når eg har hatt av og eller skiftet luftfilteret so går crossern i et halvt minutt... dette har skjedd to ganger, og så skifter eg pluggen og da går den... skjedde i dag også, kjørte litt i går og da va det ingen som helst problem, men i dag så stoppet den når eg hadde skiftet luftfilter og ikkje faen at den starter.... skal skifte plugg og da rekna eg med den starter igjen...
ka kan grunnen vere til dette???
spiser plugger...
- speedfreak
- MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150. - Location: Øyno
Re: spiser plugger...
Riktig varme på pluggen??
Er det kaldt i været bør du aldrig ruse opp turtall på en ny plugg! start den å laden gå seg var, stopp den selv, la den stå i 10-15 min, fyr opp igjenn å se om ikke det da hjelper.
Er det oljet filer i den? da kan det være at den drar overflødig olja inn i sylineren å legger seg i pluggen, noe som dreper gnisten svært mye..
Er det kaldt i været bør du aldrig ruse opp turtall på en ny plugg! start den å laden gå seg var, stopp den selv, la den stå i 10-15 min, fyr opp igjenn å se om ikke det da hjelper.
Er det oljet filer i den? da kan det være at den drar overflødig olja inn i sylineren å legger seg i pluggen, noe som dreper gnisten svært mye..
Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!
UPonONE
UPonONE
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
når du har skiftet filter får motoren mer luft og dermed blir pluggen litt varmere-dermed kortslutter den...med en ny ren plugg skjer dette ikke så det er et eller annet i belegget på pluggen som danner carbon/eller noe annet som leder strøm når tempen blir høyere enn den er vanligvis.. 

Regner med at det er totakter det er snakk om? En kompis av meg hadde samme problem med en CR 125. Jeg tror det var for mye oljeblanding/for fet blanding som gjorde det.
-
- MC: Yamaha 250 YZ 02 model:)
fått på ny Øhlins bakdemper:) - Location: Sogn og fjordane, Naustdal...
er en tokakter det er snakk om... oljeblandinga skal vere ganske optimal....
og pluggen er kjøpt hos en forhandler for yamaha og det skal vere rett plugg til sykkelen... men skader kanskje ikkje om den tåler litt mer varme:)
og pluggen er kjøpt hos en forhandler for yamaha og det skal vere rett plugg til sykkelen... men skader kanskje ikkje om den tåler litt mer varme:)
hva slags bruk er det her snakk om?
En YZ250 er vel en fullblods konkurransemaskin som skal gå med stram wire på crossbanen.
Er ikke helt uvanlig at slike maskiner surner og soter plugger hvis de kjøres for forsiktig.
Løsningen kan være å sette inn et hakk eller to varmere plugg hvis den ikke kjøres på fullt slik den er designet for.
En YZ250 er vel en fullblods konkurransemaskin som skal gå med stram wire på crossbanen.
Er ikke helt uvanlig at slike maskiner surner og soter plugger hvis de kjøres for forsiktig.
Løsningen kan være å sette inn et hakk eller to varmere plugg hvis den ikke kjøres på fullt slik den er designet for.
-
- MC: Yamaha 250 YZ 02 model:)
fått på ny Øhlins bakdemper:) - Location: Sogn og fjordane, Naustdal...
blir ikkje akkurat kjørt på konkurranser og sånt... så kan hende det er løsningen...
Jepp, det var vel ett av problemene med den CR'en til kompisen min. Hvis han/vi ikke kjørte HARDT så sotet pluggen og den stoppet.