Hei
Noen som har forslag til Scooter 180-250ccm?
Fra før har jeg en 50ccm Piaggio NRG og er godt fornøyd med den.
Jeg skulle gjerne hatt noe lignende med mer futt og lovlig for to, men jeg vil ikke ha noe svært monster.
Scooter 180-250ccm?
Re: Scooter 180-250ccm?
Gå på ww.finn.no/mc Legg inn kriteriene dine og se hva som popper oppPiaggioNRG wrote:Hei
Noen som har forslag til Scooter 180-250ccm?
Fra før har jeg en 50ccm Piaggio NRG og er godt fornøyd med den.
Jeg skulle gjerne hatt noe lignende med mer futt og lovlig for to, men jeg vil ikke ha noe svært monster.

Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Scooter 180-250ccm?
Vespa GT 200 og GTS 250 er kule. Har lyst på en slik selv
Ellers har jeg selv Burgman 125, og den er kjempefin. Du savner egentlig ikke power her, og det er veldig mye krefter i mellomregisteret som gjør at den kjennes veldig sterk ut. Har også hatt en Vespa ET4 125, og den er bittelitt raskere igjen pga lavere vekt, selv om den er litt for liten for lengre turer. Alle her er 4 - taktere. Til sistnevnte kan du få tak i 180 cc trimsylinder, og da får man enda mer bunndrag og bittelitt mer gamp 


Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Scooter 180-250ccm?
Jeg ville også foreslått Vespa GTS250. Den er overraskende sprek, og til tross for bare 1 hk ekstra i forhold til Granturismo 200 er det enormot mye mer bunndrag i GTS-en. Dette er på grunn av innsprøytningsmotoren. Innsprøyninga kan dessuten programmeres om slik at du får noe mer effekt, og sammen med et effektanlegg høres vespaen ut som en liten ducati.
Jeg vet ikke hva 0-100 ligger på med denne, men når jeg lånte denne var jeg alltid først ut av lyskryssa og forbikjøringer i 90-soner (og gjerne motbakke) gikk raskt og enkelt. Og dét er ingen selvfølge på med en liten og bedagelig 250 fire-taktsmotor.
En annen og ganske spesiell skuter som du bare får tak i brukt her i norge (ble aldri tatt inn ny) er Gilera Runner 180. Den er totakt og enormt sprek. 0-100 går unna på 6 sekunder og da går mesteparten av den tida i fra 50-100. Ulempen er at den ser og høres ut som en vanlig moped.
Jeg vet ikke hva 0-100 ligger på med denne, men når jeg lånte denne var jeg alltid først ut av lyskryssa og forbikjøringer i 90-soner (og gjerne motbakke) gikk raskt og enkelt. Og dét er ingen selvfølge på med en liten og bedagelig 250 fire-taktsmotor.
En annen og ganske spesiell skuter som du bare får tak i brukt her i norge (ble aldri tatt inn ny) er Gilera Runner 180. Den er totakt og enormt sprek. 0-100 går unna på 6 sekunder og da går mesteparten av den tida i fra 50-100. Ulempen er at den ser og høres ut som en vanlig moped.
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Scooter 180-250ccm?
Flott å vite at det finnes noen få personer her på forumet som synes scooter er praktisk og gøy. Jeg har sluttet å fronte "scootergleden", ettersom 9/10 virker til å ikke se poenget med scooter. Det er enten flertallet eller vi som ikke har forstått noe
Så en GT 200 til 37k jeg holdt på å kjøpe, men venter til jeg finner en GTS 250 til fornuftig pris
50k for en scooter synes jeg er drøyt. Får jo en brukt bandit 600 o.l for samme pris.


Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Scooter 180-250ccm?
Det er jo forsåvidt et ganske godt poeng. Men så kjøper man vel ikke en skuter for at det skal gå fort heller..50k for en scooter synes jeg er drøyt. Får jo en brukt bandit 600 o.l for samme pris.

Ellers så kan jo ha det ganske gøy med små hjul også:
Re: Scooter 180-250ccm?
Jeg vurderer faktisk å bytte ut min FZ750 med nettopp en Vespa gts 250 ! Nå har jeg bare kjørt 125-utgaven, men jeg er overbevist om at 250'en går betydelig bedre. Scooter er overlegen praktisk i by-miljø.
Scooter eller ikke - jeg vil uansett beholde DR'en til seriøs wheelies !!!
Scooter eller ikke - jeg vil uansett beholde DR'en til seriøs wheelies !!!