Blir jeg lurt?

Prat om tung MC.
LisaMuld
MC: SV 650 s '99

Blir jeg lurt?

Post by LisaMuld »

Jeg har en sv650s liggende ute til salgs, det er en 99 mod. Tenkte jeg kunne få 46-47 000 for den. En forhandler vil gi meg 40 000. Den er strøken, og original, og ikke noe ekstrautsyr. Gått under 30 000.
Skal jeg ta dette tilbudet? Regner med jeg ikke får solgt den før til våren uansett..
Takk for svar fra dere som har litt mer peil enn meg :)
Mvh Lisa :)

Suzuki sv 650 s '99 mod!! :D
lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Re: Blir jeg lurt?

Post by lostiones »

Det høres lite ut med 40000, men forhandleren teke ikkje in sykkel vis ikkje de kan tiene minst 10000 på den, så vis du kan venta med å selge den te våren vil du kunne selge den for rett under 50000 tipper eg, uansett ke du gjær lukka te med salget
LisaMuld

Post by LisaMuld »

lostiones wrote:Det høres lite ut med 40000, men forhandleren teke ikkje in sykkel vis ikkje de kan tiene minst 10000 på den, så vis du kan venta med å selge den te våren vil du kunne selge den for rett under 50000 tipper eg, uansett ke du gjær lukka te med salget
Nei det er det jeg tenker på også. Han mente listeprisen lå på 42 000 og den ville synke til 40 000 neste år. Syns det hørtes lite ut jeg men..
Jeg vil jo uansett bruke 3000,- på forsikring frem til mai... (har ikke så mye bonus enda gitt ;) )

Er litt sugen på å bli kvitt den også, kjipt å måtte betale forsikring på noe jeg ikke bruker (er høygravid så har ikke fått brukt den i hele sommer nesten..) hmm...

lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Post by lostiones »

Kan ikkje du bare si opp forsikring da? listepris er veldig misvisende for de tar utganspunkt i at sykkelen kjører 10000 km.i året mens du he kjørt kun 30000 og vis sykkelen i tilleg er strøken så gjelder ikkje den listepris, nei de er grodige de forhandlere
LisaMuld

Post by LisaMuld »

lostiones wrote:Kan ikkje du bare si opp forsikring da? listepris er veldig misvisende for de tar utganspunkt i at sykkelen kjører 10000 km.i året mens du he kjørt kun 30000 og vis sykkelen i tilleg er strøken så gjelder ikkje den listepris, nei de er grodige de forhandlere
Må vel ha forsikring på den, hvertfall brann og tyveri...Blir litt i vintermnd for det..
Tar de utgangspunkt i det ja, da blir det jo rett og slett ikke riktig med listepris da..!
Jeg syns det var i underkant lite ja...hm...veldig usikker...

rerell

Post by rerell »

Finns gällande listepriser på mc tillgängliga på webben?
LisaMuld

Post by LisaMuld »

rerell wrote:Finns gällande listepriser på mc tillgängliga på webben?
aner ikke...skulle gjerne visst det selv :)

Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Lite å spare på å si opp forsikringen. De har en avregning hvor man får lite igjen for vintermånedene. Og om du skal selge privat må du ha skilter og forsikring på sykkelen. Så da må du tegne forsikring igjen. Forhandleren tar en risiko. Det skal de ha betalt for. Noen sykler klarer de ikke å tjene på, andre gir god gevinst. Det er ikke MC-selgere som ligger på inntektstoppen så tilbudet trenger ikke være spesielt dårlig.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
lgbekk

Post by lgbekk »

Enig med Waffel, trenger ikke være en dårlig deal.
Nå kjenner ikke jeg til ev. listepris eller hvor lettsolgt en sv650s er.
Det er jo din avgjørelse, men jeg kan jo tenke litt om dette allikevel.

