Skal jeg ta dette tilbudet? Regner med jeg ikke får solgt den før til våren uansett..
Takk for svar fra dere som har litt mer peil enn meg

Nei det er det jeg tenker på også. Han mente listeprisen lå på 42 000 og den ville synke til 40 000 neste år. Syns det hørtes lite ut jeg men..lostiones wrote:Det høres lite ut med 40000, men forhandleren teke ikkje in sykkel vis ikkje de kan tiene minst 10000 på den, så vis du kan venta med å selge den te våren vil du kunne selge den for rett under 50000 tipper eg, uansett ke du gjær lukka te med salget
Må vel ha forsikring på den, hvertfall brann og tyveri...Blir litt i vintermnd for det..lostiones wrote:Kan ikkje du bare si opp forsikring da? listepris er veldig misvisende for de tar utganspunkt i at sykkelen kjører 10000 km.i året mens du he kjørt kun 30000 og vis sykkelen i tilleg er strøken så gjelder ikkje den listepris, nei de er grodige de forhandlere
aner ikke...skulle gjerne visst det selvrerell wrote:Finns gällande listepriser på mc tillgängliga på webben?
Hehe, nei jeg forstår forhandleren veldig godt for å si det sånn, men jeg vet jo ikke om jeg får solgt den til 47 000 til våren. Har ligget ute til det i to mnd nå...Gixxerman wrote:En forhandler skal tjene penger på salget så jeg skjønner godt at du blir tilbudt 40k da. Hva er det å lure på, det er da en butikk, og ingen veldedighetsorganisasjon...
Nettopp noe sånt jeg tenker å...men kjipt om jeg kan få høyere pris av en privat...jaja, skal prøve å få solgt den til hans listepris ihvertfall (42 000)lgbekk wrote:Enig med Waffel, trenger ikke være en dårlig deal.
Nå kjenner ikke jeg til ev. listepris eller hvor lettsolgt en sv650s er.
Det er jo din avgjørelse, men jeg kan jo tenke litt om dette allikevel.
Du er gravid og har ikke kjørt denne sesongen heller.
Du ser for deg at det kan være mulig å få 46-47000,- til våren.
Du vil som du sier måtte bet. forsikring , husk også årsavgiften på nyåret.
Nåværende regler sier at den som eier 1/1. er ansvarlig for bet. av årsavgiften (hvis ny eier er en dårlig betaler).
Usannsynlig at en privat kjøper betaler det du forlanger, alle vil prute litt før de slår til.
40000,- netto fra en forhandler ved overtagelse sparet deg for alle utgifter og usikkerhet rundt ovenstående.
En proffesjonell forhandler vil heller ikke kunne reklamere/klage til en privatperson på feil som kan oppstå.
For meg virker en mulig nettogevinst liten ved å gamble på å vente, men som sagt er det du som avgjør det.
Uansett, lykke til (også med barnet!)
Går ann det å kanskje. Han ville ha svar i morgen da men..hsimpson wrote:Hva med å legge den ut for salg i salgs-delen av forumet ett par uker for å se om du får noen respons?
Solgte min raskt via forumet i mars selv, kan jo være verdt ett forsøk...
Mener jeg fikk vite at listeprisem på min 99-modell da var 48.000