Det er vel et tegn på at det begynner å bli veldig glatt ute, og salt er vel ikke det beste for sykler?Moses wrote:Hva har egentlig salt med saken å gjøre ?
VÃ¥r nasjonaldag?
Re: VÃ¥r nasjonaldag?
I år var vel første sjangse 12.april eller så(her jeg bor). Enkelte sier de har vært ute i januar, februar eller mars og det skjønner jeg ikke. Her hvor jeg bor er rett ved vannet så det bør skje ting litt kjappere her. Når det fortsatt er glatt ut og mye grus, ser jeg liksom ikke helt poenget. Første turen skal foregå på tørr asfalt, og sånn er det med den sakenBanditbiker wrote:Jeg ser for meg at noen har en vesentlig kortere sesong enn andre![]()
Er det problemer med å få start tidligere i sesongen, eller er det fare for at plasten ikke greier temperaturen, eller er folk rett og slett for 'myggete' ?
At folk gidder å korte ned sesongen frivillig med en måned eller to, er 'beyond my mind'
EDIT: Tyrkleif

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Salt fører til korrosjon. Salt er et tegn på at det er ventet kuldegrader. Salt er et tegn på at det kan være strødd med grus på noen veistrekk.EvenDeven wrote:Det er vel et tegn på at det begynner å bli veldig glatt ute, og salt er vel ikke det beste for sykler?Moses wrote:Hva har egentlig salt med saken å gjøre ?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- boxer wolf
Det er nok definitivt en høy myggfaktor. Jeg husker en i hærværende tråd som siterte Ludvig overfor Ulvinnen med "Det er fali det!" da jeg startet årets sesong. Det er forøvrig samme person som synes sesongen blir i overkant avkortet ved oppstart etter 15. mars.Banditbiker wrote:Er det problemer med å få start tidligere i sesongen, eller er det fare for at plasten ikke greier temperaturen, eller er folk rett og slett for 'myggete' ?

Vi bor vel i samme område, og jeg startet sesongen 7. mars. Ikke noe problemer med grus eller glatt underlag..Gixxerman wrote: I år var vel første sjangse 12.april eller så(her jeg bor). Enkelte sier de har vært ute i januar, februar eller mars og det skjønner jeg ikke. Her hvor jeg bor er rett ved vannet så det bør skje ting litt kjappere her.

Si det du mener, og men det du sier.
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Og når startet du sesongen ?boxer wolf wrote: Det er nok definitivt en høy myggfaktor. Jeg husker en i hærværende tråd som siterte Ludvig overfor Ulvinnen med "Det er fali det!" da jeg startet årets sesong. Det er forøvrig samme person som synes sesongen blir i overkant avkortet ved oppstart etter 15. mars.![]()
- boxer wolf
Jeg kjenner en god optiker, sjekk siste linje før ditt innlegg.Banditbiker wrote:Og når startet du sesongen ?boxer wolf wrote: Det er nok definitivt en høy myggfaktor. Jeg husker en i hærværende tråd som siterte Ludvig overfor Ulvinnen med "Det er fali det!" da jeg startet årets sesong. Det er forøvrig samme person som synes sesongen blir i overkant avkortet ved oppstart etter 15. mars.![]()

triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
Tjaa.. Jeg fikk jo egentlig svar på spørsmålet mitt.
Nasjonaldagen er 1.mai = sesongstart
Men hva med siste dagen da?
Men samma det. Jeg fikk svar, så nå kan dere bare snakke om hva dere vil
Nasjonaldagen er 1.mai = sesongstart
Men hva med siste dagen da?
Men samma det. Jeg fikk svar, så nå kan dere bare snakke om hva dere vil

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Mulig det er en eller annen form for subtil humor ute og går her (eller at REMA-optikeren som solgte meg 3 par briller til den nette sum av NOK 30,- har gjort en dårlig jobb), men jeg er ikke i stand til å se den
.
Jeg mente å formidle at jeg syntes sesongen er seint i gang om jeg må starte etter 15.mars. Ved første og andre øyekast er jeg ikke i stand til å se at du har skrevet noe om når du startet sesongen din. Om du startet lenge før 15. mars, så ja.... da kan jeg nok godt ha gitt uttrykk for at jeg syntes at det kunne være 'fali' ja.
Alternativt, jeg er bare så jævla trøtt og ...........

Jeg mente å formidle at jeg syntes sesongen er seint i gang om jeg må starte etter 15.mars. Ved første og andre øyekast er jeg ikke i stand til å se at du har skrevet noe om når du startet sesongen din. Om du startet lenge før 15. mars, så ja.... da kan jeg nok godt ha gitt uttrykk for at jeg syntes at det kunne være 'fali' ja.
Alternativt, jeg er bare så jævla trøtt og ...........
Baron von Waffel wrote:Salt fører til korrosjon. Salt er et tegn på at det er ventet kuldegrader. Salt er et tegn på at det kan være strødd med grus på noen veistrekk.EvenDeven wrote:Det er vel et tegn på at det begynner å bli veldig glatt ute, og salt er vel ikke det beste for sykler?Moses wrote:Hva har egentlig salt med saken å gjøre ?
Javel ja.. Er vel ikke samme grunnene de strør for her da

For her strør de ikke før noen har ringt og klaget i et par uker..
- boxer wolf
Da satser vi på det. Jeg skrev i siste linje før ditt innlegg (etter quote av Gixxerman):Banditbiker wrote:Alternativt, jeg er bare så jævla trøtt og ...........
Hvilket skulle bety at sesongen startet en ukes tid før 15. mars.boxer wolf wrote:Vi bor vel i samme område, og jeg startet sesongen 7. mars. Ikke noe problemer med grus eller glatt underlag..

-
- MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
1.mai er nok "nasjonaldagen" ja. Men det er ikke dermed sagt at man ikke kjører før den tid.
Håper ikke jeg må vente så lenge med å få sykkelen ut på veien igjen.
Håper ikke jeg må vente så lenge med å få sykkelen ut på veien igjen.
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka