Motorcenteret AS annonse...
Re: Motorcenteret AS annonse...
Tro meg, du ønsker ikke å handle der. Vel.. hvis du skal flytte ut av landet eller tar sjansen på at du ikke trenger service senere...
Det er så vidt jeg kan se en sykkel du kan få tak i andre steder, særlig ettersom den er ny.
De kan være så bra de bare vil når de selger, det er ikke der testen er.
Det er så vidt jeg kan se en sykkel du kan få tak i andre steder, særlig ettersom den er ny.
De kan være så bra de bare vil når de selger, det er ikke der testen er.

-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
det er jo sant... Men så er det det, at hvis du prater med en selger som virker tvilsom, så kjøper du ikke produktet..speedfreak wrote:Er ikke mannen eller selgeren jeg vil ha men sykkelen...

Jeg mener at selger av ett produkt har mye å si, spesielt med tanke på kjøretøy. Nå var jo denne sykkelen ny, men om det var snakk om bruktsykkel her, så hadde jeg aldri kjøpt av denne selgeren. Selgeren er tydeligvis istand til å si hva som helst.
- speedfreak
- MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150. - Location: Øyno
FV wrote:Jeg mener at selger av ett produkt har mye å si, spesielt med tanke på kjøretøy. Nå var jo denne sykkelen ny, men om det var snakk om bruktsykkel her, så hadde jeg aldri kjøpt av denne selgeren. Selgeren er tydeligvis istand til å si hva som helst.
Ja er jo enig med det der, men da har vi det igjenn at man ska jo sjekke sykkelen nøye før en kjøper den å?
Lit ansvar har man jo selv også mener jeg.
Jeg har hatt 27 sykler nå og 23 av dem er kjøpt fra private selgere, jeg har kjøpt sykkel av skrullete folk som har vert kanon gode og kjøpt av seriøse voksne folk med troverdigt "ytre" men har blit svindla rett rundt!!
Så min mening er nå uansett hvem det måtte være, Stol på deg selv å dine kunnskaper og gjør en grundig sjekk.
Spør om ALT du kan komme på å er noe bytta spør etter kviteringer, evt navn på vedkomende som utførte jobben å kontakt han for direkte info.
Jeg bryr meg ikke om folk snaker i koder så lenge det ikke er observert noe negativt på kjøretøyet.
Er det tydeligt en rin løgn eller noe skurrer er det jo bare å la vær

Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!
UPonONE
UPonONE
- bikejanerik
- MC: GT750 og GT550 og B-king................Suzuki, så klart
Nå skal vel jeg personlig være litt forsiktig her.......liste seg på tå osv osv
.siden jeg jobber i bransjen (ikke denne butikken)
Men hva er galt med butikken. At han som har lagt inn annonsen ikke akkurat kvalifiserer til å bli rakettforsker
så lurer jeg av ren nysgjerrighet hva som er galt med selve sjappa..
Ser de har en 85 GSXR750 stående..........Som har stått der i snart 2 år. Var innom å kjøpte kjøreutstyr til dama for snart 2 år siden, noe som gikk greit forresten. Men han kunne ikke noe om GSXR750 iallefall. For det er en 86m, noe han protesterte så innmari på, at jeg bare lo og gikk. Men etterpå forandret de på annonsen til 85/86m
Tror dere at de tar imot et tilbud på 20000 for støvsamleren??

Men hva er galt med butikken. At han som har lagt inn annonsen ikke akkurat kvalifiserer til å bli rakettforsker

Ser de har en 85 GSXR750 stående..........Som har stått der i snart 2 år. Var innom å kjøpte kjøreutstyr til dama for snart 2 år siden, noe som gikk greit forresten. Men han kunne ikke noe om GSXR750 iallefall. For det er en 86m, noe han protesterte så innmari på, at jeg bare lo og gikk. Men etterpå forandret de på annonsen til 85/86m
Tror dere at de tar imot et tilbud på 20000 for støvsamleren??

Sykler: Suzuki GT750 72m og Suzuki GT550 75m
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
Du kan ta en titt i ris-tråden min om motorcenteret Billingstad for en lettversjon av min historie med dem. Han er sikkert ok ved kjøp, men kommer du tilbake el. er helvete løs. Mht eget ansvar for å sjekke sykkel er jeg enig i det til en viss grad - men dette er en ny sykkel, så det er mye lettere å velge et sted man vil kjøpe sykkel. Det er selvfølgelig enklere mht pris også, ettersom det er enkelt å sammelikne tilbud (vanskeligere ved bruktsykkel). Mitt enkle råd er å ligge unna stedet. Ettersom du tydeligvis er erfaren på sykkel, kan du jo ta sjansen hvis du antar at du kan ta sykkelen og ikke komme tilbake.

Nå er det ikke så veldig lett å finne ut av alle feil på en sykkel kun ved en titt å en prøvekjøring. De verste feilene er ofte de som er vanskeligst å finne ved en vanlig sjekk og prøvetur.
- bikejanerik
- MC: GT750 og GT550 og B-king................Suzuki, så klart
Nå trur jeg ikke kawa er plaget med så mange barnesykdommer, men skjønner skepsisen til sjappa hvis de har et frynsete rykteFV wrote:Nå er det ikke så veldig lett å finne ut av alle feil på en sykkel kun ved en titt å en prøvekjøring. De verste feilene er ofte de som er vanskeligst å finne ved en vanlig sjekk og prøvetur.

Sykler: Suzuki GT750 72m og Suzuki GT550 75m
Misforstå meg rett, det er forhandleren og ikke sykkelen jeg snakker om her. Når har jo denne sykkelen vært på markedet ett år, så evt barnesykdommer regner jeg med at Kawa har tatt seg av, selv om jeg ikke har hørt om noen til nå.bikejanerik wrote:Nå trur jeg ikke kawa er plaget med så mange barnesykdommer, men skjønner skepsisen til sjappa hvis de har et frynsete rykteFV wrote:Nå er det ikke så veldig lett å finne ut av alle feil på en sykkel kun ved en titt å en prøvekjøring. De verste feilene er ofte de som er vanskeligst å finne ved en vanlig sjekk og prøvetur.
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
For meg er det viktig hvem jeg kjøper en mc av, siden jeg vil trenge å ta kontakt med vedkommende igjen for service, nye produkter og om det skulle oppstå problemer.
Da jeg skulle kjøpe Rødhette kunne jeg velge mellom to forhandlere. Og jeg valgte bort den som ikke virket seriøs. Han som ikke gadd å komme med et tilbud, eller å sjekke opp de spørsmålene jeg hadde. Nå var jeg så heldig at jeg kunne kjøpe identisk mc hos en annen forhandler. Hadde jeg ikke kunnet det, så hadde jeg gått for et annet merke.
Da jeg skulle kjøpe Rødhette kunne jeg velge mellom to forhandlere. Og jeg valgte bort den som ikke virket seriøs. Han som ikke gadd å komme med et tilbud, eller å sjekke opp de spørsmålene jeg hadde. Nå var jeg så heldig at jeg kunne kjøpe identisk mc hos en annen forhandler. Hadde jeg ikke kunnet det, så hadde jeg gått for et annet merke.
Der jeg har kjøpt kjøreutstyret mitt kommer jeg til å gå alltid, pga god service, enkelt å prute og han får tak i det utstyret jeg vil ha. Der jeg kjøpte sykkelen kommer jeg ikke til å ta servicer igjen, delvis på grunn av service, mye pga frekkheter fra selger (noe jeg ikke vil gå nærmere inn på)
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Jeg hadde vært litt reservet mot å legge igjen penger der. Rett og slett fordi en slik annonse ikke utstråler seriøsitet. OM en har dysleksi så finn en som ikke har det for å finlese annonser ihvertfall.
Men uansett, en Kawa er vel såpass kurant at en ikke behøver å kjøre service der en har kjøpt sykkelen vel?
Men uansett, en Kawa er vel såpass kurant at en ikke behøver å kjøre service der en har kjøpt sykkelen vel?
Det stemmer, å det har jeg heller ikke tenkt til å gjøreAlas wrote:Men uansett, en Kawa er vel såpass kurant at en ikke behøver å kjøre service der en har kjøpt sykkelen vel?

- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Da jeg skulle kjøpe meg skinndress i sommer, valgte jeg en annen forhandler enn der jeg kjøpte sykkelen pga. dårlig service hos den første forhandleren. Jeg er nøye på servicen der jeg handler, så når jeg da ikke var helt fornøyd skulle det ikke mye til for å bytte forhandler. Om jeg må kjøre 20 min ekstra for å komme til den andre forhandleren får så være, jeg legger ikke igjen mer penger enn nødvendig på et sted jeg ikke er fornøyd med. Dette er da også grunnen til at det er den "nye" forhandleren som har fått sykkelen på vinterlagring, og som skal ta 10k service og effektøkinga 

- speedfreak
- MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150. - Location: Øyno
Lølle wrote:Du kan ta en titt i ris-tråden min om motorcenteret Billingstad for en lettversjon av min historie med dem. Han er sikkert ok ved kjøp, men kommer du tilbake el. er helvete løs. Mht eget ansvar for å sjekke sykkel er jeg enig i det til en viss grad - men dette er en ny sykkel, så det er mye lettere å velge et sted man vil kjøpe sykkel. Det er selvfølgelig enklere mht pris også, ettersom det er enkelt å sammelikne tilbud (vanskeligere ved bruktsykkel). Mitt enkle råd er å ligge unna stedet. Ettersom du tydeligvis er erfaren på sykkel, kan du jo ta sjansen hvis du antar at du kan ta sykkelen og ikke komme tilbake.
Tror folk missforstår meg lit nå..
Jeg forsvarer ikke hverken person eller sjappe her i det heletatt. Jeg sier bare at om du kjøper fra forhandler så ja, det er viktigt at du føler deg trygg på et kjøp å at de kan gi den servicen du fortjener, MEN jeg snakker om enkelt personer privat,firma,importør+++ da bryr jeg meg ikke så mye om folkene, ser på meg selv som en rar skue å om noen ikke vil kjøpe en skikkelig god sykkel fra meg billigt pga at jeg er "rar" eller opptrer "rotete" så syntes jeg det er feil.
Alle er vi ikke like å alle vil jo gjøre best mulig deal vil jeg tro.
Så alt i alt, om sjappa er grumsete så handler man ikke der, derfor jeg går til privat personer, de er ærligere, du har klagerett om noe er feil å kan heve kjøpet, å finne feil på mc er ikke så vanskeligt, nå vet ikke jeg hvilken skjulte feil du tenker på FV men du kann sikkert grunnprinnsoppet selv på kontroll punkter, eneste du ikke kan se er eletriske feil som kan være hjemesnikra (svært sjeldent det er slikt på nyere mc)
Mekaniske problemer, resten kan man se å ta på..
Mekanisk sett går det på lyder og testing på turtall på alle gir,belastning på lav rpm,, høy rpm, sluring, høy rpm over noen sekunder i mellomregister,++++ dette er ting man sjekker ved et kjøp, tåler ikke sykkelen en slik behandling når du tester den er det søppel.
Kan sitte her i timesvis å skrive nå merker jeg, men gir meg tror jeg

Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!
UPonONE
UPonONE