Balansering av hjul på mc.

Prat om tung MC.
Babelfisken

Re: Balansering av hjul på mc.

Post by Babelfisken »

pelsen wrote:
Gixxerman wrote:Men det jeg da lurer på er hvorfor en del mekanikere sier at det ikke trengs ? De skal jo kunne sakene sine :-k
jepp, man bør gå ut fra at de kan sakene sine.
DU av alle burde vite bedre :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ikke meg, håper jeg heh :)
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

når jeg i ettertid leser hva jeg selv har skrevet så ser jeg hva det står. :oops:

slik mente jeg det, skremmende hvor mye ett ord endrer meningen:
pelsen wrote:jepp, man bør kunne gå ut fra at de kan sakene sine.
losetom
MC: GSXR-750

Post by losetom »

jeje fikk vel egentlig ikke noe skikkelig svar men nå er hjula montert så får vi se når det blir mulig å teste om det rister \:D/

Måtte fjerne hugger'n over bakhjulet også, han nissen som har hatt denne før meg har montert den med nedslitt bakhjul og utslitt kjede så den lå nesten nedpå det gamle utslitte dekket når kjedet var strammet så hjulet sto nesten maks tilbake. hehe =D>

Nytt dekk og nytt kjede/drevsett og vips så gikk ikke hjulet rundt en gang. måtte le litt ja. får prøve og shimse opp huggern'n litt og hvis det ikke går så må jeg vel bare kjøpe en ny. hihi :lol:
916

Post by 916 »

Nesten alle mc-dekk er markert med en gul ring på det letteste punktet. Passer du på at det merket er der ventilen er trengs ikke avbalansering. Har aldri avbalanser og aldri merket noe til ubalanse ihvertfall.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

En rød prikk/merke er vel mer vanlig ;-) Har stæsja 200 dekk idag(og mye mer før det), så ich weiss.
916

Post by 916 »

Sikker riktig, men det er gul ring på mine BT012 fra i fjor(som er skummelt blankslitte ser jeg nå).
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Prøv pilot power eller pilot power 2CT. Anbefales :)
916

Post by 916 »

Har prøvd, men de er alt for glatte når det er vått. Dvs. ikke når det sprutregner, men i overgangen mellom tørr og våt vei. Brigdestone dekkene funker bedre for meg og min sykkel.
losetom
MC: GSXR-750

Post by losetom »

Hei, etter som det var så mye forskjellige meninger her om denne saken så kan jeg si følgende.
Da har jeg fått kjørt ett par turer og det er ingen risting eller noe vibrasjoner fra hjula uten lodd. Om det er fordi jeg har hatt flaks eller ikke det vet jeg ikke, men de er ikke balansert og fungerer utmerket.
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Kunne godt vært foruten loddene på mine hvite felger og,
men siden verkstedet satte de på ved dekkskifte så får jeg vel la de være der... :?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
ThunderAce
MC: -07 GSXR 1000

Post by ThunderAce »

Gixxerman wrote:Prøv pilot power eller pilot power 2CT. Anbefales :)
Har kjøpt inn Pilot Power 2CT nå, som skal legges på til uka :D Så får vi se om de blir avbalansert eller ikke :-k (Og spent på åssen de er å kjøre på) Kjørte på Metzler Race Tech K2 i fjor (funka jæ...ig dårlig på vått føre, men fy f.... som det satt når sola skinte \:D/ ), og de balanserte da felga da ;-)
Post Reply