Antakelig så har vi det ikke så ille i Norge
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Re: Antakelig så har vi det ikke så ille i Norge
Det var jo en fin reklame for Norge
Om det virkelig er så bra er vel en annen sak

Om det virkelig er så bra er vel en annen sak
Vi har det vel ikke så galt.
Forøvrig syns jeg filmene hans er artige. Morsomt å se en amerikaner utfordre det amerikanske systemet.
Forøvrig syns jeg filmene hans er artige. Morsomt å se en amerikaner utfordre det amerikanske systemet.

Jeg sier bestandig at vi bor i verdens beste land! Men vi er verdensmestere i å syte og klage på alt 

-
Jeg har også litt sansen for han. Det er modig å stå opp og ta opp kontoversielle emner og utfordre en masse Rednecks&HilBillys på deres barnetro om hvor fantastisk "The home of the brave and the land of the free" er.Lølle wrote:Vi har det vel ikke så galt.

Når man er født og oppvokst her tar man det som en selvfølge, og syntes kanskje ikke at det er så bra. Men realiteten er at vi har det veldig godt.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Tja, han er jo flink til å pynte på sakene også. Er lett å lage en dokumentar fra mange fjerne land og frembringe den på et sølvfat - de fleste vil jo tro på det, akkompagnert med fin musikk osv.
Han har inget objektivt synspunkt whatsoever, og det viser vel disse kommentarene hans rimelig godt om man tenker seg om. Han viser deg det HAN vil vise deg. Han viser deg KUN de gode/positive tingene om det han vil vise deg, og kun de negative om det han vil vise deg.
Slik er det veldig lett å trollbinde et publikum, angående en sak.
Skjønner at USA ikke er så fint som George Bush vil ha det til, men Michael Moore står i grava og tråkker på døde lik.......
Han har inget objektivt synspunkt whatsoever, og det viser vel disse kommentarene hans rimelig godt om man tenker seg om. Han viser deg det HAN vil vise deg. Han viser deg KUN de gode/positive tingene om det han vil vise deg, og kun de negative om det han vil vise deg.
Slik er det veldig lett å trollbinde et publikum, angående en sak.
Skjønner at USA ikke er så fint som George Bush vil ha det til, men Michael Moore står i grava og tråkker på døde lik.......
-
Finnes det andre (enn døde) ?Gixxerman wrote:men Michael Moore står i grava og tråkker på døde lik.......

- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Mente ikke at vi har det dårlig i her i landet, men det høres ut som vi får kastet gratis biler etter oss hvis vi mister en fot. Så enkelt er det vel ikke.
Ellers synes jeg filmene hans er morsomme og han påpeker jo endel ting som er litt "feil" i samfunnet rundt seg
Ellers synes jeg filmene hans er morsomme og han påpeker jo endel ting som er litt "feil" i samfunnet rundt seg
Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har vi faktisk ett helsevesen som banker det meste ned i sokkene. Ja, vi har folk som må sove på gangen på sykehus, nei, vi har ikke sykeplasser til alle gamle, nei, vi har ikke full barnehagedekning osv osv, men generelt så har vi det rimelig digg i Norge. Jeg nyter faktisk å betale skatt for tiden 

"That's right, the Norwegians only drink because they want to save the planet." 

-
Og i Baren her er vi rett så miljøbevisste 

Vi har det vel bra nok. Men det er trist at myndighetene stapper alle pengene inn på bok framfor å vedlikeholde infrastrukturen her til lands. Resultatet vil bli at "de kommende generasjoner" vil få overlevert en stor pengesekk og et land som trenger total restaurering. Jeg tror det ville blitt både triveligere og mer økonomisk hvis vi sørget for å holde landet godt vedlikeholdt. En behøver ikke gå lenger enn til veiene for å se dette. Forholdsvis nye skolebygg som må rives fordi det aldri har vært vedlikeholdt er et annet eksempel.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
dessuten er "life expetecy" ikke mer enn 20 år på offentlige nybygg for å holde prisen nede..