Fikk kræsja med en kamerat!
-
- MC: har en yamaha dt125r.. går bra
Fikk kræsja med en kamerat!
Hallo.
Jeg og en kamerat klarte og få kræsja litt i sta.
Det som skjedde var at vi lå etter en bil i veldig lav fart. Så svingte den bilen av og kameraten min lå på høyere side av kjørebanen og jeg litt mer til venstre. Så titter kameraten min seg bakover for og se hvem som kjørte bilen. mens han kjører og ser bakover får han hekta seg inn i meg og vi begge mister balangsen. Han kommer seg løs og tryner bortover veien! Jeg forsetter bortover men får en skrens på en midrabatt og flyr over midrabatten og over i andre felte..
Det jeg har sett av skader på sykkelen min er deksjel styre og girpedalen. Jeg kjørte en dt125r og han en honda mt5!
detta skjedde på e18 ved en innkjøring til et boligfelt.
Så lurer jeg litt på hvordan vi skal dele skyld og om det går og få det på no forsikrings greier? begge har lappen!
Jeg og en kamerat klarte og få kræsja litt i sta.
Det som skjedde var at vi lå etter en bil i veldig lav fart. Så svingte den bilen av og kameraten min lå på høyere side av kjørebanen og jeg litt mer til venstre. Så titter kameraten min seg bakover for og se hvem som kjørte bilen. mens han kjører og ser bakover får han hekta seg inn i meg og vi begge mister balangsen. Han kommer seg løs og tryner bortover veien! Jeg forsetter bortover men får en skrens på en midrabatt og flyr over midrabatten og over i andre felte..
Det jeg har sett av skader på sykkelen min er deksjel styre og girpedalen. Jeg kjørte en dt125r og han en honda mt5!
detta skjedde på e18 ved en innkjøring til et boligfelt.
Så lurer jeg litt på hvordan vi skal dele skyld og om det går og få det på no forsikrings greier? begge har lappen!
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Fikk kræsja med en kamerat!
Men DERE da, går det greit ?
-
jada! reiste oss opp og kjørte hjem.. jeg fikk faktisk ikke en skramme i det hele tatt.. men hadde flask med at det ikke kom bil! da hadde ikke jeg sitti her nå! han andre sitter og tørker blod fra kneet.
-
Det er iallefall bra at det går bra med dere da.
Etter det jeg forsto så er det vennen din sin skyld at du fikk en skrens, men så er det ditt ansvar for og holde deg langt bak slik at du skal greie og bremse slik at sånne ting IKKE skal skje, så jeg syns at dere skal betale 50/50, eller så betaler du dine skader, og han sin sine egne skader.
Etter det jeg forsto så er det vennen din sin skyld at du fikk en skrens, men så er det ditt ansvar for og holde deg langt bak slik at du skal greie og bremse slik at sånne ting IKKE skal skje, så jeg syns at dere skal betale 50/50, eller så betaler du dine skader, og han sin sine egne skader.
-
grunnen til at jeg lå så nærmet var at det var kø på grunn av den bilen som kjørte så sagte! også kjørte vi i gang igjen etter at den hadde svingt av inn på ei busslomme. Og da så han bakover og fikk hekta seg i meg fordi vi lå likt i felte.
-
Ja, men det er fortsatt ditt ansvar og holde deg langt nok bak 
men vis du lå foran han så var det han sin skyld...

men vis du lå foran han så var det han sin skyld...
Last edited by Asker_Alex on 09 Dec 2007 00:18, edited 1 time in total.
-
ja det er jo det. Får se åssen vi gjør det.. det koster ikke så mye for nye deler til min så det går vel greit.. og sykkelen hans ble omtrent ikke skada.
Bra det gikk bra med dere. Tror ikke det lønner seg å blande inn forsikringsselskapet i dette. Det endet sannsynligvis med at dere mister bonus begge to, som fører til at forsikringene deres blir mye dyrere enn nødvendig i mange år fremover.
-
"sletta"
Last edited by yamahadt125r on 10 Dec 2007 14:17, edited 1 time in total.
Han må jo ha en eller annen forsikring, i det minste ansvar, eller så kjører han ulovlig, og da er vel strengt tatt alt hans skyld uansett.
Men hvis det ikke blir så fryktelig dyrt, får dere finne ut om det blir 50/50 eller betale egne skader. Ikke bland inn noen forsikringer uansett.. Ikke bare kan du miste de (bare) 10%, men setter deg tilbake med henhold til å øke bonusen fremover..
Men hvis det ikke blir så fryktelig dyrt, får dere finne ut om det blir 50/50 eller betale egne skader. Ikke bland inn noen forsikringer uansett.. Ikke bare kan du miste de (bare) 10%, men setter deg tilbake med henhold til å øke bonusen fremover..
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Jeg anbefaler at dere løser dette privat dere imellom, istedenfor å blande inn forsikringsselskap som det er sagt. Særlig når en av dere ikke har forsikringen i orden! Da vil uansett forsikringsselskapene sette igang et voldsomt skylddelingsoppgjør, og når forsikringen til en av dere ikke er i orden, er ikke det noe lurt. Det er straffbart som sagt å kjøre uten forsikring! Prøv å få oversikt over skadene, og deretter prøv å komme frem til en fordeling dere i mellom. En MT5 er ikke verdt så mye, og det burde være greit å få tak i deler. Finn en rimelig skylddeling dere imellom, og takk høyere makter for at ingen ble skadet
Eventuelt kan dere løse det med nevene på kammerset, men forsikringsselskapene bør holdes langt unna.

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
En moped har vel ikke lov til å kjøre på motorveien så jeg tror det er best og ikke ta det på forsikringen. Plutselig skal de vel ta trimmen hans også 

- boxer wolf
Dette kan ikke ha vært på motorvei. Der er det ikke busslommer. Det kan ha vært 4-felt, men da er det lite trolig at de ville blitt hindret av en saktekjørende bil. Dette må være en del av E18 hvor det kun er tofelt, og etter all sannsynlighet lovlig å kjøre moped.Gixxerman wrote:En moped har vel ikke lov til å kjøre på motorveien så jeg tror det er best og ikke ta det på forsikringen. Plutselig skal de vel ta trimmen hans også
Uansett, skadene høres ut til å være så små at det ikke lønner seg med forsikring uansett hvordan man vrir på det. Det er vel ikke sikkert at skadene går over egenandelen en gang. Løs det dere imellom, vær glad for at ingen ble alvorlig skadet, hold bedre avstand i fremtiden og sørg for å få forsikringen i orden.

Si det du mener, og men det du sier.
-
"sletta"
Last edited by yamahadt125r on 10 Dec 2007 14:18, edited 1 time in total.
Hvertfall ikke så smart å skrive om det her da. Vet aldri hvem som kikker innom.