Du er gravid og har ikke kjørt denne sesongen heller.
Du ser for deg at det kan være mulig å få 46-47000,- til våren.
Du vil som du sier måtte bet. forsikring , husk også årsavgiften på nyåret.
Nåværende regler sier at den som eier 1/1. er ansvarlig for bet. av årsavgiften (hvis ny eier er en dårlig betaler).
Usannsynlig at en privat kjøper betaler det du forlanger, alle vil prute litt før de slår til.

40000,- netto fra en forhandler ved overtagelse sparet deg for alle utgifter og usikkerhet rundt ovenstående.
En proffesjonell forhandler vil heller ikke kunne reklamere/klage til en privatperson på feil som kan oppstå.
For meg virker en mulig nettogevinst liten ved å gamble på å vente, men som sagt er det du som avgjør det.

Uansett, lykke til (også med barnet!)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

En forhandler skal tjene penger på salget så jeg skjønner godt at du blir tilbudt 40k da. Hva er det å lure på, det er da en butikk, og ingen veldedighetsorganisasjon...
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hvis du regner 46-47' som rktig pris solgt privat, er et innkjøp til forhandler på 40' helt ok. De må ha 6-7000 for å den inn, fikse litt og kanskje selge med en 3 mnd garanti. Det hørtes mye ut med 3000 for vinterforsikring, men det kan du jo sjekke. Med tanke på årsavgift, forsikring og balet med å selge selv, ville jeg si selg. Ok pris, kvitt den og ikke mer tull.
Image
Image
hsimpson
MC: YZF R6 Blå/hvit

Post by hsimpson »

Hva med å legge den ut for salg i salgs-delen av forumet ett par uker for å se om du får noen respons?
Solgte min raskt via forumet i mars selv, kan jo være verdt ett forsøk...

Mener jeg fikk vite at listeprisem på min 99-modell da var 48.000 :?
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
LisaMuld

Post by LisaMuld »

Gixxerman wrote:En forhandler skal tjene penger på salget så jeg skjønner godt at du blir tilbudt 40k da. Hva er det å lure på, det er da en butikk, og ingen veldedighetsorganisasjon...
Hehe, nei jeg forstår forhandleren veldig godt for å si det sånn, men jeg vet jo ikke om jeg får solgt den til 47 000 til våren. Har ligget ute til det i to mnd nå...

LisaMuld

Post by LisaMuld »

lgbekk wrote:Enig med Waffel, trenger ikke være en dårlig deal.
Nå kjenner ikke jeg til ev. listepris eller hvor lettsolgt en sv650s er.
Det er jo din avgjørelse, men jeg kan jo tenke litt om dette allikevel.

Du er gravid og har ikke kjørt denne sesongen heller.
Du ser for deg at det kan være mulig å få 46-47000,- til våren.
Du vil som du sier måtte bet. forsikring , husk også årsavgiften på nyåret.
Nåværende regler sier at den som eier 1/1. er ansvarlig for bet. av årsavgiften (hvis ny eier er en dårlig betaler).
Usannsynlig at en privat kjøper betaler det du forlanger, alle vil prute litt før de slår til.

40000,- netto fra en forhandler ved overtagelse sparet deg for alle utgifter og usikkerhet rundt ovenstående.
En proffesjonell forhandler vil heller ikke kunne reklamere/klage til en privatperson på feil som kan oppstå.
For meg virker en mulig nettogevinst liten ved å gamble på å vente, men som sagt er det du som avgjør det.

Uansett, lykke til (også med barnet!)
Nettopp noe sånt jeg tenker å...men kjipt om jeg kan få høyere pris av en privat...jaja, skal prøve å få solgt den til hans listepris ihvertfall (42 000)
..
Takk takk :)

LisaMuld

Post by LisaMuld »

hsimpson wrote:Hva med å legge den ut for salg i salgs-delen av forumet ett par uker for å se om du får noen respons?
Solgte min raskt via forumet i mars selv, kan jo være verdt ett forsøk...

Mener jeg fikk vite at listeprisem på min 99-modell da var 48.000 :?
Går ann det å kanskje. Han ville ha svar i morgen da men..

Listeprisen synker vel ikke 6 000 på noen mnd? på samme år? hmm...

Takk for alle svar forresten! :)

Post Reply