Rensing av deler, Cagiva mito

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Vel, nå er det straks vinter, og sykkelen skal inn! Så da hadde jeg bare noen spørsmål:

Hvor mye arbeid det er og hvordan man renser div deler? Dele jeg hadde i tankene var:

-Eksosventil
-Girkasse
-Gasser( men det regner jeg med går greit;))
-Og evnt andre deler dere mener burde renses :)

TAkk for alle svar! ;-)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by FV »

Rense giren? Kan ikke du nøye deg med ett oljeskift som alle oss andre? ;)
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Joda, oljeskiftene har jeg tatt i tide;) Men hadde sykkelen på verksted forrige uke, og skulle hente den idag. Men når jeg satt den igir og skulle kjøre avgårde, smalt det til idet jeg satt den i første, et kort byks, også stopp. Samme følelsen men før hvis man slipper cluchen for fort, bortsett fra at jeg nå hadde cluchen inne, såvidt jeg husker. Har merket at den får et lite smell hver morgen når jeg setter den igir, men dette har jeg regnet med at har vært grunnet kulden, at oljen ikke flyter helt i kulden. Så trodde dermed at det kanskje hadde kommet skitt inn i kassa som gjorde at dette skjedde..Men altså bare ren spekulering:P Da har vel ingen ide om det kan være noe annet?
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Sant nok;) Men det som skjedde idag var uten turtall, kun tomgang..Jaja, kanskje det bare er sånn det er å kjøre italiener, alltid et eller annet som smeler og bråker=P
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Nei, hadde den stått på motorcenteret hadde jeg ikke lurt hvis det var noe galt når jeg kjørte derfra. Men var på snellingen nå for hjullager bytte. Men har oppført seg rart stort sett hele tiden. Hvis jeg er litt for kjapp til å gir hopper den i nøytral og et lite smell når jeg setter den igir.
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Ja, får ringe i morgen. Skulle gjort det, men kom idet de stengte så ingen igjen når jeg dro. Man takk;) Btw hvordan går det med deg og sykkel? :)
Henriks
Posts: 41
Joined: 06 Jul 2007 01:10
MC: Før : Honda Nsr 2003. TRi colour
Nå: Cagiva Mito. Mørkeblå/svart perlemor, Røde felger

Re: Rensing av deler, Cagiva mito

Post by Henriks »

Det hørtes bra ut;) Å, R6 blir sikkert villt! :twisted: Par ture til nå så er del vel inn. Så blir det ihvertfall et lite stempelbytte og få renset litt opp, så burde vi komme oss gjennom neste sessong uten provlemer. Men skulle gjerne gått over til en R6 ;-)
Post Reply