Må Halvorsen gå av?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Re: Må Halvorsen gå av?

Post by alexanderyi »

demons wrote:Fyren som kasta kake på henne er forresten en gammel skolekamerat av meg :D
Han bor ikke så langt unna et småbruk vi har ;-) (hvis han er i valdres enda?)
Mor hass har sånn akupunktur 2km unna der jeg bor, så kjenner litt til dem jeg oxo ;-)
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Re: Må Halvorsen gå av?

Post by maelling »

Baron von Waffel wrote:Det er dumt å love noe man ikke kan holde. Og er man avhengig av andre er det en god grunn til å ikke gi bindende løfter. Det er en god grunn til å ha SV i regjering.

Nå får vi se dem utøve sin politikk i ansvarlig posisjon. Og jeg synes nok Erik solheim har klart seg best. Men han har jo ikke de kontroversielle sakene.
SV er historien om det radikale partiet på ytterste venstre fløy som plutselig har kommet til makten, og har veldig mange ønsker om forandring og veldig lite tålmodighet. Mange innad i partiet mener at Halvorsen er for moderat, og at hun har moderert seg for mye. Hun er sannsynligvis den mest frittalende og urutinerte finansministeren vi noen gang har hatt, men SV har roet seg veldig mye i forhold til hvordan ting var i begynnelsen. Vi husker at partiet i begynnelsen protesterte mot egen regjering angående å sende kampklare F16 fly til Afghanistan, noe som viser mangel på kontroll i rekkene. De fleste partier har en form for tjenestevei, men her har partiet strammet seg kraftig opp og dissedentene har fått en runde med partipisken. Partiet har faktisk blitt så moderat at enkelte av de mest venstreorienterte SV'erne har søkt mot RV, så Halvorsen er nok til høyre for gjennomsnittet av SV'erne i eget parti i mange saker.

Når det kommer til løfte om å gå av: Hennes løfte var nok uklokt, og viser mangel på rutine og politisk kløkt. Det samme gjelder rekken av ugjennomtenkte, drømmende og taktløse utspill. Løftet om å gå av er riktignok ikke rettslig bindende, men det er nok det dummeste utspillet en statsråd noen sinne har kommet med, ved siden av "høyttenkningen" rundt oljeforbud. Erik Solheim er vår tids superminister, ved siden av Jonas Gahr Støre. I den grad Norge har noe så sjeldent som tenkende politikere, må disse to være gode eksempler på dette ved siden av Odd Einar Dørum :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Post Reply