CDI boks NSR (mellomregister)
-
- Posts: 19
- Joined: 01 Sep 2007 18:19
- MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene
Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t - Contact:
CDI boks NSR (mellomregister)
Har jolly på NSRern og fjerna eksosventila, men når jeg skal gi på så er det skikkelig hakkete på 5-6000 omdreinger. Kommer dette av CDI sperra? Har nemlig lest at den slår inn på 5700 omdreininger.
Hjelper det da og fjerne den for og få et jevnt og fint drag helt opp til rødsonen?
Takker for svar!
Hjelper det da og fjerne den for og få et jevnt og fint drag helt opp til rødsonen?
Takker for svar!
NSR 2001mod.
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
Det var det samme til meg. den hakker å så kommer den ja? ta CDI sperra så skal det bli bort
ble iaffal det til meg

x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
Det hjalp ikke hos meg.
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
hjalp som faen til meg =P
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 19
- Joined: 01 Sep 2007 18:19
- MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene
Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t - Contact:
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
skal skaffe meg en orginal boks og fjerne sperra i den. tar ikke sjangs på og ødelegge den jeg har 

NSR 2001mod.
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
Du kan også kjøpe fp cdi på nettet.
-
- Posts: 19
- Joined: 01 Sep 2007 18:19
- MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene
Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t - Contact:
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
veit, men er så dyrt, så tenkte jeg kjøper orginal som er billigere og fjerner sperra i den
NSR 2001mod.
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
Egentlig tror jeg det er eksosventilen du tok ut som gjør at det hakker. For den skal jo gradvis lukke og åpne seg, men det gjør den jo ikke lenger.?
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
jeg har ikke tatt ut noen eksosventil. Men jeg kutta cdien å det funker fjell. Hakker ikke i det heletatt, men det gjor det før.Honda_NSR wrote:Egentlig tror jeg det er eksosventilen du tok ut som gjør at det hakker. For den skal jo gradvis lukke og åpne seg, men det gjør den jo ikke lenger.?
Mye bedre drag på topp osv!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 19
- Joined: 01 Sep 2007 18:19
- MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene
Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t - Contact:
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
men jeg har IKKE eksosventiler, så da hjelper det ikke mener du?
NSR 2001mod.
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
Det var det jeg mente ja. NSR-freak har jo fortsatt eksosventil så det blir ikke det samme hos han.
Men sikkert bare å prøve da? Mer effekt blir det jo uansett.
Men sikkert bare å prøve da? Mer effekt blir det jo uansett.
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
ser at posten er død, men skriver likevel.
Når du "fjerner" eksosventilen, får du bedre bunndrag og toppdrag, men mellom 4-8tusn Omdr. blir det helt kvalmt, mister ALT som heter effekt, eksosventilen åpner og lukker seg etter hvilket turtall du har for å skaffe mest mulig effekt ut av registeret, men som de fleste vet så åpner eksosventilstyringen til nsr orginalt rundt 70%, å da velger mange å låse ventilen på max, for å få mest ytelse på høye turtall, jeg selv gidder ikke offre mellomregisteret på slikt. hvis du vil ha max toppdrag kan du enten:
- kjøpe FP styring og få ultimat effekt på hele registeret
- låse ventilen på max å få bare direkte bunndrag og toppdrag
Choose Wise!
Når du "fjerner" eksosventilen, får du bedre bunndrag og toppdrag, men mellom 4-8tusn Omdr. blir det helt kvalmt, mister ALT som heter effekt, eksosventilen åpner og lukker seg etter hvilket turtall du har for å skaffe mest mulig effekt ut av registeret, men som de fleste vet så åpner eksosventilstyringen til nsr orginalt rundt 70%, å da velger mange å låse ventilen på max, for å få mest ytelse på høye turtall, jeg selv gidder ikke offre mellomregisteret på slikt. hvis du vil ha max toppdrag kan du enten:
- kjøpe FP styring og få ultimat effekt på hele registeret
- låse ventilen på max å få bare direkte bunndrag og toppdrag
Choose Wise!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
-
- Posts: 19
- Joined: 01 Sep 2007 18:19
- MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene
Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t - Contact:
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
er ikke så sikker på det med bedre bunndrag
, er det derfor man har eksosventiler??? så man får bunndrag, jeg mener at uten dem så er det omtrent ingen ting

NSR 2001mod.
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
Re: CDI boks NSR (mellomregister)
bunndrag som i under 4k omdr, viss du skjekker selv på servoen som styrer heving og senking på ventilen finner du det ut selv
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.