Hva er galt med clutchen på KX'en?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
FV

Hva er galt med clutchen på KX'en?

Post by FV »

Jeg skulle nå ut på jomfruturen med KX'en, men da jeg skulle sette den i gir kvalte den seg med en gang. Jeg justerte wiren til det strammeste, men samme opplegget. Der hvor wireen er festa nede ved blokka, så virker det som om jeg har fullt utslag i det leddet som trekker clutchen inn og ut. Allikevel kveles den når den settes i gir. Noen som vet hva problemet er? Har vært borti liknende tidligere, men husker jo ikke hva jeg gjorde for å fikse det :-s
Kommer bilder senere.
FV

Re: Hva er galt med clutchen på KX'en?

Post by FV »

Kom til å tenke på at den har jo stått en god stund nå, kan det være at clutchlamellene har satt seg sammen på ett vis, og at de ikke vil løsne når jeg clutcher?
sveiva
MC: NÅ: Honda cb1000r-09
Tidligere: Kawasaki ER6F-06 wrf 450-04,Fj 1200-97, transalp-87,kh 100-84
Sønner 7og 3 år: TTR 50 -07

Post by sveiva »

Det kan være problemet ja, jeg bruker alltid en stropp rundt cluch hendelen når mine sykler står lagret over en lengre periode, for at dette ikke skal skje. :D
FV

Post by FV »

Ja, jeg har forhørt meg litt rundtom, og det viser seg at de kan sette seg litt om den står over lengre tid. Flere har visst også problemer med at clutchen ikke tar skikkelig før sykkelen er skikkelig varm. Så jeg får åpne clutchen i uka å se hvordan det ser ut, sjekke lameller og fjærer.
slash
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D

Post by slash »

Med min rm 125, så er det sånn at med en gang jeg starter den og setter den i gir. Så hender det at den stopper hvis jeg ikke har nok rpm fordi clutchen tar. Men etter jeg har kjørt litt så er det over.
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
orion
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02

Post by orion »

Du kan også prøve å trille sykkelen i gang, for å se hvordan den fungerer mens den er i gir.
Turbo Dream<3
FV

Post by FV »

Jeg får prøve meg litt frem med å kjøre den varm først. Om ikke dette fungerer, så åpner jeg clutchen og sjekker tilstanden på lameller og fjærer. Greit med en liten tilstandsrapport også :)

Takker uansett for hjelpen!
Post Reply