Underskriftskampanje - Nyttårsaften 2009
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Underskriftskampanje - Nyttårsaften 2009
noe av stoffene i detta skal friksjonstenne-dessuten er det jo beregnet til å eksplodere også da... 

Med "ikke idiot" så mener jeg at han f. eks. ikke satt å røykte mens han gjorde det. Ting kan fortsatt eksplodere i trynet på deg uansett hvor mange forhåndsregler man tar.Lølle wrote:Det hjelper vel strengt tatt ikke at han ikke er en idiot, hvis han gjør idiotiske ting?inunf wrote:Han også holdt på med slikt i mange år. Etter det jeg har blitt fortalt så åpnet han en "ladning" av den typen som er inne i et sånt papprør. Den gikk av i fingrene på ham med en gang han åpnet den, og så kastet han seg unna før selve hovedladningen gikk av. Bare den lille ladningen holdt på å gjøre ham blind, og han fikk kraftige forbrenninger på begge hendene. Nå er det ikke alt han karen her gjør som er like gjennomtenkt, men noen idiot er han ikke. Jeg regner med at han var forsiktig og tok sine forhåndsregler.
"tok sine forholdsregler....holdt på å gjøre ham blind... kraftige forbrenninger...et eller annet som ikke stemmer helt
![]()
Ja, hvis det er kriteriet for å være smart, så...
Det er vel en grunn til at det ikke står på pakken: røyking forbudt under demontering.
Jeg synes det er synd at folk ødelegger seg når de gjør slikt, men det har et lite anstrøk av darwinisme...
Det er vel en grunn til at det ikke står på pakken: røyking forbudt under demontering.
Jeg synes det er synd at folk ødelegger seg når de gjør slikt, men det har et lite anstrøk av darwinisme...

- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
He he, du er fæl!Lølle wrote: Jeg synes det er synd at folk ødelegger seg når de gjør slikt, men det har et lite anstrøk av darwinisme...
Neida. Det må jo være en mening med at enkelte gjør slike teite ting gang på gang??Ulvinnen wrote:He he, du er fæl!Lølle wrote: Jeg synes det er synd at folk ødelegger seg når de gjør slikt, men det har et lite anstrøk av darwinisme...
Det er alltid artig å følge den årlige tildelingen av The Darwin Awards;
In the spirit of Charles Darwin, the Darwin Awards commemorate individuals who protect our gene pool by making the ultimate sacrifice of their own lives. Darwin Award winners eliminate themselves in an extraordinarily idiotic manner, thereby improving our species' chances of long-term survival.
Kriterier:
Reproduction
Out of the gene pool: dead or sterile.
Excellence
Astounding misapplication of judgment.
Self-Selection
Cause one's own demise.
Maturity
Capable of sound judgment.
Veracity
The event must be true.

- Ulvinnen
Har du en link til den utdelingen?
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det er jo bare amatører som ikke får kjøpe slikt fyrverkeri. Man kan jo gå sammen om å ha et proff -laget og -oppsendt show. Det er jo mye flottere å se på.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Ulvinnen
He he, mye bra lesestoff der!

Det er litt ymse angående raketter med tanke på sikkerheten. Jeg mener ikke at de bør slutte å selge pinneraketter, men enkelte burde vært forbudt. Jeg hadde noen for noen år siden som var kraftig feildesignet. En gikk noen få meter opp før den plutselig kom ut av balanse og "knakk" ned igjen, og inn på terrassen. Den eksploderte rett under stuevinduet. En annen svingte på samme måten, men inn i et tre hos naboen. Feilen tror jeg var at pinnen var altfor kort, og toppen altfor flat. Det var ikke så mye vind heller, alle de andre rakettene klarte seg veldig bra...
De bør ikke slutte å selge pinneraketter, men passe på at alle er trygge, stabile, og tåler litt vind.
De bør ikke slutte å selge pinneraketter, men passe på at alle er trygge, stabile, og tåler litt vind.
Det er nok ikke rakettene som er feilen, det er jo i første omgang brukerne. På fjortisfylla er det gjerne tradisjon at alle bare løper som gærne rundt med lighter og tenner i hytt og gevær. Ikke rart at ting skjer da. Nei, den mest edru karen burde stå for anntenningen, og kun én kar.
- bikejanerik
- MC: GT750 og GT550 og B-king................Suzuki, så klart
Har selv jobbet i helsevesenet, både på legevakten og på ullevål sykehus
Og jeg har sett og tatt imot så mange stygge skader pga uvettig bruk av fyrverkeri. Skulle ønske jeg kunne vise frem bilder.......uff.
Og drita ungdommer har fått ødelagt livet grunnet sitt eget eller andres uvettige bruk av sprengstoff......Ja, det er faktisk sprengstoff
Håper driten blir forbudt, og at fyrverkeri blir styrt av spesialiserte team rundt omkring i landet

Og jeg har sett og tatt imot så mange stygge skader pga uvettig bruk av fyrverkeri. Skulle ønske jeg kunne vise frem bilder.......uff.
Og drita ungdommer har fått ødelagt livet grunnet sitt eget eller andres uvettige bruk av sprengstoff......Ja, det er faktisk sprengstoff
Håper driten blir forbudt, og at fyrverkeri blir styrt av spesialiserte team rundt omkring i landet

Sykler: Suzuki GT750 72m og Suzuki GT550 75m
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
Og..yess, en B-king. Juhuuuuu. Og nå eier jeg en svart en.........yessssss
- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Har vel ikke kjøpt fyrverkeri de siste 5 årene. Har kjøpt stjerneskudd og noen småting for datteren min, men ikke noe store batteri og raketter.
Synes det er en dårlig tradisjon å la privatpersoner fyre opp raketter som ofte er utrolig kraftige. Hadde vært mye bedre hvis hver kommune/by hadde tatt seg av dette selv.
Var i Spania for noen år siden og så på et beryktet fyrverkerishow. De lagde blomster, hjerter ++++ på himmelen med fyrverkeri. Myyye heftigere enn det små greiene vi har i Norge.
Synes det er en dårlig tradisjon å la privatpersoner fyre opp raketter som ofte er utrolig kraftige. Hadde vært mye bedre hvis hver kommune/by hadde tatt seg av dette selv.
Var i Spania for noen år siden og så på et beryktet fyrverkerishow. De lagde blomster, hjerter ++++ på himmelen med fyrverkeri. Myyye heftigere enn det små greiene vi har i Norge.
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
dengang bensin var billig gikk det noen kanner med dynamitt under på jordet....litt magnesiumpulver toppet opp lysshowet..