Pazzo-hendel som ikke passer

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
FV

Pazzo-hendel som ikke passer

Post by FV »

:evil:

Fikk endelig de nye hendlene jeg har bestilt meg, løøøp ned i garasjen for å få montert dem på. Clutch-hendelen var lett å bytte, det var gjort på 5 min, men da jeg skulle begynne på bremsehendelen fikk jeg problemer. Det virker ikke som om den passer i det hele tatt! Den er for tykk til å passe inn i braketten den skal ligge i, å det ser ut som om vinkelen er helt feil iforhold til braketten. Kan det være at det være at jeg har fått feil hendel? Er det forskjell på braketten til en sykkel med ABS? Rimelig fortvilt nå :(

Du ser her at vinkelen vil bli rimelig feil om jeg i hele tatt hadde fått den inn i braketten:
Image

Den er jo alt for tykk til å få plass, nærmere en millimeter:
Image

Clutchendelen satt som ett skudd:
Image

Image
Gixxerman

Re: Pazzo-hendel som ikke passer

Post by Gixxerman »

1 mm sa du, for meg ser det ut som en 1cm :shock: Altså det der er helt feil og det skjønner jeg jævla godt. Send dem en mail. Sorry for din del, men ja det kan være en forskjell. Hva står det på det du bestilte forresten, og hvilken årsmod har du ?(K7 regner jeg med men)
De jeg monterte på min gamle sykkel passet som fot i hose, og alle andre jeg kjenner som har montert dem har det også passet like a glove.

PS: Send dem dette bildet:

http://i185.photobucket.com/albums/x76/ ... C00196.jpg
FV

Post by FV »

Det er nok ikke 1 cm, da hendelen knapt er 1 cm tjukk total. Det er en K7 ja. Jeg lurer jo på om det kan være noe med at jeg har ABS på sykkelen da, men det sto ingenting om at det forskjell på dette. Jeg vil uansett tro det er likt med ABS eller ikke.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Eller at de faktisk har klart å sende deg feil hendel, så den egentlig er til en annen sykkel. :o
FV

Post by FV »

Ja, det stemmer nok Gixxer. Jeg skulle hatt en F14 til min, dette er en F35. F35 er til 05-06 ZX6R...
Post Reply