Hvordan sjekke IP-adresse?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

ATWindsor wrote:Hvis du tracer en utenlandsk IP så går det da igjennom oslo? Bare å prøve det.
Det er ikke sikkert alle ISPene ruter på den måten. Om de f.eks. har kabel fra et sted på Sørlandet til Danmark vil neppe pakkene gå om Oslo om man sitter i Kristiansand.
V4 fun
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kosh wrote:
ATWindsor wrote:Hvis du tracer en utenlandsk IP så går det da igjennom oslo? Bare å prøve det.
Det er ikke sikkert alle ISPene ruter på den måten. Om de f.eks. har kabel fra et sted på Sørlandet til Danmark vil neppe pakkene gå om Oslo om man sitter i Kristiansand.
Poenget er at påstanden om at tracing stoppes i Oslo ikke er riktig, og heller ikke at man går "direkte til utlandet" utenom å gå igjennom olso når man tracer en utenlandsk ip-adresse. At det muligens finnes unntak er greit nok, jeg vet ikke hva slags kabler som går til utlandet herfra. (men legger merke til at å trace til danmark går via oslo og sverige for meg, så det kan se ut som vi kke har en direktekabel der ihvertfall).

For å oppsummere, å si at pakker til utlandet ikke går via oslo, bare fordi i enkelte spesialtilfeller, så gjør de kasnkje ikke det, er feil, i beste fall upresist.

AtW
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

jeg har testet en del IP`er nå å de fleste av dem er det "direkte" oppkobling til,ikke gjennom Oslo men det er noen tilfeller hvor dem går gjennom Oslo.
Hvorfor det er slik har jeg ikke peiling på...Noen som vet hvorfor? :?
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Tore^NSR wrote:jeg har testet en del IP`er nå å de fleste av dem er det "direkte" oppkobling til,ikke gjennom Oslo men det er noen tilfeller hvor dem går gjennom Oslo.
Hvorfor det er slik har jeg ikke peiling på...Noen som vet hvorfor? :?
Direkte til utlandet? Ta å paste inn et par av tracene da, jeg ville tro så og si alle ISPer i landet går via oslo når man skal utenlands, men for å være helt ærlig så har jeg ikke oversikt over det.

AtW
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

jeg skal legge ut bilde av det...men hvilke side var det jeg kunne legge bildene mine inn på? :oops: jeg har glemt ut passord og brukernavn på photobucket :lol:
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

1 <1 ms <1 ms <1 ms eike12.mshome.net [192.168.0.1]
2 ti211310a142-l1.ti.telenor.net [130.67.139.0] rapporter: Målnettverket kan ikke nås.

TELENOR POWER!!!! :P går fint gjennom gatewayen men stopper i 1. serveren til Telenor. Sånn er det med alle tracert. Ringte kundeservicen deres siden den stopper ganske mye annet (som MSN webcam og Eksternt skrivebord) men neida, de nektet. "Vi har ikke noen annen brannmur enn den som er på den Norton CDen du fikk med abonnementet "
- Skyt her -
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Eike_Oak wrote:1 <1 ms <1 ms <1 ms eike12.mshome.net [192.168.0.1]
2 ti211310a142-l1.ti.telenor.net [130.67.139.0] rapporter: Målnettverket kan ikke nås.

TELENOR POWER!!!! :P går fint gjennom gatewayen men stopper i 1. serveren til Telenor. Sånn er det med alle tracert. Ringte kundeservicen deres siden den stopper ganske mye annet (som MSN webcam og Eksternt skrivebord) men neida, de nektet. "Vi har ikke noen annen brannmur enn den som er på den Norton CDen du fikk med abonnementet "
Drit i Norton! Bruk NOD32, beste antivirus jeg har vært borti. (Vært borti:McAfee, Norton 04/05, Norman, Avast, og et par som noen kompisser har hatt, kan ikke navna, men de er ikke på langt nær like bra.)
Så en proff test av NOD32 på en nettside: Det raskeste, mest nøyaktige og minst resurskrevende programmet!
Men så koster det penger hvis du ikke cracker... :( (har crack BTW...kanskje ikke lov å nevne. :oops: "
User avatar
kofalk
Posts: 44
Joined: 28 Apr 2005 11:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by kofalk »

Eneste måten å få navnet til en ip adresse er å kontakte isp'n og du bør helst være politimann å ha en bedre grunn en drittslenging for å få navn.

Så de som sier de kan skaffe navn fra ip snakker piss, punktum!

Når det er sagt, er det absolutt ikke sikkert at ip-adressen du har er den adressen som vedkommende du søker har nå. De aller fleste får tildelt ip fra en såkalt dhcp-server som står hos sin isp. Denne er ikke nødvendigvis den samme hver gang, og jeg kan godt surfe i dag med ipadressen du brukte i går.

Å spore folk ned når de er online er en helt annen ting (dersom de har labert med brannmur og andre fysaker) :) det kan med litt flaks la seg gjøre...

Vennlig hilsen MCSE (Microsoft Certified System Engineer) og CCNA (Cisco Certified Network Associate)
Post Reply