Kvalitet på Triumph?

Prat om tung MC.
Beetle
MC: 2007 BMW R1200GS

Re: Kvalitet på Triumph?

Post by Beetle »

boxer wolf wrote:
texaz67 wrote:Takker for svar.

Har oså hørt mye positivt om Triumph spesielt av selgerene på AMD.Greit bare og kvalites sikre og nyansere litt fra mc folk generelt.

Skal vel forhøre meg mer angående garanti/reklamasjon etter hvert men det er i utgangspunktet den generelle kvaliteten på produktet jeg vil vite mer om :D
Jeg er jo så gammel at jeg husker kompiser med Engelske biler på tidlig 80 tallet som stort sett brukte tiden på mekking av ting som konstant gikk i stykker
Jeg kjenner endel med engelskproduserte biler fra 2000 tallet, som stort sett har klippekort på verksted. Engelsk bilindustri sliter fortsatt med kvaliteten.
Vi vil nok få høre om at noen merker har hyppigere verkstedsbesøk enn andre , men når man ser på disse undersøkelsene som drives i stort kvanta innen bilindustrien , så ser man at det ofte er snakk om promiller i forskjell.
Men det blir hauset opp i sky fordi slikt selger.
Jeg har aldri gått på slike undersøkelser men valgt kjøretøy etter hjertet ;-)
Eier både bil og sykkel som ikke vil havne høyest på slike undersøkelser , men kvalitet kan være så mye og kan ikke kun måles i antall promiller med stopp i forhold til x antall tusen kjøretøy.
Det handler om å eie noe man føler er riktig og har en kvalitet som kan vare også etter man forventer at kjøretøyet skal på de evige jaktmarker 8)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
texaz67
MC: Ktm 690Smc 2008
Tidligere sykler
kawa zx6r 98mod Suzuki gsxr750 93mod Yamaha dt50 82mod

Post by texaz67 »

Enig i at det er viktig å bruke hjertet ved valg av kjøretøy.Har alltid gjort det selv også.Men hjertet mitt er sånn skrudd sammen at det aldrig ville falt for "dårlige saker".

Er blitt bare mer overbevist om at Street triple er mitt valg da. Tror det blir en utrolig artig sommer :D
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Da får du i alle fall en utrolig tøff sykkel! ;)
Fidel
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jeg har hatt Triumph. En Sprint ST 955i. Super sykkel. Ingen problemer. Kjøp hvis du liker'n!

***OFF TOPIC***
Mht garantier: Hondas 5 år (og Yamahas) gjelder bare i Norge. Dvs de har internasjonal 3-årsgaranti, mens de siste 2 bare gjelder her i landet.

Ellers er det intet krav om å bruke MERKEverksted ifht servicer, ifølge konkurranseretten. Du kan fritt velge hvilket verksted som skal utføre service på din sykkel uten at det går ut over garantien. Forutsetningen er at verkstedet har generell godkjenning.

Om noen forhandlere prøver seg med noe sprell: Si i fra. Jeg for min del "samler" på sånne forhandlere. Det finnes f.eks. noen som gir "50/50-garanti". Da skal man liksom dele på garantireparasjoner. Det er selvsagt ikke tillatt, og noe tøvete greier.

Hvis MC-folket hadde klart å bruke forbrukermakta på samme måte som bilfolket har gjort det gjennom flere år, ville MC-bransjen vært langt proffere (selv om de hederlige unntakene heldigvis finnes). Mener nå jeg, da.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Du har helt rett, både med det ene og det andre, selv om det er Europagarantien som er 2 år og Norgesgarantien som er 3 år.
Honda krever at du er innom for sjekk minst en gang i året. Følger deg ang. 50/50. Utrolig irriterende. Garanti meg i øret.
Image
Image
Fidel
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Lølle wrote:Du har helt rett, både med det ene og det andre, selv om det er Europagarantien som er 2 år og Norgesgarantien som er 3 år.
Honda krever at du er innom for sjekk minst en gang i året. Følger deg ang. 50/50. Utrolig irriterende. Garanti meg i øret.

Selvsagt - 2 år Europa og 3 år Norge...
Fidel

Post by Fidel »

AJ_Twin wrote:Greit å vite!
Jeg bruker nemlig et lokalt autorisert MC-verksted hvor mekkern har mer en 20 års erfaring og er fullstendig avhengig av å levere best mulig om han har tenkt å overleve. Noe han altså har gjort i mer enn 20 år...
Dyktig kar, som jeg stoler mer på enn de som jobber der jeg kjøpte Yamaha'en...
I tillegg er han selvfølgelig billigere... ;-)
Det aner meg hvem dette er - det er ikke tilfeldigvis en kar på Nordby vi snakker om her?
Lølle

Post by Lølle »

Det er lov å peke på de som fortjener det :-)
Image
Image
Lølle

Post by Lølle »

Har'n fortjent det, så hiv ham inn på Ris&ros :-)
Viktig å bringe frem gode kontakter.
Image
Image
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Du kan trygt kjøpe Triumph.
Speed trippel er en fet maskin. :D

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Pollti

Post by Pollti »

Har kjørt en sånn en i USA. Jeg hadde ikke lyst til å gi fra meg nøklene etter turen. Eieren kjører roadracing i California så jeg hadde nok ikke klart å kjøre fra ham heller :roll: Modellbetegnelsen husker jeg ikke men den ser veldig lik ut ST naked. Så stygg at den blir pen. \:D/
texaz67
MC: Ktm 690Smc 2008
Tidligere sykler
kawa zx6r 98mod Suzuki gsxr750 93mod Yamaha dt50 82mod

Post by texaz67 »

Hørtes bra ut :D

Kan jo poste et bilde av drømmen

Image
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

En liten informasjon fra en eier av en ny Triumph; Dagens modeller har skruer og bolter i mm-dimensjoner,så en trenger ikke ha både tomme- og mm-verktøy for å skru en gang i framtiden. ;-)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
916

Post by 916 »

Beklagelig, men sant. Engelskmennene må skjerpe seg, snart forsvinner vel venstrekjøringen også.
Post Reply