Hvem er raskest

Prat om tung MC.
bikejanerik
MC: GT750 og GT550 og B-king................Suzuki, så klart

Hvem er raskest

Post by bikejanerik »

Suzuki Hayabusa 2008 kontra Kawasaki ZZR1400 2008................Hvem er raskest??
Kawa reklamerer med 202 hk med ramair i funksjon (??). Suzuki med 197 uten ramair i funksjon 8) ........

Litt uinteresant, egentlig. Begge er raske, og jeg for min del hadde vel ikke merket forskjell i aks og fart. Det som derimot er mere interesant er motorkarakteristikkene. Moment, raskest fra 70-120 km i femtegir osv osv. Handling, vektfordeling, sittestilling osv

Også kommer hva man liker. Suzuki fans forsvarer merket sitt, og kawafolket forsvarer sitt.

Venter spent på svar til denne topic,en. Kom igjen folkens, la oss få en frisk diskusjon rundt dette. \:D/

For å fyre oppunder litt til italienske fans, så blir det påstått at man kjører fra ALT italiensk med hayabusa og ZZR1400???
Men så kommer svingene da :shock:
Sykler: Suzuki GT750 72m og Suzuki GT550 75m
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
Gixxerman

Re: Hvem er raskest

Post by Gixxerman »

Orker ikke henge meg på, men får vel bare si Busa :lol:
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

busa raskest i toppfart og aks.. desverre for kawa.. og jeg er en kawa mann ;) men kawan er best kjøre komfor og mere lettkjørt i sving enn busa'n
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Busaen er vel lettere, og fått mye kortere akselavstand så tror vel busaen er mer lettkjørt i sving :-s
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

busan er visst tungstyrt i sving i tester jeg har lest.. men aner ikke.. ikke prøvd noen av dem..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
speedfreak
MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150.

Post by speedfreak »

Kan vel være enige om en ting her, begge flytter seg plenty nokk og tror busaenm ned sine lettere kilo og mere hk har en god fordel i aks hvertfall.
Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!

UPonONE
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Begge har potensiale hinsides hva jeg trenger eller tør bruke. Og med unntak av noen få banekjørere vil dere aldri klare å bruke toppytelsene der denne marginale forskjellen trer inn. Så denne tråden blir for dere som er .........
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Baron von Waffel wrote: Og med unntak av noen få banekjørere vil dere aldri klare å bruke toppytelsene der denne marginale forskjellen trer inn. Så denne tråden blir for dere som er .........
Jeg signerer Waffel på denne! Han sier akkurat det jeg tenkte :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Jalmar

Post by Jalmar »

Jeg er egentlig ikke så sikker... :-k Ser vi på de summene som Kawasaki og Suzuki legger ned for å overgå hverandre, ser det ut for at interessen er enorm. Og det må da være en stor fordel at dette er noe som kun diskuteres av forumets medlemer og ikke prøves ut i praksis? ;-)

(Forøvrig er jeg helt enig i de siste innlegg. :D )
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
bikejanerik

Post by bikejanerik »

Det er vel heller ingen av oss som er kompatible til å merke stor forskjell heller. Det som er testbart er handling, moment og syklenes kjørestilling. La oss nå håpe at ingen av oss, unntatt testkjørere på bane, er dumme nok til å tømme gearkassa på disse syklene i norge :shock:

Men hensikten med topicen var å få en diskusjon rundt meninger. :D

Ser jo ellers her på forumet at det mange meninger om alt, og noen henger på greip, og andre er helt hinsides all fornuft [-X

Men dette starter bra
microape
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Post by microape »

En ting er hvertfall sikkert - de 202 og 197 hestene er overdrevet langt opp til himmelen.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Noen liker å gasse, andre ikke. Greit nok. Finnes plasser man kan få testet kreftene lovlig om så måtte passe hatten bedre. Å få testet toppeffekten er da den smaleste saken. Bare å tømme et par gir ut på motorveien så er den saken biff.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Gixxerman wrote:Noen liker å gasse, andre ikke. Greit nok. Finnes plasser man kan få testet kreftene lovlig om så måtte passe hatten bedre. Å få testet toppeffekten er da den smaleste saken. Bare å tømme et par gir ut på motorveien så er den saken biff.
Vel, gubben hadde V-Max før, og den drev jeg og lekte litt med. Tømme et par gir der, og purken lurker i buskene, så hadde man ikke lapp lengre. Selv på motorveien.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Beetle
MC: 2007 BMW R1200GS

Post by Beetle »

Denne debatten får meg til å mimre tilbake til tiden med min ZX10 , da var det CBR 1000 og FZR 1000 som knivet om dette.
Jeg valgte ZX 10 den gangen på grunn av Kawa sin spesielle motorkrakter som gjorde at jeg følte at ZX10 var mye raskere enn konkurrentene.
Fikk testet ZX10 mot FZR på autobahn og FZR hadde ikke sjanse der , ikke en Porsche 911 heller :twisted:
Det ga en kjemperus som man lett ble avhengig av , selv om ZX 10 makset ved bare 260 reel fart (280 speedometerfart) :-k
Dette er en av årsakene til mitt sykkelvalg denne gangen , jeg våger ikke et nytt råskinn nå når jeg er "voksen" [-X
Nå teller naturopplevelsen , dulling med klenodiet og følelsen av å eie en legende mye mer en hinsides hastigheter ;-)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
bikejanerik

Post by bikejanerik »

Har det vel litt sånn, jeg og. Jeg har kun hatt klassikere de siste 10 årene, og har kost meg glugg ihjel med de. Og en ting må jeg si: Du har ikke kjørt mc før du har prøvd en 70 talls klassiker. De som klager på wobling, dårlig handling osv på nye sykler, vet ikke hva de snakker om :shock:
For å si det sånn: da har du kjørt over evne :) En klassiker, feks suzuki GS750, som var suzuki sin første "superbike" oppfører seg som en smørklatt i en varm stekepanne ved hardkjøring, selv om den er i 100% stand. Og hardkjøring på en slik begynner i ca 120 kmt 8)

MEN......Etter jeg begynte å jobbe i mc bransjen, og har muligheten til å prøvekjøre ALT av suzuki modeller, så innrømmer jeg at det er dritgøy å dra ut , iallefall et par gir, på en gixxer \:D/
Og B-kingen jeg har handlet meg, er vel ikke noen sinke det heller. Men det er aksen og handlingen jeg er ute etter. Å ligge å draaaaaaa i 200 og ørtiførti er ikke min greie. Men godt å vite at man har krefter til det meste 8)

Juhuuuuuu...........Mc er gøy \:D/
Post Reply