Kan hende det er noen som vil ha en treg sykkel og

Jeg prøver meg på Zero Wing på SegaBanditbiker wrote:'All Your base are belong to us'. Heder og ære til den som husker hvor den er hentet i fra.
Sikkert no Star Trek greierBanditbiker wrote:'All Your base are belong to us'. Heder og ære til den som husker hvor den er hentet i fra.
Nja, tenkte bare på deres meninger om det tregeste dere har kjørt i mc verden.Beetle wrote:Ja si det du.....![]()
Tenker med en gang på litt moderate "offroadsykler" når man snakker om trege sykler , men hva er en treg sykkel?
Ofte går de "trege" syklene betraktelig bedre enn endel GTI biler.
Men det spørs hva man mener med treg.
En sykkel som er rask fra 0-100km/t føles ikke alltid like rask når man befinner seg på lave turtall.
En sykkel som er rask fra 2-3000 rpm er kanskje ikke så rask fra 0-100 km/t og har ikke samme høye toppfart som en sykkel som trives på høye turtall.
Jeg vil sammenligne det med bensinbiler kontra dieselbiler , jeg har kjørt endel bensinbiler som har en høy toppfart og bruker kort tid fra 0-100 km/t , men etter å ha kjørt diesebil en stund så føler jeg at den er mye raskere til vanlig kjøring.
Jeg har selv en rask dieselbil og det er en herlig følelse med bundrag der man trenger det , toppfarten stopper på 209km/t mens en bensinbil med tilsvarende motoreffekt vil klare 215km/t ,men føles mye tregere i bensinbilen.
Derfor blir det vanskelig å svare før det sies hvor man ønsker at sykkelen skal være rask.
Chris wrote:Jeg prøver meg på Zero Wing på SegaBanditbiker wrote:'All Your base are belong to us'. Heder og ære til den som husker hvor den er hentet i fra.
Det har du helt rett i, tror jeg.Chris wrote:Jeg prøver meg på Zero Wing på SegaBanditbiker wrote:'All Your base are belong to us'. Heder og ære til den som husker hvor den er hentet i fra.