RHolmen (blitt bleieskift arbeider på nytt)
Re: Mr. R.H *Kvinnehat og annet rart...* * TURBO :D
4 mnd. for 118 km/t i 80-sona.
og enda ikke fått lappen??? jeg håper du kjører på med advokater og krever erstatning for dette?
fikk 8mnd jeg da.. 135 i snitt i 80 sone...
fikk 8mnd jeg da.. 135 i snitt i 80 sone...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Hva er vel 135 km/t
. Blir nok sak av det hvis jeg ikke får tilbake lappen etter at klagen er ferdigbehandlet. Bare så surt at advokater og slikt er dyyyyrt.

kjører du en stats advokat, så er det staten som betaler den deler så lenge du vinner saken... så.. er best å vinne.. har gjort dette før...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Statsadvokater representerer påtalemyndigheten, så der er det nok ikke mye å hente i forhold til å få bistand i sin egen sak mot staten.RH racing wrote:kjører du en stats advokat, så er det staten som betaler den deler så lenge du vinner saken... så.. er best å vinne.. har gjort dette før...

Om det er en offentlig oppnenvt forsvarer du tenker på, så er det en helt annen sak, men siden vegtrafikklovgivningen sorterer under det som kalles forseelser, så må man belage seg på å betale advokatutgiftene sine selv.

Er 22.1 også forseelse og smokk inn i rettssalen uten forsvarer om du har tatt i?

aner ikke hva 22.1 er...
-
"Fra straffeprosesslovenLølle wrote:Er 22.1 også forseelse og smokk inn i rettssalen uten forsvarer om du har tatt i?
§ 96. Under hovedforhandling skal siktede ha forsvarer.
Under hovedforhandling ved tingrett har siktede likevel ikke krav på forsvarer:
1) i saker etter vegtrafikkloven § 22 første og (2) og § 24 første ledd, jf. § 31
2) i saker som fremmes etter reglene i § 268 (forelegg)
3) i saker som bare gjelder inndragning. "
Det at man ikke har krav på forsvarer betyr ikke at man ikke kan stille med forvarer. Forsvareren er bare ikke offentlig oppnenvt, og således heller ikke betalt av det offentlige
Re: Mr. R.H *"Rømt" pus og skader*
Har en katt som jeg tror er avbildet her tidligere.... i allefal: den er egentlig vant med å være inne da den er oppvokst som innekatt da vi bodde i oslo... men er egentlig en gatemix av huskatt og skogskatt... men nå som vi har flyttet til sarp har den begynnt å fly ute..noe den satte veldig godt pris på.. men var oftest ikke ute mere enn ca 1 time av gangen.
Men på fredag blei den sluppet ut tidlig på morgenen, så så vi ikke no mere til han.... var ute på trilletur med kiddern og puset litt på han men ingen katt kom... plutselig midt på natta så kan han og ville inn, men da uten halsbånd. jeg syns han gikk litt rart men vi kunne ikke se noe. La merke til i dag at han har et sår på det ene beinet som han driver å slikker på... nå vil han nesten ikke ut. ligger kun å sover, jeg syns han røyter mye mere, freser når vi tar i han og innimellom sliter han med å hoppe opp på bordet. virker litt klomsette...noen som har no ide om hva som kan ha skjedd?
Har hørt om andre katter som voldtar katter..dette skjedde med katten til ei vennine av meg..den blei aldri seg selv igjen.. blei gal i hue.. Virker ikke som at katten min har det altså... men vi lurer på om han kan ha satt seg fast eller no i halsbåndet? og dette har sånn sikkerhetslås at det åpner seg ved mye trykk. men dette forklarer jo ikke såret på beinet...
Hm...
Men på fredag blei den sluppet ut tidlig på morgenen, så så vi ikke no mere til han.... var ute på trilletur med kiddern og puset litt på han men ingen katt kom... plutselig midt på natta så kan han og ville inn, men da uten halsbånd. jeg syns han gikk litt rart men vi kunne ikke se noe. La merke til i dag at han har et sår på det ene beinet som han driver å slikker på... nå vil han nesten ikke ut. ligger kun å sover, jeg syns han røyter mye mere, freser når vi tar i han og innimellom sliter han med å hoppe opp på bordet. virker litt klomsette...noen som har no ide om hva som kan ha skjedd?
Har hørt om andre katter som voldtar katter..dette skjedde med katten til ei vennine av meg..den blei aldri seg selv igjen.. blei gal i hue.. Virker ikke som at katten min har det altså... men vi lurer på om han kan ha satt seg fast eller no i halsbåndet? og dette har sånn sikkerhetslås at det åpner seg ved mye trykk. men dette forklarer jo ikke såret på beinet...
Hm...
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
spørs om ikke katta di har møtt "sjefen i gata" der du bor...de kan bli noe tomlete av å finne ut at det er den sterkestes rett.... 

Banditbiker wrote:"Fra straffeprosesslovenLølle wrote:Er 22.1 også forseelse og smokk inn i rettssalen uten forsvarer om du har tatt i?
§ 96. Under hovedforhandling skal siktede ha forsvarer.
Under hovedforhandling ved tingrett har siktede likevel ikke krav på forsvarer:
1) i saker etter vegtrafikkloven § 22 første og (2) og § 24 første ledd, jf. § 31
Se det.
Han takker for svar.

Stakar pus da. Høres ut som om han har hatt et ublidt møte med ettellerannet. Dere bør rense og pakke inn det såret hvis det er åpent, for en kattetunge kan forårsake stygge betennelser. At han røyter og freser viser at han er stresset etter det som har skjedd, men det går trolig over etterhvert når han får roet seg. Får håpe han ikke har flere skader som ikke synes da. Såret kan gjerne renses med klorhexidin eller fucidinsalve, som er bakteriedrepende. Godt han turte å komme hjem i gjen, noen katter gjemmer seg bort. Dere får skjemme ham bort litt i kveld 

Vennlig hilsen Juliet
-
Kattebitt bør ofte behandles av veterinær. Tennene deres er så skarpe at sårene lukker seg fort, mens det ligger bakterier og dritt inni der.
Om dere ikke vil gå til veterinæren, så klipp/barber vekk pelsen så godt det lar seg gjøre, og kjør på med klorhexidin, fucidinsalve etc. Uansett er det ikke bra at den driver og slikker på det, da blir det oftest verre...
Hilsen hobbyveterinæren
Om dere ikke vil gå til veterinæren, så klipp/barber vekk pelsen så godt det lar seg gjøre, og kjør på med klorhexidin, fucidinsalve etc. Uansett er det ikke bra at den driver og slikker på det, da blir det oftest verre...
Hilsen hobbyveterinæren

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Hvis dyret halter et par dager, oppsøk veterinær og få skjært hull på byllen og renset såret. Deretter en uke på pencellin-kur, anbefaler på det varmeste sprøyte.
Her kreves det et godt tak i nakkeskinnet på dyret, stikk så enden av sprøyten mellom tennene på katten og sprøyt inn den gule væsken. Litt søl vil det alltid bli men den får i seg det meste.
Har hatt utekatt i 12 år, dette er noe alle staute utekatter må i gjennom et par ganger i året.

Her kreves det et godt tak i nakkeskinnet på dyret, stikk så enden av sprøyten mellom tennene på katten og sprøyt inn den gule væsken. Litt søl vil det alltid bli men den får i seg det meste.
Har hatt utekatt i 12 år, dette er noe alle staute utekatter må i gjennom et par ganger i året.

http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
-
Katta mi måtte avlives i dag den, snufs
16 år, mett av dage og kreftsyk.

16 år, mett av dage og kreftsyk.