeg vil helst ikke kjøre sykkelen før jeg vet hva som kan være galt, og så fikse det.

Takker for svar!!! ^^
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by FV »

Lavt nivå på kjølevannet?
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by Simen H »

Håper på at det er det, skal sjekke med en gang i morgen tidlig... Er det da bare å fylle på med vann fra springen?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by FV »

Kommer vel litt an på hvor mye som mangler. Er det snakk om flere desiliter ville jeg nok kjørt på med skikkelig kjølevæske, er vel en spesiell type til sykler. Siden du får en varsellampe på dette så mangler det nok en del ja, så kjøp inn ny væske.
Har du forresten sett om det har vært lekkasjer rundt sykkelen i det siste? Kan jo være en pakning o.l som har tatt kvelden.
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by Simen H »

Kjøleveske og frostveske er det samme? :?


Hadde ikke mere kjøleveske fant jeg ut.. hehe. tror nok det var derfor det blinket
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by ErlingSG »

asker-anders wrote:frostveske er det samme... men pass på så du ikke heller på konsentrert! står det på flaska hvis det er det, isåfall er det bare å blande ut med vann...
Hvorfor ikke.. Konsentrat er vel ikke mer tyktflytende? Ikke at det er en spesiell grunn til å ikke blande ut, men er det noen grunn til å absolutt gjøre det?
Jeg har tatt det med kjøle/frostveske veeeldig på gefühlen når jeg har fyllt på biler og min egen sykkel. :?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by FV »

Nå skal det vel ikke blandes mellom "vanlig" kjølevæske og kjølevæske til sykkel. Slik jeg har forstått det fra andre, så brukes det en annen væske på sykkel kontra bil. Hvilken type det er, og hvordan den blandes kan jeg desverre ikke svare på :(
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by Simen H »

Jeg kjøpte ferdig blandet kjøleveske på statoil.. hehe.. gjort er gjort...
Pollti

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by Pollti »

Har aldri brukt noe annet enn vanlig frostvæske jeg og det kommer jeg til å fortsette med.
MoThor
Posts: 6
Joined: 19 May 2007 14:10
Location: Kristiansand

Re: Hva kan være galt? Varselslampen lyser. Hver snill å hjelp^^

Post by MoThor »

du finner vel svar om du leser i instruksjonsboka? Men jeg vet at om den røde lampa lyser etter at du har vridd om tenniga, skal sykkelen ikke startes. ;)
Post Reply