Reprise av fjor...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
cpeders
MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.

Reprise av fjor...

Post by cpeders »

Så da satt vi her igjen... på sørlandet, med mer enn nok snø. Det blir vel som en reprise av i fjor.
Vogntog på sommerdekk, mangel på brøyting, og strømmen forsvinner vel snart også.
Vurderer å gå til innkjøp av snøscooter. Men litt teit det også, siden det bare er føre til å bruke den ca 1-2 uker i året.
Men nå er ihvertfall kjøleskapet fyllt opp, så da er det bare å gjøre minst mulig frem til mandag. Bare rydde innkjørselen en gang i morra.....
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Pollti

Re: Reprise av fjor...

Post by Pollti »

Jeg skylder på bøndene jeg ! Kommuner og fylkeskommuner er så kjipe at de ikke har egen redskap mere. Innleid bil og mannskap og kommunal plog er greit nok men så er det litt dyrere enn en bondegnom så da får gnome jobben da :twisted: Og her i distriktet så har han ca 3-5 mil før han er på plass og siger avgårde med sine voldsomme 30 km/t. Og da kaster han snøen kun noen fattige 10 centimetere avgårde. :shock: Ja til ordentlig brøyting-skyt en John Deere i dag ! :shock:
Pollti

Post by Pollti »

HA ! Teorien min om bøndene stemmer. I "min" kommune er det ikke bondebrøyting men i nabo kommunen er det ufarbart annet enn på hovedveiene som Fylket har ansvar for. De er vel ferdig i fjøset snart tenker jeg.... :roll:
Jps

Post by Jps »

Hvor er i heldige deroppe i Norge :). I har masser af sne, mens det her i Danmark lader vente på sig (som sædvanligt). Send lige nogle vognlæs sne hertil, tak. :D
"Old man" 51 år. Kører Dr.big 2001 (90.000 km) og Piaggio SI 1989 (10.000 km).
Fra 1972-2007 har jeg kørt ca. 616.000km på 2 hjul :).
Besøk venligst http://www.2wheeler.dk
Wibbo

Post by Wibbo »

Jps wrote:Hvor er i heldige deroppe i Norge :). I har masser af sne, mens det her i Danmark lader vente på sig (som sædvanligt). Send lige nogle vognlæs sne hertil, tak. :D
Kul hjemmeside Jps \:D/ ... snø.. bleh! [-X
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Pollti wrote:HA ! Teorien min om bøndene stemmer. I "min" kommune er det ikke bondebrøyting men i nabo kommunen er det ufarbart annet enn på hovedveiene som Fylket har ansvar for. De er vel ferdig i fjøset snart tenker jeg.... :roll:
Ka faen so feila deg?
Takka faen fø at noken gidd å brøyta fø sånne idiota so deg!
mvh
"bonde gnom"
Pollti

Post by Pollti »

\:D/ \:D/ Jippi Olav`en ! Les mellom linjene så ser du hva det egentlig står. Til din informasjon så har kollegaene dine fremdeles ikke klart å rydde mere enn en brøkdel av sideveiene \:D/ Selv ikke mere enn 15 timer etter snøværet gav seg. Det er omtrent umulig for vanlige biler å forsere brøytekantene mellom sideveier og hovedvei så enten må de jobbe hele natta eller idiotene må ut med spaden og gjøre det selv i morgen. Av erfaring så er det overveiende sannsynlig at det ikke blir gnomene som tar den jobben men alle idiotene, og det må idiotene gjøre siden de fleste av dem har en jobb de må passe i morgen.
Det er ikke særlig stor brøyteaktivitet å se i nabokommunen i kveld så bøndene er vel ikke ferdig med brøytingen de gjør på vei til den kommunen enda :roll: Mange av dem har lang vei på traktor før de kommer dit de skal men dette her er som vanlig bånn i bøtta selv om det sikkert er veldig billig for kommunen det gjelder. Ihvertfall er det nok billig på papiret.
Jps

Post by Jps »

Wibbo wrote:
Jps wrote:Hvor er i heldige deroppe i Norge :). I har masser af sne, mens det her i Danmark lader vente på sig (som sædvanligt). Send lige nogle vognlæs sne hertil, tak. :D
Kul hjemmeside Jps \:D/ ... snø.. bleh! [-X
Tak for rosen, Wibbo :D. Og Snø er da dejligt (moro)??? :)
"Old man" 51 år. Kører Dr.big 2001 (90.000 km) og Piaggio SI 1989 (10.000 km).
Fra 1972-2007 har jeg kørt ca. 616.000km på 2 hjul :).
Besøk venligst http://www.2wheeler.dk
Post Reply