Lommemannen...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Re: Lommemannen...

Post by Petterjacobsen »

Søk på Lommemannen på youtube!
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Mr. Lappen
MC: Yamaha YZF R1 2001

Post by Mr. Lappen »

Eg tror de må ha pågrepet feil mann i denne saken.
Hvordan kunne han ha så mye penger, når han hadde hull i begge lommene?
;-)
Image
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

:-s litt kjedelig
Da Partnair-ulykka skjedde (flykrasj), kuttet Nrk sendingene og spilte bare sørgemusikk. Første stykke var "Air" av Bach :roll:
Image
Image
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

Nå er det en luring som har posta film på Youtube av lommemannen..

Personen som har lagt det ut, kan få fengsel, for å legge ut bilde av en person som faktisk IKKE er lommemannen..

Det er bildet med han på båten..
Last edited by alexanderyi on 17 Jan 2008 15:08, edited 1 time in total.
O_o

Post by O_o »

alexanderyi wrote:Se der:
Hvorfor heter firmaet hans ericandersen hvis han heter Erik Andersen? :-k

EDIT: Sikkert et annet firma som heter erik da ;-)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hvis det er slik at en avbildet mann i videoen IKKE er den arresterte, er det vel greit å ikke bidra til spredning av denne.
Ulovlig publisering er èn sak, uthenging av feil mann er alvorlig.
Image
Image
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

Hvem den faktiske lommemannen er, veit ikke jeg, men fant først artikkelen(trykke på) på nettavisen og fant videoen etterpå..
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Mnja. Han som det er lagt ut bilde av på Youtube (hvem han nå måtte være) burde vært LANGT mer irritert hvis det ikke var for at Lommemannen allerede sitter bak lås og slå. Forhåndsdømming skal man vel være forsiktig med, men jeg blir rimelig lang i trynet hvis det viser seg at de har tatt feil mann...
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Dominator er en enslig svale som advarer mot forhåndsdømming i tråden her, og kan ikke bli mer enig. Det er på sett og vis noe irriterende hvordan saker blir prosedert i media, og der mediene fungerer som en åpen rettssal(og fungerer som mikrofonstativ for enhver som har en sterk mening i saken) der det fremlegges "bevis", og synses veldig høyt og hvor saken er glemt så snart en eller annen dingler ved galgen. Det i seg selv er ikke noe problem. Det som er et problem er at de norske mediene stort sett er fordømt enige i et og alt og løper i flokk. Det er bare en "framing"(som det heter så fint i medieverden) i saken her, og det er at lommemannen er en slags monster-pedofil. Valla var en mobber(Saken fikk en ekstra dimensjon siden hun jobben i en organisasjon som arbeider sterkt for et inkluderende arbeidsliv, og det er greit nok) og Tore Tønne fikk et hardt press i forbindelse med Økokrims etterforskning(noe som drev han til selvmord).

Uten sammenligning for øvrig: Simonsen-saken, Valla, Tore Tønne er eksempler på åpne rettssaler der den ene tabloid - avisen etter den andre kaster seg på for å slå den andre i sensasjonelle opplysninger. Jeg lot først merke til det i Orderud-saken. Man kan lurer på hvor påvirket en jury blir av slik massiv forhåndsomtale av en sak i media(Jeg tror ikke noen jurymedlemmer lar seg påvirke noe særlig av mc-forumet, så ikke noe problem sånn sett :P ). På den andre siden er det nytteløst å være moralist, og mene at media burde stramme seg opp og reflektere mer rundt sakene de skriver om. De balanserer mellom personvern og allmennhetens krav til å bli opplyst. Jeg synes media likevel har gått for langt, og det er ikke så rart. Slike ting som dette selger! Genialt! La hvem som helst prosedere i media til vedkommende dingler! Let him hang! Dette burde det skrives bøker om, men svært lite reflektert har kommet ut rundt dette.

Jeg maner også her til edruelighet når det gjelder omtale av en sak som ennå ikke er ført for retten. Når det gjelder tomskaller som legger ut meningsløse youtube-videoer som over, vitner det om at nettet vanskelig lar seg styre, og der det ikke er noen redaktørplakat eller noen pressens faglige utvalg til å vurdere det som legges ut. Det er et utslag av nettet er et anarki. Ellers får vi håpe at lommemannen får en rettferdig rettssak uavhengig av de forbrytelsene han måtte ha begått :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Post Reply