Feil i spørsmål på zensor.no?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
O_o

Feil i spørsmål på zensor.no?

Post by O_o »

Jeg har i nærmeste fremtid tenkt å ta teoriprøven, og tenkte å prøve meg på zensor.no først.
Det jeg lurte på var om noen kunne bekrefte/ avkrefte at den nederste linjen er feil, selv om prøven påstår at det er rett?

Image
Der står det jo at maks hastighet for "en mellomtung mc" er 90 km/t. Har ALDRI hørt om det før...
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Feil i spørsmål på zensor.no?

Post by Jeanette »

Det har jeg aldri hørt noe om.. Tror det er feil? Jeg har hvert fall kjørt med mellomtung sykkel sesongen 2007, og i vognkortet har det da stått "konstruktiv hastighet 145 km/t" :-k
EvenDeven

Post by EvenDeven »

På zensor.no sine sider er det mye feil.. Ville heller prøvd teoritentamen.no jeg da

Har merket mange feil på zensor sine sider, og jeg betaler ikke for å bli vranglært.. :lol:
O_o

Post by O_o »

tåpelig at de har slike feil, burde ikke vært lov! De skulle hverfall sagt fra da. "Denne prøven inneholder flere feil- ikke ta den seriøst."
O_o

Post by O_o »

Er det mye om bremselengde og sånt på prøven, f.eks. hvor lang strekning man trenger på å stoppe i 50/60/70 km/t osv? Det går jo greit å vite hvor lang bremselengden er i en bestemt hastighet når man får vite en annen, men hvordan kan man ta slikt bare rett ut av luften?
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Var ikke det på den prøven jeg fikk ihvertfall.. Men kommer jo alltid an på hvilken prøve du får da..

Prøvene blir vel også skiftet ut etter hvert år eller noe sånt?

Etter hva jeg har hørt ihvertfall
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Post by Petterjacobsen »

Hadde jo vært sant hvis max fartsgrense i Norge hadde vært 90km/h... Kan være et forsøk på et "lurespørsmål", dog utdatert...
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
O_o

Post by O_o »

Da hadde de vel ikke skrevet "maksimal hastighet for denne motorsykkelen"? Teit uansett, gidder ikke lege igjen mer penger der da :-s. Dessuten stod det at jeg måtte ha 35 feil for å stryke [-X :lol:
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Post by Petterjacobsen »

Hvorfor ikke? Kunne like godt stått tung MC, max hastighet for tung MC var jo for inntil noen år siden også max 90km/h. Men max hastighet fra fabrikk varierer jo mye.

Hva var de andre svaralternativene?

En moped er vel fra produsentens side godkjent for mer enn 45 km/h, men i Norge er det max 45km/h.

Men uansett, dårlig når det er feil, uansett hva slags feil det er...
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
O_o

Post by O_o »

Det står på bildet (lastet det opp med bildr.no, var visst ikke så bra. Du må åpne bildet i nytt vindu/ fane og så trykke F5 for å få det oppdatert stort).

Det med moped er jo ikke pga. fartsgrense, men føreren (egentlig). Føreren får lite opplæring, og skal derfor ikke kjøre fortere...
O_o

Post by O_o »

jaja.. kan bare fraråde zensor.no da. Så nå at de også påstod at lett mc maks kan kjøre i 80 km/t uansett fartsgrense. ](*,)
O_o

Post by O_o »

EvenDeven wrote:Var ikke det på den prøven jeg fikk ihvertfall.. Men kommer jo alltid an på hvilken prøve du får da..

Prøvene blir vel også skiftet ut etter hvert år eller noe sånt?

Etter hva jeg har hørt ihvertfall
Jeg tok prøven i dag. Det var et par spørsmål om bremselengde og hastighet på den prøven jeg tok; om jeg klarte stoppe for noen i veien i 50 km/t, men svaralternativene var ikke slik at jeg måtte vite det veldig presist da.
Fikk totalt 7 feil på prøven og bestod \:D/
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

=D>
De spm er gjerne de samme i bøker og på prøver.
Stopptid og bremselengde for 50 og 80 er nok greie å kunne.
Image
Image
O_o

Post by O_o »

Men et av svaralternativene var også om motorsyklisten hadde hatt 30 km/t som fart da han møtte fotgjengerne, dersom har økte hastigheten med 10 km/t... Men enig at det er lurt å kunne de hastighetene omtrentlig. Men da kan vi jo regne ut de andre hastighetene også da, bare vi vet hvordan bremselengden øker i forhold til farten
Post Reply