Går og tenker på å lage meg en glassfibertank fra scratch til en av mopedene mine (Ja, det er en moped, men en tank er vel en tank? Det er tanken som teller..) Har googlet litt men finner ikke spesielt mye info om emnet..
Er det noen som har gjort dette eller komt over sider med beskrivelser av dette? Ser en del bruker det i hillclimb- og cafèracermiljøene.
Erling
Støpe glassfiber-tank fra scratch.
Re: Støpe glassfiber-tank fra scratch.
en ren glassfiber bensintank er ikke noe å satse på da glassfiberen går i oppløsning pga bensinen. men som beskyttelses tank funker det. du trenger da glassfiber, gellcoath, herder + + + .. letteste måten å støpe på er med form. du kan lage form av hard bygg skum, men er sykt mye jobb..og der som alt annet. øvelse gjør mester...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Beste hadde vært en alu eller kompositt-tank da kanskje?
Tviler på jeg greier å banke ut en av alu selv
Tviler på jeg greier å banke ut en av alu selv

Jeg ville da mene at dette kunne ha gått ann da..
Det finnes ulike polyesterkvaliteter som benyttes avhengig av type kjemikalie, konsentrasjon og temperatur osv..
Jernklorid ,Klor, Saltsyre er blandt noen kjemikaler som spiser glassfiber/polyester, men finnes noen typer polyestere som er resistente mot de også, så ville da nesten tro at det finnes noe som også tåler bensin..
Det finnes ulike polyesterkvaliteter som benyttes avhengig av type kjemikalie, konsentrasjon og temperatur osv..
Jernklorid ,Klor, Saltsyre er blandt noen kjemikaler som spiser glassfiber/polyester, men finnes noen typer polyestere som er resistente mot de også, så ville da nesten tro at det finnes noe som også tåler bensin..
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
vinylester eller epoxy?... 

vinylester er vel mest mot syrer. epoxy holder bra på oljeprodukter. litt vanskeligere å få fint.
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod