Jeg bor i en privat vei. Uten nok parkeringsplasser. Tidligere var veien regulert med soneskilt med parkering forbudt, gjelder ikke oppmerkete plasser. Dette ble tatt ned pga noen lover og regler.
Senere kom det opp et skilt øverst i veien der det er snuplass. Parkering forbudt med underskilt "Gjelder snuplass".
I tiden mellom soneskiltet forsvant, til dette kom opp, var parkeringsselskapet ALDRI her, siden det ikke fantes noe som helst form for regulering. Til borettslagets store fortvilelse.
Kan det kommunale parkeringsselskapet bøtelegge meg for å parkere med to hjul på fortauet når veien er privat og jeg står langt unna snuplassen, som er det eneste regulerte stedet? For om man parkerer på plenen, får man i verste fall bare kjeft.
Eller er det parkering forbudt på fortauet uansett hvem sin vei det er, men helt lov å stå på plenen? Hadde jeg satt bilen uten hjul på fortauet, hadde ikke andre biler kunnet passere om noen uten hjerne parkerte litt dumt på andre siden av veien. Fortauet er forresten 20-30 m langt og fører fotgjengerne bare ut i veien.
Parkering av bil og bot
-
Parkering av bil og bot
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Re: Parkering av bil og bot
Uten at jeg kjenner forholdene hos deg mer enn du beskriver så regner jeg med at å parkere delvis på fortauet er forbudt.
Du har jo tydeligvis offentlige skilt i gata og da regnes den vel som offentlig tilgjengelig selv om den er privat eid.
Ble jo masse bråk i her i Oslo for et par år siden når kommunen skulle slutte å måke private veier som benyttes for ordinær trafikk.
Du har jo tydeligvis offentlige skilt i gata og da regnes den vel som offentlig tilgjengelig selv om den er privat eid.
Ble jo masse bråk i her i Oslo for et par år siden når kommunen skulle slutte å måke private veier som benyttes for ordinær trafikk.
Re: Parkering av bil og bot
Det er uansett forbudt å ha parkert på fortauet.. uansett om det er bare ett hjul der eller fire.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem